hagen111
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: Inbouwen van een 75 V6 tank in een 2.0 TS

zo feb 11, 2007 09:51

Ik hoor niemand over het verstevigen van de afsteunpunten van schokbreker en veer. Ik heb begrepen dat dit een zwak punt is (bijv met de RS set) en dat de carosserie daar gaat scheuren? Dit is het stuk wat precies onder de V6 tank zit en waar je nu dus nog rekening met kan houden wat plaatsing/montage van de tank betreft.

Mvg,
Hans

Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Inbouwen van een 75 V6 tank in een 2.0 TS

wo feb 21, 2007 23:15

Ik hoor niemand over het verstevigen van de afsteunpunten van schokbreker en veer. Ik heb begrepen dat dit een zwak punt is (bijv met de RS set) en dat de carosserie daar gaat scheuren? Dit is het stuk wat precies onder de V6 tank zit en waar je nu dus nog rekening met kan houden wat plaatsing/montage van de tank betreft.

Mvg,
Hans
Nog nooit iemand over gehoord..
Maar binnenkort gaat mijn auto toch naar JS Racing.
Krikpunten en een deel van de kofferbak moeten gelast worden.
Zal hem er eens naar vragen..tnx voor de tip!

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo feb 21, 2007 23:18

Mvg,
Hans
Nog nooit van gehoord, het zijn ook de originele afsteunpunten. Wat ik wél ooit gehoord heb maar nog nooit zelf gezien is dat de voorste schokdempermontagepunten van de 75 ongeschikt zijn om langdurig met de RS-set te rijden. Op zich logisch, omdat die normaalgesproken alleen de reactiekracht van de schokbreker te verwerken krijgen en met de coil-overs ineens een fors deel van de aslast voor hun kiezen krijgen.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member

wo feb 21, 2007 23:20

Nog een ander vraagje aan de lezerts hier:
Uit de TS tank komt op de plek van de (in- en uitgaande) slangen ook een tweetal electra draden uit de tank.
Zwart en lichtroze.
Deze kan ik nergens kwijt bij de V6 tank.. :roll:
Op de filter (of het motortje, dat weet ik ff niet meer) zitten ook eeen zwarte en roze draad bevestigd.
Volgens mij splitst deze in de draadboom verderop af naar de nu nutteloze stekker die eerst op de TS tank aangesloten zat.

Ik hoop dat jullie het nog volgen.. :D

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo feb 21, 2007 23:24

Wacht even. De TS tank heeft een opvoerpompje in de tank en een drukpomp, en de V6 tank geloof ik niet (daar komt de benzine door de zwaartekracht bij het filter en de drukpomp). Omdat beide pompen in de TS tegelijkertijd moeten werken, zullen deze wel op dezelfde draden aangesloten zijn. En dan heb je nog de draden voor de niveauvlotter. De kleuren weet ik zo even niet allemaal uit het hoofd, maar roze is brandstofpomp. Snappez-vous?

Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member

wo feb 21, 2007 23:32

Wacht even. De TS tank heeft een opvoerpompje in de tank en een drukpomp, en de V6 tank geloof ik niet (daar komt de benzine door de zwaartekracht bij het filter en de drukpomp). Omdat beide pompen in de TS tegelijkertijd moeten werken, zullen deze wel op dezelfde draden aangesloten zijn. En dan heb je nog de draden voor de niveauvlotter. De kleuren weet ik zo even niet allemaal uit het hoofd, maar roze is brandstofpomp. Snappez-vous?
Dank voor je uitleg, maar je ne sais pas of ik het wel snap nu..
Op de vlotter heb ik drie draden (paars, paars/zwart en zwart).
Die gaan in dezelfde stekker als voorheen.
Dus daar is niets mee aan de hand.

Op de filter/pomp combi (liggen nu naast de tank, in de achterbak) gaan inderdaad een roze en zwarte draad.
Ook die gaan in dezelfde stekker als voorheen.

Dan blijft er dus een ongebruikte zwart/roze stekker over.
Maar als ik het goed begrijp is deze door het verschil tussen de TS en de V6 tank nu overbodig.

Right?

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo feb 21, 2007 23:40

Klopt (als het goed is). Omdat de benzine niet vanzelf naar de drukpomp stroomt vanuit de TS tank (die ligt even hoog of lager) moet er een opvoerpompje zijn voor als het niveau in de tank laag is. Dit pompje moet tegelijkertijd met de drukpomp werken, dus is het logisch om die met dezelfde draden aan te sturen. De V6 tank heeft geen opvoerpompje, dus houd je nu een 'pompstekker' over.

Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member

wo feb 21, 2007 23:47

Klopt (als het goed is). Omdat de benzine niet vanzelf naar de drukpomp stroomt vanuit de TS tank (die ligt even hoog of lager) moet er een opvoerpompje zijn voor als het niveau in de tank laag is. Dit pompje moet tegelijkertijd met de drukpomp werken, dus is het logisch om die met dezelfde draden aan te sturen. De V6 tank heeft geen opvoerpompje, dus houd je nu een 'pompstekker' over.
Ok, duidelijk.
Weet ik dat ook weer.

Thanks! 8)

Terug naar “Algemene Technische vragen”