yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Alfa & elektronica

do mar 05, 2009 22:31

Dus, zodra de schakelaar erop komt (voorzijde van stekker dus) werkt er niks, evenals dat de schakelaar aan de achterzijde met draadjes wordt verbonden werkt deze niet. Echter zodra de schakelaar er tussenuit gaat en de draadjes doorverbonden worden, werken de ramen wel.
Hopelijk is het nu duidelijk wat er al is geprobeerd :-k
Dan ben je er toch?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Netfinity
Member
Member

RE: Alfa & elektronica

do mar 05, 2009 22:38

Ik denk dat de vinger waarmee je die schakelaar indrukt stuk is!
Wordt ook wel Erik genoemd

75 Imola 2.0ie 1991
Fiat Punto 1.2 2001

wouter75
Full Member
Full Member

do mar 05, 2009 22:44

Zijn de schakelaars echt nieuw of nieuw tweede hands? Misschien een idee om vergelijkbare nieuwe schakelaars te kopen bij een elektronikawinkel en deze provesorisch aan te sluiten. Ik denk dat het in de overgang schakelaar-stekker zit, want uit jouw verhaal maak ik op dat de stekker nog steeds op zijn plek zit en dat je de pinnetjes van die stekker gebruikt om door te lussen?

Wouter
Koop een nieuwe schakelaar of gebruik er een die in een ander 75 wel werkt of jouw schakelaar in een 75 waar de ramen wel werken. Dan heb je alles uit gesloten behalve de overgans weerstand tussen de betreffende stekkers en schakelaars :wink:
alfa-75 epoca 1.8ie katloos (project)

wouter75
Full Member
Full Member

do mar 05, 2009 22:50

Oja bij mij ouders renault 25 txe was alles elekrtisch, en deed niks het als je zachtjes drukte op de schakelaars, als je harder drukte deed alles het. dus misschien licht het toch aan je vingers 8)

Ivo75
Junior Member
Junior Member

do mar 05, 2009 23:04

Zijn de schakelaars echt nieuw of nieuw tweede hands? Misschien een idee om vergelijkbare nieuwe schakelaars te kopen bij een elektronikawinkel en deze provesorisch aan te sluiten. Ik denk dat het in de overgang schakelaar-stekker zit, want uit jouw verhaal maak ik op dat de stekker nog steeds op zijn plek zit en dat je de pinnetjes van die stekker gebruikt om door te lussen?

Wouter
Koop een nieuwe schakelaar of gebruik er een die in een ander 75 wel werkt of jouw schakelaar in een 75 waar de ramen wel werken. Dan heb je alles uit gesloten behalve de overgans weerstand tussen de betreffende stekkers en schakelaars :wink:
Andere (2e hands maar wel doorgemeten en werkende) schakelaar: Werkt niet
DUSSS, er zijn al 4 schakelaars geprobeerd :-s

wouter75
Full Member
Full Member

do mar 05, 2009 23:27

Misschien is het een optel som van verschillende overgansweerstanden? en is de schakelaar net te veel? hoe zien de connectoren bij de zekeringen er uit? bij het dimlicht verbrand deze wel eens en krijg je ook vage klachten, zomaar een idee dus. Check en dubbel check ook de schakelaars die in jouw auto niet werken, probeer die in een ander auto misschien gaan ze in jouw auto wel stuk door te veel stroom :shock: . Het is echt trail and error.

Wouter

Ivo75
Junior Member
Junior Member

vr mar 06, 2009 08:54

Allen bedankt, maar het is nog niet opgelost. Echter is alles nu wel iets minder verwarrend WANT er gebeurd nu helemaal niets als alles met draadjes wordt doorverbonden :roll:

Het probleem ligt dus helemaal ergens anders (wel raar dat de draadjes eerst wel hielpen). Maar goed, volgende week gaat het hele interieur eruit dan wordt er eens goed naar gekeken :)

Netfinity
Member
Member

vr mar 06, 2009 09:39

Hm vaag ja. Doet het relais het nog wel? Volgens mij moet er eentje in zitten. Kan zijn dat je hem er uit haalt, dattie het dan wel doet als je hem test en dat hij het later weer net niet doet. Weet zo niet uit mijn hoofd waar dat relais zit, maar staat wel in het werkplaatshandboek. Anders toch ergens een slecht contactje of kortsluiting.
Wordt ook wel Erik genoemd

75 Imola 2.0ie 1991
Fiat Punto 1.2 2001

Ivo75
Junior Member
Junior Member

do mar 19, 2009 12:09

Het probleem is gevonden :D

De hoofdmassapin is vastgebrand (letterlijk) aan de plug zelf, dus een ZEER slecht contact (denk ik :P). Dit draadje is dus vernieuwd en voilá! de achterruitverwarming doet het weer ^^ De elektrische ramen deden het ook (totdat alles weer in elkaar werd geschroeft :o )
Als het weer is uitgebouwd en wat met de draadjes friemel, werken de ramen weer wel. Ik denk dat de plug gewoon onbetrouwbaar is geworden, DUS wie weet waar ik een nieuwe kan vinden, was volgens mij de bruine plug achter de zekeringen (kijk het morgen nog even na)

Maar het licht is in zicht :D

Michiel145
Member
Member

do mar 19, 2009 14:09

Dat kan toch helemaal niet :lol: ..., :roll:

Als je de stekker doorverbind met een draadje en de ramen werken, dan moet je deze ook kunnen doorverbinden met een schakelaar er overheen.

Hebben we het hier over een schakelaar met twee contacten of zijn het er meer? :roll:

Wat betreft je massa ., heb je een multimeter? Zoja, misschien kan je eens de weerstand meten tussen je massakabel en de - pool op je accu. :roll:

Ivo75
Junior Member
Junior Member

do mar 19, 2009 19:57

Dat kan toch helemaal niet :lol: ..., :roll:

Als je de stekker doorverbind met een draadje en de ramen werken, dan moet je deze ook kunnen doorverbinden met een schakelaar er overheen.

Hebben we het hier over een schakelaar met twee contacten of zijn het er meer? :roll:

Wat betreft je massa ., heb je een multimeter? Zoja, misschien kan je eens de weerstand meten tussen je massakabel en de - pool op je accu. :roll:
Het gaat niet over een schakelaar maar over een plug.
Het mag dan raar klinken maar dit is precies zoals ik het heb ervaren :P Ik ga er binnenkort weer eens naar kijken en dan laat ik wel weer eens iets horen :wink:

Ivo75
Junior Member
Junior Member

di mar 31, 2009 10:19

Het is lente en de ramen doen t :D

Het probleem lag aan de zwarte stekker achter de zekeringen kast (zag ik niet door alle kabels) ingespoten en de ramen gingen (en gaan nog steeds) omlaag :jumping:

Dat waren dus alle elektrische problemen van mn 75 :P

Bedankt voor de tips en advies ^^

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

di mar 31, 2009 12:24

Ik hoop dat ze ook weer omhoog gaan dan :P
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Ivo75
Junior Member
Junior Member

di mar 31, 2009 18:32

Ik hoop dat ze ook weer omhoog gaan dan :P
Hehe, good one :P
Ze gaan omlaag....

en weer omhoog :D

Alleen is het rechterraam iets langzamer. Dat motortje heeft 30 ohm gemeten en de linker 1 ohm als ik het me goed herinner. rechtstreeks op het motortje gemeten.
Het verschil is niet erg veel 50 ms ofzo :P
Iemand hier nog een idee bij? Verkeerde motortje ofzo :o

wouter75
Full Member
Full Member

vr mei 22, 2009 16:53

Bedoel je een Zwarte stekker achterop de zekeringenbak of gewoon een losse stekker? Mijn elektrische voorramen doen het namelijk niet meer, wel als je rechtstreeks stroom op de motor zet. Dus ik ben benieuwd welke stekker het is.

Gr wouter

Terug naar “Algemene Technische vragen”