Gebruikersavatar
Neelis
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 605
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 09:02

RE: Complete remklauw blijft hangen (33 16V)

di okt 16, 2007 09:44

Ok bedankt. De blokken die ik heb liggen passen eigelijk zo goed als zeker. Aankomend weekend zet ik nieuwe blokken in de klauw en trap ik het rempedaal een aantal keer in, kijken of de klauw weer blijft hangen. Als het dan over is, vervang is de blokken en de schijven.

Dan komen er Tarox G88 schijven op en standaard blokken. Weet niet hoeveel Ferodo blokken schelen in remkracht op een 33 en hoeveel kilometer ze meegaan op gegroefde schijven?

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Complete remklauw blijft hangen (33 16V)

di okt 16, 2007 11:23

koop aub ferodo

remt veel beter als standaard en ging ook vrij lang mee (en ik reed er echt niet zachtjes mee) en had gegroefde/geperformeerde schijfjes)
wel de ds 2500, kost iets van 80-90 euro maar het is zeker het geld dubbel en dwars waard tov standaard spul!!
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Neelis
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 605
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 09:02

RE: Complete remklauw blijft hangen (33 16V)

di okt 16, 2007 11:45

Wat vind jij vrij lang? Ik hoorde namelijk 10.000km met een set blokken. Dat vind ik nogal weinig voor een set blokken van 100 euro. Het is natuurlijk wel mooi, maar de schijvenset kost al 207 euro. Ben momenteel aan het afstuderen en daarmee vliegt het geld ook niet echt binnen...

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Complete remklauw blijft hangen (33 16V)

di okt 16, 2007 12:05

OMP was binnen 7000km compleet weg
ferodo zat er 16.000km op en was nog niet versleten (meerdere circuit dagen en stevig weg gebruik)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Neelis
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 605
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 09:02

RE: Complete remklauw blijft hangen (33 16V)

di okt 16, 2007 12:42

OMP, daar noem je ook een merk :D

Zal de Feredo blokken in overweging nemen, als ik het niet probeer weet ik het nooit natuurlijk. Het zal per auto en per remschijf wel verschillen hoe lang de blokken mee gaan.

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Complete remklauw blijft hangen (33 16V)

di okt 16, 2007 13:08

maar waarom neem je schijven met groeven voor op de openbare weg als je oko een lange levensduur van remblokken wil??
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Neelis
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 605
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 09:02

RE: Complete remklauw blijft hangen (33 16V)

di okt 16, 2007 14:07

Omdat bij voluit remmen van 160 naar 80 ik daarna bijna geen remkracht over hield, daar wordt je niet vrolijk van kan ik je vertellen. Ik zoek een beetje een tussenweg, vind 100 euro voor een set remblokken een hoop geld als ze 10k km meegaan. Dan gebruik ik liever goedkopere normale blokken, die langer meegaan, maar misschien wat minder remmen.

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Complete remklauw blijft hangen (33 16V)

di okt 16, 2007 16:48

nou praat je toch jezelf tegen???

koop dan gewoon standaard schijven en ferodo blokken, heb je veel meer aan!!
(heb echt geen aandelen in ferrodo, maar dat is een veel betere investering dan een stel tarox remschijven!!!)

owja, blokken bij dpt bestellen (zijn het goedkoopst volgens mij) :wink:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Neelis
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 605
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 09:02

RE: Complete remklauw blijft hangen (33 16V)

di okt 16, 2007 21:11

Ik praat mezelf inderdaad tegen, vind het een lastige keuze.

Zal eerst het probleem is opzoeken, voordat ik doorga met het bedenken van wat ik wel en niet wil.

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Complete remklauw blijft hangen (33 16V)

di okt 16, 2007 22:44

dan zal ik het anders verwoorden:
remblokken zorgen voor remkracht, remschijven niet

maar goed, eerst het probleem idd oplossen
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Neelis
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 605
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 09:02

RE: Complete remklauw blijft hangen (33 16V)

wo okt 17, 2007 08:44

Lijkt me een combinatie van beide. Met teflon remschijven zul je niet al te best remmen, wat voor remblokken je ook hebt. Hard remmen lijkt me helemaal een combinatie van blokken en schijven, aangezien een matige combinatie zorgt voor fading.

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Complete remklauw blijft hangen (33 16V)

wo okt 17, 2007 10:25

maar welke remschijf is van teflon?

fading is als de warmte zo hoog is dat het remvermogen van de remblokken afneemt... (heeft dus niks met het remvermogen van een schijf te maken)

waarom wil je dan schijven met een groef? Een groef is alleen leuk als je je remvoeringen telkens optimaal wil hebben, de groef schraapt er telkens een reepje van af en voert remstof af
neem dan schijven met gaten, die zorgen dat de schijven beter koelen en niet zo warm worden (waardoor de blokken niet zo warm worden en daardoor langer een beter remvermogen behouden)....
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Neelis
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 605
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 09:02

RE: Complete remklauw blijft hangen (33 16V)

wo okt 17, 2007 11:31

Er zijn geen remschijven van teflon, het gaat om het voorbeeld dat de combinatie schijven/blokken belangrijk is.

Ik weet wat fading is, heb het pas nog gehad met mijn 33. De boel wordt dus niet goed genoeg gekoeld, het lijkt me toch dat dat aan de schijven ligt. Die moeten namelijk de warmte afvoeren die ontstaat bij het remmen.

Gegroefde schijven zorgen ook voor meer koeling, de warmte kan onder de blokken vandaan weg via de groeven. Mocht er door de hitte gassen vrijkomen die tussen de blokken en schijven gaan zitten, worden deze ook afgevoerd via de groeven. Geboorde schijven gaan vaak scheuren rondom de gaten bij straatgebruik, omdat de remmen vaak snel weer afkoelen en niet goed opwarmen, zoals dat op het circuit wel gebeurt.

Gegroefde schijven koelen in mijn rij-situatie goed genoeg en daarbij houden de schijven de blokken in een betere conditie.

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

Re: RE: Complete remklauw blijft hangen (33 16V)

wo okt 17, 2007 12:52

Er zijn geen remschijven van teflon, het gaat om het voorbeeld dat de combinatie schijven/blokken belangrijk is.

Ik weet wat fading is, heb het pas nog gehad met mijn 33. De boel wordt dus niet goed genoeg gekoeld, het lijkt me toch dat dat aan de schijven ligt. Die moeten namelijk de warmte afvoeren die ontstaat bij het remmen.

Gegroefde schijven zorgen ook voor meer koeling, de warmte kan onder de blokken vandaan weg via de groeven. Mocht er door de hitte gassen vrijkomen die tussen de blokken en schijven gaan zitten, worden deze ook afgevoerd via de groeven. Geboorde schijven gaan vaak scheuren rondom de gaten bij straatgebruik, omdat de remmen vaak snel weer afkoelen en niet goed opwarmen, zoals dat op het circuit wel gebeurt.

Gegroefde schijven koelen in mijn rij-situatie goed genoeg en daarbij houden de schijven de blokken in een betere conditie.
de warmte afvoer wordt voornamelijk bepaald door de remblokken.

Gegroefde remschijven zorgen middels de groeven ervoor dat de remstof afgevoerd kan worden.
Geventileerde schijven zorgen ervoor dat de schijven hun warmte kwijt kunnen.

Als jij na een remactie van 160 naar 80 geen of weinig gevoel meer in je pedaal hebt dan zou ik maar eens beginnen met andere, goede merk remblokken.
Ik heb op het circuit met mijn 33 ook van 180 naar 80 geremd zonder dat ik gelijk mijn remmen kwijt was...

Het probleem wat jij beschrijft ga je niet wegnemen met andere remschijven met standaard blokken....

Jij hebt andere remblokken nodig...
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

AlfaFever

Re: RE: Complete remklauw blijft hangen (33 16V)

wo okt 17, 2007 12:58

koop aub ferodo

remt veel beter als standaard en ging ook vrij lang mee (en ik reed er echt niet zachtjes mee) ........l!!

idd =D>


Bevestiging dus!

Terug naar “Algemene Technische vragen”