Ik kan je uit eigen ervaring vertellen hoe een 1455KG zware Alfa door zijn krik zakte...... zonder aankondiging.waarom koop je niet gewoon 2 assteunen dan heb je die engelbewaarder niet zo nodig
NIET hergebruiken die olie, spoelen met vers! Er zit allemaal microscopisch klein grut in, juist daarom wil je het er uit spoelen. Ik zou ook m'n oliepomp uit elkaar halen en schoonmaken. Ik weet zo niet of er een oliekoeler op je auto zit, maar ik zou ook serieus overwegen om die niet te spoelen maar zelfs te vervangen als die er op zit.
Over dat spoelen...
die motorolie die ik nu heb afgetapt, met wat kan ik die het best filteren? zeef? koffiefilter?
dan kan ik die olie paar keer opnieuw gebruiken om te spoelen.
Die schilfertjes in de olie zijn echt heel klein... pak 1/8 of 1/10 van zo 1 stukje confetti... en zijn koperkleurig denk ik (kan ook de schijn van de olie zijn?)
grtz marc

de auto draait en rijd nog dus dood is het niet.....Niet om negatief te doen... maar is dit blokje niet gewoon "dood"?
Ben je niet beter af met een ander blokje op de sloop scoren?
Je koopt voor een paar kisten bier al een boxerblokje in nederland hoor. een 1.7 16V zal ietsje meer kosten maar de reparatiekosten van dit blok gaan waarschijnlijk nog steeds een stuk hoger uitkomen. Dat ritje naar het verre holland reken ik dan al mee in de prijs.de auto draait en rijd nog dus dood is het niet.....Niet om negatief te doen... maar is dit blokje niet gewoon "dood"?
trouwens, een motor is pas dood als je hem NIET WILT maken....
hier zijn geen blokken van alfa te vinden....
zelfs geen imitatiecarters ...
als ik een kamionettje ofzo zou hebben zou ik dit al lang gedaan hebben...Je koopt voor een paar kisten bier al een boxerblokje in nederland hoor. een 1.7 16V zal ietsje meer kosten maar de reparatiekosten van dit blok gaan waarschijnlijk nog steeds een stuk hoger uitkomen. Dat ritje naar het verre holland reken ik dan al mee in de prijs.de auto draait en rijd nog dus dood is het niet.....Niet om negatief te doen... maar is dit blokje niet gewoon "dood"?
trouwens, een motor is pas dood als je hem NIET WILT maken....
hier zijn geen blokken van alfa te vinden....
zelfs geen imitatiecarters ...
Boxerblokje past in de kofferbak, heb je geen camionette of depanneur of zo voor nodig.als ik een kamionettje ofzo zou hebben zou ik dit al lang gedaan hebben...
ik blijf erbij, dit blokje zal het moeten doen![]()
maarja ik ga nu eten en dan verder aan de alfa...
ik zal ook zorgen voor enkele foto's,.
groetjes. marc

hij heeft een 155 2.0 ts volgens zijn onderschrift.Boxerblokje past in de kofferbak, heb je geen camionette of depanneur of zo voor nodig.als ik een kamionettje ofzo zou hebben zou ik dit al lang gedaan hebben...
ik blijf erbij, dit blokje zal het moeten doen![]()
maarja ik ga nu eten en dan verder aan de alfa...
ik zal ook zorgen voor enkele foto's,.
groetjes. marc
de auto draait en rijd nog dus dood is het niet.....
en hoe kan ik dat tegen de ecu zeggen?Er is hier iemand op de club die een 1.8 8V 155 sloper in Belgie heeft staan met lopend blok. Als je blok+bak daar van overneemt en je ECU even vertelt dat je een 1.8 er in hebt kan je snel weer rijden. Is dat niets? Ik heb zelf 2 stuks 2.0 8V gehad en de 1.8 van diverse vrienden is nauwelijks langzamer onder de 150 km/h.
Een TS blok in de kofferbak is net effe anders ja, zeker in een cabrio.