Serge, dit is klote !!!!!! We zijn nog met zo'n goed gevoel vertrokken. Drink jij nou maar een pilsje, ik post wel even een verslagje hier
Eerst en vooral: dit zijn de mogelijke oorzaken dewelke we aantroffen (bij onze aankomst deed ie niks, hij wilde flauwtjes aanslaan, maar had er helemaal geen zin in)
Ten eerste: + van de bobine lag op een bepaald moment losgerukt (draad los van de stekker, stekker zat nog op de bobine). Wij dachten doen dat we dat geflikt hadden door het gefriemel in de buurt. Achteraf nog over gedacht, Serge: als we die stekker echt hebben losgerukt met de looplamp of door een tikje of zo, dan WAS de verbinding al niet meer koosjer op voorhand. Zo'n stekkertje zit heus wel vast op de draad en dan hadden we wel per ongeluk de stekker losgetrokken van de bobine ipv de draad van de stekker. Die verbinding WAS dus al niet goed !!!!!!
Ten tweede: de vacuumslang naar de benzinedrukregelaar was ook slecht (half gescheurd). Ook die hebben we vervangen.
Daarna liep de motor mooi op 4 cilinders, maar een 2-tal minuten later sloeg ie spontaan af. Zonder stotteren of pruttelen, gewoon af. Terug starten, geen teken van leven !!!!!! Startmotor ging mooi rond, maar hij deed niks niks niks.
Omdat ik het alarm met startonderbreking verdacht (en verdenk !!!) hebben we iets getest (want ik ben een koppigaard

)
Accu een minuttje los, terug aangesloten, alarm aan en uit geschakeld en gestart. Motor liep als een zonnetje en bleef dat doen. Met de accu af te koppelen reset je volgens mij 2 dingen: alarm en ECU (laatste ben ik niet 100 % zeker van). Dus één van beide is de dader. Ik blijf er bij
Blijkbaar heeft Serge dit nog eens herhaald na ons vertrek, toen de motor afsloeg, en weer met succes. HET ZIT IN DIE RICHTING, HET IS ELECTRISCH / ELECTRONISCH, DIT PROBLEEM !!!! Daar verwed ik m'n kop op. een specialist zou er in moeten slagen dat alarm te bypassen, zien wat dat opbrengt.
Wat hebben we getest:
benzinedruk voor en na de regelaar : perfect
vonk: perfect (na nieuwe stekker aan bobine te hebben gezet)
injectoren: doen het
compressie: m'n meter raakte niet tussen bougiegat en zijkant wagen helaas. (stomme 16v

)
ivm blauwe rook: blauwe rook is altijd olieverbruik. Olie verbruik je:
langs de zuigerveren (zou me verbazen, gereviseerde motor)
langs de klepsteelafdichtingen (zou me verbazen, idem)
of.......een te hoog oliepeil !!!!!! (hoeveel heb je d'r op gedaan nadat het carter is los geweest ? )