Ik zal daar helaas niet aan deelnemen.
Is die peilstok een eigen vinding of zo te koop?
Heb je wellicht een foto en/of adres?
groet
Eric
Die peilstokken met temp.sensor zijn te koop van het merk MOTOMETER voor 27€.Ik zal daar helaas niet aan deelnemen.
Is die peilstok een eigen vinding of zo te koop?
Heb je wellicht een foto en/of adres?
groet
Eric
klopt, maar het ging over een temperatuursensorWaarom persee op een drukloos deel?wat voor alfa?
en ja je kunt het beste de meter inbouwen op het drukloze deel van de oliestroom
Bij mijn 33 wil ik de oliedruk meten voor het oliefilter (na de oliepomp dus). Omdat je daar de druk meet die de oliepomp echt leverd, leek mij dit het beste.
je meter geeft een andere waarde aan, namelijk rond de 50 graden.De olietemperatuur was ik van plan te gaan meten in de oliegallerij. Ik denk niet dat de olie daar door de druk echt heel veel in temperatuur op zal lopen. Bovendien is de olie op zijn weg vanaf de oliepomp weer wat afgekoeld in het filter dusja... Met in de carterpan is ook niet verkeerd, al is de olie daar volgens mij toch altijd iets gekoeld door de rijwind. Dat heeft wel weer als voordeel dat je hem nooit te hoog inschat...
Bij jou gaf ie dus te weinig aan. Waar had jij hem nou zitten, want dat kan ik uit jouw verhaal niet opmaken...klopt, maar het ging over een temperatuursensorWaarom persee op een drukloos deel?wat voor alfa?
en ja je kunt het beste de meter inbouwen op het drukloze deel van de oliestroom
Bij mijn 33 wil ik de oliedruk meten voor het oliefilter (na de oliepomp dus). Omdat je daar de druk meet die de oliepomp echt leverd, leek mij dit het beste.![]()
je meter geeft een andere waarde aan, namelijk rond de 50 graden.De olietemperatuur was ik van plan te gaan meten in de oliegallerij. Ik denk niet dat de olie daar door de druk echt heel veel in temperatuur op zal lopen. Bovendien is de olie op zijn weg vanaf de oliepomp weer wat afgekoeld in het filter dusja... Met in de carterpan is ook niet verkeerd, al is de olie daar volgens mij toch altijd iets gekoeld door de rijwind. Dat heeft wel weer als voordeel dat je hem nooit te hoog inschat...
tenzij je een flinke tijd constant 160 rijdt, dan loopt ie iets op.
dat zijn mijn ondervindingen.
de reden dat ie bij mij niet in de carterplug zit is omdat ik net nieuwe olie had.
vond ik zonde destijds om die al af te laten lopen. toch wou ik kijken wat de meter deed
Dat was dus precies wat ik ook van plan was. Daar gaf hij bij jou de verkeerde waarden? Of juist niet?@ speeder : ik heb hem in dat gat zitten boven de olie gallerij naast de onstekingsmodule ipv die bout.
jep, niet meer als 50 graden.Dat was dus precies wat ik ook van plan was. Daar gaf hij bij jou de verkeerde waarden? Of juist niet?@ speeder : ik heb hem in dat gat zitten boven de olie gallerij naast de onstekingsmodule ipv die bout.
Nou heeeeuuuhhhhhWat wil je nou weten?
De temp van de olio in je carter die gezien de grote plas daar altijd koeler is dan de motorolio in de kanalen.
Of wil je de temp weten van de olio die door je motor loopt? Wat voor zin heeft een oliekoeler?
Dus meet je olio temp in de drukzijde na de oliopomp en voordat deze de motor ingaat.. indien een oliokoeler geplaatst is NA de oliokoeler.
meten van carterpan of andere niet genoemde plekken is zinloos.
Straatmotor: MAX. 80 graden wordt vaak niet meer dan 50-60...
Racemotoren OOK 80 - 90 graden, anders klopt er iets niet..
130 > is heftig problematisch.. je moet dan al een volsyntheet hebben wil je motor langer dan 12 rondjes draaien...