Ik stel de vraag hier omdat ik niet weet hoelang deze werkzaamheden moeten duren.
Maar je kan wel de prijs beoordelen? (Je zegt dat je er van schrok, dus je had een verwachting).
Het gaat me niet om Pescina of andere personen, maar er is wel irritatie naar de branche in het algemeen.
Daarom is het belangrijk beide kanten te bekijken.
Dat de branche te duur wordt in verhouding met de loonstijgingen is duidelijk. Daar zit o.a. de overheid achter met allerlei heffingen die niet meer reeel zijn.
Dat mensen die in de branche werken ook geirriteert raken is duidelijk uit een aantal bovenstaande postings (en deze van mij

)
Vooral vakantiegangers die een aardig woordje buitenlands spreken laten steeds meer hun onderhoud ed op vakantie doen ivm de lagere werkplaatstarieven in de omringende landen.
De klanten raken geirriteerd door torenhoge prijzen, door steeds vaker foutive diagnoses en aanhoudende ellende. (iemand die een uur teveel betaald is vaak nog goed af

).
Echt goed personeel wordt steeds zeldzamer en logisch want de marges zijn minimaal en de opleidingen kosten goud.. De winst moet ergens vandaan komen en dus is de kwaliteit-prijs verhouding in het geding.
Beide kanten zijn te begrijpen.
Wat doen we hier op het forum?
(Het Kas antwoordt was best wel diplomatiek toch?)
Ik denk dat we elkaar moeten helpen oplossingen voor (technische) problemen aan te dragen. Elkaar zelfs fysiek kunnen helpen.
Onze alfaatjes op de weg houden, maar..
wat we NIET moeten doen is de branche de schuld geven of de monteur in de garage.
Dat neemt niet weg dat we in real life de ondernemer niet mogen aanspreken op zijn verantwoordelijkheden, integendeel!! Je mag als klant voor zo'n bedrag een hoge verwachting hebben, onderbouwing van het verhaal kan je hier ook vinden op het forum, maar laten we het zo objecief mogelijk houden!
Ik begrijp Pescina wel, 100+ euro is niet niks!!
Maar ik begrijp Ronald misschien nog wel beter.... als techneut zie ik ook elke maand te weinig salaris binnen stromen om mijn auto naar een werkplaats te kunnen rijden waar nota bene gemiddeld genomen minder geschoold personeel zit dan ik, maar wat mij netto meer kost dan ik verdien... vreemd..