Mijn 75 TS heeft last van eenzelfde soort probleem. Als de motor goed warm is dan begint deze vanaf ongeveer 5000 rpm 'in te houden', de injectie en ontsteking valt dan steeds eventjes weg.
Bij mij is het probleem dat de 60-2 tandenkrans slingert t.o.v de BDP sensor. Dit wordt dus erger als de motor goed warm is en gaat dan pas voor problemen zorgen. Het komt zeer waarschijnlijk door versleten lagers.
Waarom dit altijd bij ongeveer 5000rpm begint is me niet helemaal duidelijk. Als de motor(olie) trouwens echt heet wordt, begint de ellende ook al vanaf 4000rpm of nog eerder.
Met een 'normale' diagnose computer o.i.d. is dit probleem trouwens niet te vinden. Wat je moet doen is de spanning die van de BDP sensor afkomt, bekijken met een scoop. Als daar om het gewenste signaal een grote 'omhullende' omheen zit, dan heb je dit probleem.
Zoals hier
http://home.wanadoo.nl/sanderqv/syncfou ... ut5V_2.jpg
en hier
http://home.wanadoo.nl/sanderqv/syncfou ... fout5V.jpg
in het groen is weergegeven.
In het blauw is het digitale signaal in de motronic weergegeven en het is duidelijk te zien dat bij de kleinste amplitude van het BDP spanning, een digitale puls ontbreekt....
Groeten, Sander.