Zucht...Lijkt idd in eesrte instantie alleen een rempedaalprobleem te zijn.
De rem werkt niet op motorvacuum, dat heeft een diesel niet. De dynamo heeft een vacuumpomp achterop geschroefd en als die niet werkt dan krijg je een hard rempedaal.
Het spontaan remmen komt uit een defect wat zo niet te zeggen is. Uitlezen van het ABS en diagnose stellen bij een vakman lijkt me wel zo verstandig. Liefst morgenvroeg en niet doorrijden, dit is een serieus probleem!
in 1x goed!.... en eens de temperatuur te voelen aan jouw linkervelg (desnoods vantevoren van beide voorwielen de wieldoppen eraf, mocht je die hebben)
Als jouw linkerrem vastloopt of aanloopt zal de linkervelg beduidend warmer moeten zijn dan de rechter Kijk dus uit met de mogelijke temperatuur voor de vingers.
Is er een spoor van vermoeden dan zou ik de linkertang eens gaan vervangen (kan voor een gebruikte of je laat deze reviseren) Kost je de kop niet.
niet als het systeem slim genoeg is zichzelf te corrigeren; in geval dat 1 wiel remt, kan het abs toch denken dat-ie blokkeert en dus automatisch het andere wiel bijremmen ?Ik denk wel dat het in het ABS/EBD (zit er EBD op?) gebeuren zit; het lijkt alsof de sensor LV een signaal afgeeft waardoor er LV geremd wordt, maar dan zou de auto inderdaad ook enorm scheef moeten trekken...? Ik vind het in ieder geval een eng probleem, ik zou er zo min mogelijk mee rijden!
Laten we hopen dat het systeem slimmer is ...niet als het systeem slim genoeg is zichzelf te corrigeren; in geval dat 1 wiel remt, kan het abs toch denken dat-ie blokkeert en dus automatisch het andere wiel bijremmen ?Ik denk wel dat het in het ABS/EBD (zit er EBD op?) gebeuren zit; het lijkt alsof de sensor LV een signaal afgeeft waardoor er LV geremd wordt, maar dan zou de auto inderdaad ook enorm scheef moeten trekken...? Ik vind het in ieder geval een eng probleem, ik zou er zo min mogelijk mee rijden!