Heb nog even wat foto's geschoten van wat ik hier heb, alleen de 2000 was er niet goed op te krijgen (motorkap van de Berlina scharniert aan de voorkant...).
1300 blokje uit een Zaag:

Duidelijk te zien dat de bovenkant van de waterpomp gelijk ligt met de koppakking. Ook het symbool op de kop (staand streepje in cirkel) is duidelijk te zien... (negeer de "15", die zegt niks). Dus 1300 met 1300 kop.
1600 in Benna Ruggine:

Verschil in hoogte tussen bovenkant waterpomp en koppaking (volgens lijstje dus 25 mm). Gietmerk = vierkantje met cirkel er omheen (cirkel is op foto moeilijk te zien, in het echt wel goed te zien).
De verkoper beweerde dat het een 1300 met 1600 kop was... de kop klopt... maar doordat de koppakking hoger zat dan de waterpomp was met 1 blik zichtbaar dat het GEEN 1300 blok was... Blijkt uiteindelijk 1600 te zijn... (Meevallertje!

)
1750 uit een Berlina:

Heel duidelijk te zien dat het hoogte verschil FORS is.. Een 2000 moet dus dit verschil tussen bovenkant waterpomp en koppakking hebben.
De kop heeft als gietmerk een driehoekje in cirkel zonder punt in het driehoekje. Ergo eerste serie 1750 kop op OF een 1750 blok OF een 2000 blok...
De truuk zit hem dus eigenlijk in het vaststellen of het een 1750 of 2000 blok, de rest is visueel zonder veel moeite te doen.
Heb de 17 / 19 mm kopmoer truuk van Meneer Confetti toegepast... maar het 1750 blok op bovenstaande foto heeft OOK 19 mmm... de 2000 ook, de 1300 & 1600 hebben 17 mm.
Dit 1750 blok is nu 13 jaar in mijn bezit en is in die tijd nooit uit elkaar geweest... dus de moeren LIJKEN me origineel...
Voor de zekerheid het motornummer bekeken (zie post van Roel).

Beetje slecht te lezen op de foto maar het begint met AR00548, ergo een Euro 1750 blok.
105.48 is overigens de type aanduiding van de 1750 Berlina, zie de overeenkomst met het motortypenummer.
Ik hoop dat dit weer een beetje helpt.
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...