Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Mag je van een halve Alfa een aanhanger maken?

ma dec 03, 2007 18:48

Leuke discussie! Een SW weegt compleet grofweg 1000kg, haal daar de voorste helft vanaf, waarbij je rekening moet hoduen dat het motorblok er dan ook niet meer in zit :wink: dan moet je ruim onder de 500 kg komen. Schatting: een kleine 400kg?
Een dergelijke aanhanger lijkt mij leuk om te gebruiken icm mijn 33 Q4 SW, bv voor het Spettacolo om dan een setje slicks mee te nemen (alsof die niet gewoon achterin kunnen). Gewoon voor het leuke, en als ik af en toe wat IKEA materiaal ermee kan vervoeren is het helemaal goed :) (mag je overigens een huisdier in een gesloten aanhanger vervoeren? Lijkt mij wel, dan kan mijn boxer erin, heb ik toch nog een boxer in de SW (aanhanger) :).
Een dissel zoek ik wel gebruikt, voldoende aanbod, en inderdaad wel een triangel, geen dun disseltje. En die voorkant dichtmaken zal inderdaad het 'moeilijkste' worden, misschien polyester?

Mijzelf kennende duurt het nog even vor het project af is (of zelfs start), maar komen zal het er!
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Ed[33]
Member
Member

RE: Mag je van een halve Alfa een aanhanger maken?

ma dec 03, 2007 20:38

Dit doet me heel fel denken aan deze constructie die ik ook live gezien heb op de Franse autowegen:

Afbeelding
Afbeelding
Meer op: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1385181

Deze heeft ook wel werk gahad, jammer dat het voor zo'n foeilelijke auto is:
Afbeelding

of nog hipp(i)er:
Afbeelding
33/3 1.5ie '92 >> verkocht :cry: <<
156sw 2.0 TS '01 >> overleden :shock: <<
156 1.9 JTD '01 >> nu :-) <<

Terug naar “Algemene Technische vragen”