Thijs-arnhem
Full Member
Full Member

Re: RE: ACCU LOOPT LEEG AUTO START NIET MEER ???

wo nov 22, 2006 18:41

Mijn accu in mijn 33 is 42Ah volgens mij... En die wattages zeggen helemaal niks. Ik heb ook 1000watt versterker en 2x 450watt achterin liggen. Allemaal piek. Het ging mij om 1 reden, zuiverheid daarom ook geen sub erin, dat gaat tenkoste van je zuiverheid.
Dat is niet waar vrees ik. Je kunt juist gebruik maken van je sub om lage frequenties te kunnen wegfilteren uit het signaal naar je bijv. composet. Deze kunnen de laagste frequenties toch niet weergeven en zullen alleen maar gaan vervormen.

De sub kan dan de lage frequenties voor zijn rekening nemen omdat het bij lage tonen toch slecht te horen is waar ze vandaan komen.

Maar inderdaad die 1000 watt zal wel PMPO zijn of een andere niet realistische meetmethode..
Gehad:
33 1.4 i.e Imola '93 Nero met. 602
33 S 16v QV '92 Alfa rosso 130
33 1.7 i.e 8v '92 Verde mirto met. 364 (RIP)
147 1.9 JTD '02 Grigio Sterling

Nu:
159 1.9JTDm '06 Nero 601
Mv Agusta Brutale 750 '03

Maxtor
Guru
Guru

RE: ACCU LOOPT LEEG AUTO START NIET MEER ???

wo nov 22, 2006 18:50

Daarom moet je ook goed kijken naar frequentie bereiken waarop ik dan mij set heb samengesteld. 7*9's achterin met een bereik van 20 hrtz tot oneindig hoog, en een sub loopt tot 20hrtz, dus goed je haalt niet je allerzwaarste bassen eruit, maar dat wil ik ook niet, dan hoor je op een gegeven moment alleen nog maar je auto trillen.
'78 Alfasud Sprint 1.5
'83 33 Berlina S.L. 1.5
'89 33 Sportwagon 1.3S
'93 33 Berlina 1.7 16V
'87 90 2.5 V6 QO
'94 164 3.0 V6 24V Super
'00 166 3.0 V6 Sportronic
'01 Spider 3.0 V6 24V
‘04 GT 3.2 V6
'11 159 Sportwagon 1750 TBi

Thijs-arnhem
Full Member
Full Member

wo nov 22, 2006 19:01

Als het heel puur bekijkt wil je juist wel alle frequenties horen, alleen dan kan je een muziekstuk zo realistisch mogelijk weergeven. Daar is een subwoofer beter geschikt voor omdat deze (als het goed is) een goed berekende klankkast heeft die resoneren (meetrillen) tegen gaat en de woofer een beter bereik geeft.
Bij die boemboem bonk bonk installaties is de bas alleen helemaal uit zijn verband gerukt en trilt inderdaad alles mee.

Die bas dreunen van house e.d. zitten trouwens rond de 100Hz geloof ik, helemaal niet zo heel laag dus eigenlijk.
Gehad:
33 1.4 i.e Imola '93 Nero met. 602
33 S 16v QV '92 Alfa rosso 130
33 1.7 i.e 8v '92 Verde mirto met. 364 (RIP)
147 1.9 JTD '02 Grigio Sterling

Nu:
159 1.9JTDm '06 Nero 601
Mv Agusta Brutale 750 '03

Richard75
Guru
Guru
Contacteer: Website

wo nov 22, 2006 21:29

daarom ook geen sub erin, dat gaat tenkoste van je zuiverheid.
ligt ook maar net aan je muzieksmaak 8)

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo nov 22, 2006 22:36

zuiverheid daarom ook geen sub erin, dat gaat tenkoste van je zuiverheid.
dat is natuurlijk een beetje overdreven, want zuiverheid heeft niks met een sub te maken
(okee, dat house muziek vaak alleen te horen is in een veel te goedkope sub waar 1500w op staat in een flog ben ik met je eens, mijn sub wordt aanegstuurd oor een 25W !!!! versterker, tja, wel rockford fosgate en op een kist van een maat van mij waanzinnig zuiver (kicker) maar op mijn kist helaas niet super (magnat)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Maxtor
Guru
Guru

wo nov 22, 2006 23:37

Ik denk dat een kist niet gaat uitpakken in een SW. Mijn broer had een kist achterin zijn Fiesta voordat de hele handel eruit werd gejat, en dat ging echt wel minder zwaar als mijn 7*9 die ik erin heb liggen. Bass is in mijn muziekstijl van belang, maar voert niet de boventoon. Als je de boel hard genoeg zet is het wel zo dat je alles voelt in je stoel. Goed een vriend van mij had ook 2 Kicker (vind ik geen goed merk persoonlijk) bass speakers achterin liggen op eigen subs en dat ging belachelijk hard. Maar dat past niet bij het imago van mijn 33.

Bassen worden gauw vervormd, en dat gebeurt ook al gauw door de vorm van je auto. Volgens mij gaat zo'n bak van de SW als een grote baskast fungeren wat de bassen lomp en niet mooi gevormd laat overkomen. Daarnaast wou ik niks geen spul hebben staan in mn kofferbak, a wordt het allemaal makkelijk gejat, b vind ik het gewoon lelijk staan. Vandaar ook de speakers voorin gewoon in het dashboard i.p.v. de deur waar ze ooit eerder zaten.
'78 Alfasud Sprint 1.5
'83 33 Berlina S.L. 1.5
'89 33 Sportwagon 1.3S
'93 33 Berlina 1.7 16V
'87 90 2.5 V6 QO
'94 164 3.0 V6 24V Super
'00 166 3.0 V6 Sportronic
'01 Spider 3.0 V6 24V
‘04 GT 3.2 V6
'11 159 Sportwagon 1750 TBi

Raimon
Guru
Guru

wo nov 22, 2006 23:45

Waar duidt je nou op met 7*9? (6*9 is toch de gangbare maat?) Gewoon een set hoedenplankspeakers? En die speel je versterkt?

Als dat eennalaatste en laatse zo is, dan mis je sowieso iets... Hoedenplank gebruik je best alleen als rearfill, dus onversterkt op je HU, daar houdt het mee op. Composet in de voorste deuren via de versterker en de sub bruggen op de versterker (of monoblock) lijkt mij een veel betere setup. Dat zuiverheidsverhaal raakt m.i. kant noch wal. Tijdenlang met compo voorin en sub achterin gespeeld en dat ging hard en zuiver zonder aso te worden. Bovendien was het gebruikte spul nog niet eens state-of-the-art, dus ruimte voor verbetering was en is er nog voldoende.

Dat gelul dat je geen leuke installatie in je 33 of welke Alfa dan ook zou moeten/mogen hebben, is ook zo jammer... Mensen die geïnteresseerd zijn in car-audio zijn niet per definitie 'petjes' in een Golf die de meeste klereherrie willen maken... Als je naast de boxerroffel nog wat ander leuk geluid wil maken, dan is dat toch jouw goed recht??

Scusi voor het off topic-relaas... :oops:
156 SW 1.9 JTD

friso
Newbie
Newbie

do nov 23, 2006 13:21

Je moet even het opgenomen vermogen meten wat je installatie trekt, gewoon even een ampere meter er tussen zetten en dan even reken met het vermogen van je accu weet je zo hoelang deze het volhoudt. Je kan opzoeken hoeveel vermogen jou dynamo leverd per uur en met die gegevens weet je ook weer in hoeveel tijd je accu weer opgeladen is, maar ik weet wel zeker dat dat niet met een ritje naar het tankstation is.
succes
meten is weten
33 1,5 typ 2 op aardgas
33 1,7 ie sw elek. 4x4
alfa 90 2.0i v6
alfa 146 1,8
non alfa
ford courier op aardgas
volvo 240 estate super polar op aardgas (ital. import )

radiorobbie

do nov 23, 2006 15:32

Heb ik ook al gedaan installatie trekt ong 5,5 amp accu is 44 amp dus dan moet die het zo snel uit me hoofd wel 9 uur doen toch>??? En heb trouwens ook meegemaakt dat de lcihten van de auto het minder goed deden en de elektrische ramen de autoradio uitschakelde toen ik met versterker rondreed :? is het uberhaupt nog de moeite om met deze auto verder te gaan :shock: gr niek

friso
Newbie
Newbie

do nov 23, 2006 16:19

En het probleem met je ramen is er niet als de versterker uit staat? dan lijkt mij de oplossing erg makkelijk gewoon dat ding eruit slopen en een walkman opzetten :D .
Waarschijnlijk heeft het temaken met het vemogen wat de dynamo opwekt, als de motor loopt is het zo dat de dynamo de stroom leverd wat er gevraagd wordt en het restand gaat naar de accu, nu trek jij zoveel dat deze het eigenlijk niet aankan maar net genoeg heeft of net niet. Wat je kan doen is de dynamo laten testen is deze goed waar hij voor gemaakt is dan kan je altijd nog overwegen een zwaardere aantschaffen mochten deze er zijn.
( tip alfa verkopen aan liefhebber en een crx kopen )
33 1,5 typ 2 op aardgas
33 1,7 ie sw elek. 4x4
alfa 90 2.0i v6
alfa 146 1,8
non alfa
ford courier op aardgas
volvo 240 estate super polar op aardgas (ital. import )

radiorobbie

do nov 23, 2006 16:39

Thnq voor andwoord allemaal...heb net nog een keer alles getest met alle dingen aan zoals autoradio lichten elec ramen verwarming enz en je geloofd het nooit de accu geeft aan dat het g0ed met hem gaat...Misch dat de nieuwe accu nog niet goed opgeladen is geweest nou ik ga gewoon ff 2 dagen rijden zonder autoradio en dan lijkt mij dat dat ding voller dan vol moet zijn...ga daarna weer bezig met autoradio en installatie en laten horen hoe het is afgelopen..wie weet ben ik iets te blij geweest met me nieuwe accu dat ik teveel heb gevraagd waardoor die geen oplaad mogelijkheid heeft gehad...ik hou jullie op de hoogte..gr niek

Speeder

do nov 23, 2006 16:56

Thnq voor andwoord allemaal...heb net nog een keer alles getest met alle dingen aan zoals autoradio lichten elec ramen verwarming enz en je geloofd het nooit de accu geeft aan dat het g0ed met hem gaat...Misch dat de nieuwe accu nog niet goed opgeladen is geweest nou ik ga gewoon ff 2 dagen rijden zonder autoradio en dan lijkt mij dat dat ding voller dan vol moet zijn...ga daarna weer bezig met autoradio en installatie en laten horen hoe het is afgelopen..wie weet ben ik iets te blij geweest met me nieuwe accu dat ik teveel heb gevraagd waardoor die geen oplaad mogelijkheid heeft gehad...ik hou jullie op de hoogte..gr niek
Ik ben bang dat jouw theorie niet altjid opgaat. De meeste nieuwe (onderhoudsvrije) accu's zijn namelijk al opgeladen. Bovendien zouden ze na een ritje van 40KM toch echt wel bijgeladen moeten zijn..

radiorobbie

do nov 23, 2006 17:27

Ja dat zou kunnen ma heb er nog geen 40 km mee gereden dus...thnq voor andwoord gr niek

MightyMarcel

do nov 23, 2006 17:38

Ik ben bang dat jouw theorie niet altjid opgaat. De meeste nieuwe (onderhoudsvrije) accu's zijn namelijk al opgeladen. Bovendien zouden ze na een ritje van 40KM toch echt wel bijgeladen moeten zijn..
ik weet dat bij mijn 33 de accu niet 100% vol is na 40km. Dat komt door een dynamo die niet zo ontzettend goed meer werkt, maar dat komt wel vaker voor...

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

vr nov 24, 2006 00:51

ik weet dat bij mijn 33 de accu niet 100% vol is na 40km. Dat komt door een dynamo die niet zo ontzettend goed meer werkt, maar dat komt wel vaker voor...
:idea: Vooral niets aan doen ! Want een dynamo die niet goed meer werkt zal rap nog minder gaan werken.....En weet jij wanneer? Dat is op een koude dag, bijvoorbeeld 1e kerstdag 's avonds laat wanneer je door het weer verplicht bent om zoveel mogelijk "feestwinkel" aan te zetten... Dan ben jij weer aangewezen op jouw garage.
Dus voorkomen is .....(maak het maar af) :wink:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Terug naar “Algemene Technische vragen”