ik wil Tom niet afvallen want hij hij heeft wel gelijk alleen er is meer in automatenlandJa zoals hierboven gezegd: Zorgen dat de Wandler (omvormer) in actie is geweest. Dus daarna pas gaan peilen (in de Neutraal bij draaiende motor)
Olie moet vers rood zijn. Is dat niet zo, is het misschien raadzaam om de olie eens te gaan vervangen. Op de bak zit een soort van carter. Die kan er onderuit (carterpan). wel als de olie is afgetapt - maar dat hoef ik de doorgewinterde Sander niet uit te leggen. met de carterdeksel los kom je bij het filter die reinigbaar is, als ie verstopt/vervuild is zal daar het grootste euvel zitten. Schoonmaken en terugplaatsen.
En ja zuinige Sander, er zijn automaatbakolieën die duurder zijn en echt verschil maken op de werking van het schakelen - dat is echt geen fabel.
Zo - nu heb je toch wat te sleutelen.![]()
Tevens vraag ik mij af WAT de bak dan doet bij koud naar de 3e versnelling, haperend schakelen (wel-niet-wel-niet) of helemal niet....

- Niet alle merken moeten gepeild worden in N (neutraal) met draaiende motor...... sommige ook in P met draaiende motor dus check dat even....
- Olie kan rood zijn en toch oud.......als je niet weet wat de vervangingshistorie is: vervangen! die olie EN het filter... Schoonmaken is voor hobbyisten....nieuwe plaatsen doen proff.....

- slippen: een automaat slipt altijd.... de mate waarin is natuurlijk wel van belang... maar dat moet je voelen dat is niet uit te leggen
- helemaal niet opschakelen: doet ie het ook niet als je de keuzehendel in 1/2 of 3 zet? Nee?! dan zou ik eens kijken of de keuzehendel wel de bak bedient.... (stang mechanisme neem ik aan maar electrisch kan ook....controleren dus of de bak wel aangestuurd wordt..)