Wouter van den Brande
Advanced Member
Advanced Member

RE: Wat voor speakers in een 75

ma mar 19, 2007 18:35

Is er geen oplossing voor om de originele kapje te kunnen behouden,met behulp van het kapje aanpassen.
Met wat Kunstoflassen hier een daar.(als dat nodig is tenminste)

En dan het vlees waar het tweetertje in hangt wegslopen/zagen/snijden.

En dan een mooi 6x9 3-wegs speakertje erin te plaatsen,en misschien kunstof busjes te plaasten waar dat de schroeven doorgaan endat die gelijk ook afstand houden tussen dat kapje en 3-Wegs spaeker.(voor eventuele aanraking en beschadeging te voorkomen.)
Dan is kunststof plakken en knippen ook niet nodig

Ik heb zelf niet zo'n hoedeplank,dus weet niet precies hoe dat zit eerlijk gezegt :? .
Maar als ik de foto bekijk moet je daar toch een eind mee kunnen komen.
Denk ik zelf :roll:

Greetzz..

Wouter

Beezztie
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

Re: RE: Wat voor speakers in een 75

di mar 20, 2007 12:10

Bij de 75 voorspeakers is het belangrijk dat je tweeters hoog monteert voor de hoge tonen,omdat de deurspeakers onderin de deuren zitten&er maar heel weinig ruimte tussen de deurpanelen/stoelen is;kortom het geluid kan niet "weg"
Originele tweeters zijn heel mooi geplaatst af fabriek bovenin het hoekje v/h deurpaneel,maar je kan daar ook hele mooie tweeters van JBL plaatsen;
Ik had deze icm met de zwaarst mogelijke JBL onderin de deuren op de org plaats;echt hele mooie sound.
Plaats van de tweeters die je voorstelt kan ik me in vinden. Dat de woofers / midrange speakers op de originele plaats blijven zitten lijkt me minder. Er komt nl. bij een 2-weg composet een hoop geluid (oa stembereik) uit die woofers en daar je bij die frequenties heel goed kunt horen waar het geluid vandaag komt is de originele plaats absoluut niet top. Ook zijn de deurpanelen dusdanig dat deze gaan resoneren en daardoor de bas reduceren / gaan trillen. Beschikbare diepte is ook een beperking voor een beetje woofer. Ik heb zelf van MDF ringen gemaakt waar mijn woofers (DLS Iridium) in passen en die in voorste benedenhoek van de deur bevestigd. (op een plaatje van MDF en dat tegen het stalen binnenframe van de deur geschroefd, daarbij hoeft er dus niet in het frame gezaagd te worden)
De deuren heb ik aan de binnenkant van de deuren bekleed met bitumenmateriaal en het deurpaneel ook aan de binnenkant. Absoluut geen resonanties meer. Tweeters ingefreesd bovenin het deurpaneel, net onder de kunststof kapjes voor de spiegels. Hiermee echt een topgeluid met een heerlijke kick-bass, geen behoefte aan meer geluid van achteren of subwoofer. Nadeel is wel dat je de deurpanelen moet verzagen maar voor een paar tientjes kun je een setje op de kop tikken. Heb ik ook gedaan, originele panelen heb ik opgeslagen. Zal binnenkort wat foto's van het projectje plaatsen.
Zoekende naar Scalino of Giulia Super

Gehad: 75 2.0 TS '92 Rosso, 75 3.0 America '89 Rosso, 75 2.0TS 1989 Grigio Medio, Giulia 1600 Super Biscione, Giulia GT Junior '67 Rosso to be GTA Junior Stradale Replica

SCARB nr. 4755

Dickamerica
Advanced Member
Advanced Member

RE: Wat voor speakers in een 75

wo mar 21, 2007 16:31

Natuurlijk kan je vanalles aanpassen,maar als je dat echt niet wilt;ik dus :wink: ,is dat de beste optie als je het origineel wilt houden,sowieso is een muziekinstallatie maar bijzaak in een V6 8)
90 2.5 Qo grigio medio/pelle grigio 1987

Beezztie
Full Member
Full Member

Re: RE: Wat voor speakers in een 75

wo mar 21, 2007 18:25

Natuurlijk kan je vanalles aanpassen,maar als je dat echt niet wilt;ik dus :wink: ,is dat de beste optie als je het origineel wilt houden,sowieso is een muziekinstallatie maar bijzaak in een V6 8)
In een V6 hoeft idd geen extra geluid, eens! Daarom heb ik het ook weer snel uit m'n V6 gehaald en in m'n TS overgezet! 8)
Zoekende naar Scalino of Giulia Super

Gehad: 75 2.0 TS '92 Rosso, 75 3.0 America '89 Rosso, 75 2.0TS 1989 Grigio Medio, Giulia 1600 Super Biscione, Giulia GT Junior '67 Rosso to be GTA Junior Stradale Replica

SCARB nr. 4755

Terug naar “Algemene Technische vragen”