Dat ben ik niet met je eens, het is een teken dat de motor flink versleten is. De speling bij de lagers wordt groter waardoor er minder druk opgebouwd kan worden. In het gunstigste geval is de oliepomp zelf versleten maar dat is denk ik minder aannemelijk.
Ik denk dat er op dit forum genoeg mensen zijn die motoren met 300dkm + in het bezit (gehad) hebben waarbij de oliedruk niet zo laag was dat het lampje ging branden, zelfs niet bij 500 toeren stationair.
Als je stelt dat het stationair toerental verhoogt moet worden zodat het lampje uitgaat omdat de oliepomp iets sneller draait kun je net zo goed zeggen 'haal het lampje uit het dashboard'. Dan brandt het ook niet meer maar is je de oorzaak evenmin verholpen.
Nee niet het lampje uit het dashboard halen, want dan wordt je helemaal niet meer gewaarschuwd
Waar het om gaat is dat als de motor wel op het juiste toerental stationair draait er nog geen te lage oliedruk is. Dit zou er zomaar voor kunnen zorgen dat hij weer een jaartje zonder rood lampje (tr einig oliedruk) kan rondrijden

. Als je dan toch van plan bent om weer een paar honderd euro te investeren in motordelen, zou ik wel eerst de oorzaak van het brandende lampje willen weten
Begrijp me niet verkeerd Huib, ik ben het type dat ook de oorzaak zou willen weten, maar een revisie zal er wel niet inzitten denk ik..