Er zijn geen remschijven van teflon, het gaat om het voorbeeld dat de combinatie schijven/blokken belangrijk is.
Ik weet wat fading is, heb het pas nog gehad met mijn 33. De boel wordt dus niet goed genoeg gekoeld, het lijkt me toch dat dat aan de schijven ligt. Die moeten namelijk de warmte afvoeren die ontstaat bij het remmen.
Gegroefde schijven zorgen ook voor meer koeling, de warmte kan onder de blokken vandaan weg via de groeven. Mocht er door de hitte gassen vrijkomen die tussen de blokken en schijven gaan zitten, worden deze ook afgevoerd via de groeven. Geboorde schijven gaan vaak scheuren rondom de gaten bij straatgebruik, omdat de remmen vaak snel weer afkoelen en niet goed opwarmen, zoals dat op het circuit wel gebeurt.
Gegroefde schijven koelen in mijn rij-situatie goed genoeg en daarbij houden de schijven de blokken in een betere conditie.
de warmte afvoer wordt voornamelijk bepaald door de remblokken.
Gegroefde remschijven zorgen middels de groeven ervoor dat de remstof afgevoerd kan worden.
Geventileerde schijven zorgen ervoor dat de schijven hun warmte kwijt kunnen.
Als jij na een remactie van 160 naar 80 geen of weinig gevoel meer in je pedaal hebt dan zou ik maar eens beginnen met andere, goede merk remblokken.
Ik heb op het circuit met mijn 33 ook van 180 naar 80 geremd zonder dat ik gelijk mijn remmen kwijt was...
Het probleem wat jij beschrijft ga je niet wegnemen met andere remschijven met standaard blokken....
Jij hebt andere remblokken nodig...