Grtz,fRank
Dat is zowiezo al niet best. Er vormt een filmlaagje tussen flens en schijf die kromtrekken van de schijf bevordert. ( er ontstaat ruimte tussen flens en schijf als het kopervet gesmolten is. ) Ik zeg niet dat het in dit geval zo is maar beter is het om dit dus niet te doen. Verder kan er een flens krom zijn waar de schijf op vast zit.shoongemaakt / gekopervettert (inclusief flensen waar de schijven tegenaan komen,
daarbij komt ook nog eens dat bij hoge temperaturen het vet via de naaf over de schijf naar je blokken loopt........................................remt ie helemaal niet meerDat is zowiezo al niet best. Er vormt een filmlaagje tussen flens en schijf die kromtrekken van de schijf bevordert. ( er ontstaat ruimte tussen flens en schijf als het kopervet gesmolten is. ) Ik zeg niet dat het in dit geval zo is maar beter is het om dit dus niet te doen. Verder kan er een flens krom zijn waar de schijf op vast zit.shoongemaakt / gekopervettert (inclusief flensen waar de schijven tegenaan komen,
Kan het niet zijn dat het achterin zit? Probeer eens onder het rijden aan de handrem te trekken en te voelen of er dan een trilling door de auto trekt.
Versleten draagarmen kunnen ook trillingen tijdens het remmen veroorzaken.
Kopervet is eigenlijk rommel voor de remmen. Ik gebruik het eigenlijk alleen maar achter omdat dat nooit zo warm wordt. Voor nooit. Door de hitte is ook zo weg. Ondanks dat het bestand schijnt te zijn tot zoveel honderd graden.
Kopervet is prima voor de geleidepennen, de randen van de blokken, de achterzijde van de blokken en de delen van de remklauw waarover de blokken glijden. Belangrijk is dat je het echt spaarzaam gebruikt en zorgt dat het niet op het voeringmateriaal en op je schijven komt. Het werkt in hoge mate preventief tegen vastzittende blokken. Met name spaarzaak gebruiken bij ABS, want een fractie kopervet op de sensoor en ghet ABS gaat in storing. ( Vandaar dat er in garage's van dat witte keramische vet in spuitbus gebruikt wordt voor de remmen.Kopervet is eigenlijk rommel voor de remmen. Ik gebruik het eigenlijk alleen maar achter omdat dat nooit zo warm wordt. Voor nooit. Door de hitte is ook zo weg. Ondanks dat het bestand schijnt te zijn tot zoveel honderd graden.
Opa??Jullie moeten gewoon eens NORMAAL remmen![]()
![]()
Ik heb nergens last van ...
Buschauffeur....Opa??Jullie moeten gewoon eens NORMAAL remmen![]()
![]()
Ik heb nergens last van ...
O ja? Is dat nog nodig bij zo'n ding dan?Ik gebruik mn remmen alleen bij de afritten van de autobahn..
Goeie actie!Bij de Reesert heb ik het volgende gedaan:
Nieuwe Originele schijven er op Ferodo 2500 gemonteerd, Vanaf 250kmh een noodstop gemaakt..
Vervolgens de volledig kromme schijven aan de auto afgedraaid !! Prima resultaat!