Ja, echt hydrolische klepstoters, heb alle bijgeleverde documenten erbij, kunnen die dingen vastzitten na een lange rustperiode, en hoe los je dat gewoonlijk op?
Mijn idee is na rijp overleg de riemen en de waterpomp te doen, verder zou ik die spanrollen vervangen,het draaiende deel dan als er tenminste geen rare dingen zichtbaar worden bij de demontage.
De spanrollen ,neem ik aan worden onder spanning gehouden met een veer?, hoe kan je vaststellen of een veer te slap is dan.
Wordt vanalles over geschreven, keertje flushen, productje van Wynn's, sommigen doen wat ATF bij de olio....Maar gewoonlijk draait het toch uit op vervangen.
Ivm die veren: die veren hebben alleen nut tijdens het spannen van de riemen, daarna worden ze gefixeert door een moer 17. Als deze dus versleten zijn (eigenlijk nog nooit meegemaakt) kan je de spanner altijd wat "helpen" om de riem te spannen. (doe ik sowieso, trouwens, met beleid)
Maar eens de riemen gemonteerd en gespannen, hebben die veren geen enkel nut meer. Nou ja, tenzij je moer "zou" loskomen...maar dan floept die veer ook wel los, vrees ik.