Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: Voorkant 156SW duikt snel

ma dec 04, 2006 22:59

Ik heb er 4 "B8-tjes" onder en Eibachjes. Staat een stuk lager maar loop nog net zo vaak aan als daarvoor.
Probleem zit em idd hoofdazakelijk in de te laag liggende afdekplaat. Hij is nog net niet doorgesleten, maar bij de eerstvolgende beurt moet ie het veld maar ruimen. (Of scheelt dat teveel op het airodynamische vlak??? :? )
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
Tjerry
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 844
Lid geworden op: za dec 02, 2006 22:19
Locatie: Leidschendam-Voorburg

RE: Voorkant 156SW duikt snel

ma dec 04, 2006 23:21

Eibachjes zitten er al standaard op bij mij. Sportpakket :wink: Die liggen dus nu bij het oudijzer :lol:
Mijn 156 is weer nieuw vanonder en kan er veel meer mee. Duikt niet meer bij aanremmen en op rotonde's kan je nog naar rechts en links sturen op bovengemiddelde snelheid.

Tjerry
Lidnummer 1415
156 2.5 V6 24V sportpack two, rosso 1998, 355.000 Km
Nog steeds zonder radio !
Overige klassiekers, Kreidlers van Bj. 1973-1980
Hiervoor gereden,
155 2.5 V6
33 1.7 16V QV
33 1,7 QV
33 1,5 QV
Alfasud 1,5 TI QV

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Re: RE: Voorkant 156SW duikt snel

di dec 05, 2006 14:51

Eibachjes zitten er al standaard op bij mij. Sportpakket :wink: Die liggen dus nu bij het oudijzer :lol:
Mijn 156 is weer nieuw vanonder en kan er veel meer mee. Duikt niet meer bij aanremmen en op rotonde's kan je nog naar rechts en links sturen op bovengemiddelde snelheid.

Tjerry
Helemaal niets mis met Eibach en Blistein D 8 dempers. Begrijp dat mijn probleem ONGEWIJZIGD is na 35 mm verlaging. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
Tjerry
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 844
Lid geworden op: za dec 02, 2006 22:19
Locatie: Leidschendam-Voorburg

Re: RE: Voorkant 156SW duikt snel

di dec 05, 2006 15:19

Eibachjes zitten er al standaard op bij mij. Sportpakket :wink: Die liggen dus nu bij het oudijzer :lol:
Mijn 156 is weer nieuw vanonder en kan er veel meer mee. Duikt niet meer bij aanremmen en op rotonde's kan je nog naar rechts en links sturen op bovengemiddelde snelheid.

Tjerry
Helemaal niets mis met Eibach en Blistein D 8 dempers. Begrijp dat mijn probleem ONGEWIJZIGD is na 35 mm verlaging. :wink:
Dat zeg ik ook niet!
Maar na 250.000 km rijplezier zijn de originele dempers en veren geen 100% meer.
Buiten dat heb ik nu een geheel andere 156 onder mijn kont. En dat is voor een doorrijder ook wat waard. Auto is van binnen en buiten nog in bijna nieuwstaat.

Ik heb dus niks verlaagd en alles weer op de originele sportpakket hoogte laten zitten. Je begrijpt dat het heel makkelijk te regelen valt met een schroef/demper combinatie. En ik wil ook makkelijk drempels kunnen nemen.
Alleen dat originele doorzetten van de voorzijde is nu aardig weg.

Tjerry
Lidnummer 1415
156 2.5 V6 24V sportpack two, rosso 1998, 355.000 Km
Nog steeds zonder radio !
Overige klassiekers, Kreidlers van Bj. 1973-1980
Hiervoor gereden,
155 2.5 V6
33 1.7 16V QV
33 1,7 QV
33 1,5 QV
Alfasud 1,5 TI QV

Gebruikersavatar
alfa6
Member
Member
Berichten: 147
Lid geworden op: wo dec 29, 2004 12:11
Locatie: Bussum, Nederland

RE: Voorkant 156SW duikt snel

di dec 05, 2006 15:56

http://www.madeno.nl/nl/parts/156SW_liggingi.html

Prijzig, dat wel, maar het schijnt dat je met de "revalved" versie nooit meer drempels raakt.
Houd anders eens een enquête bij je in de buurt, misschien hebben meer mensen last van die hoge drempel.

Chris
Wijsheid komt met de jaren, maar vaak komen alleen de jaren.

Gebruikersavatar
Stef33
Guru
Guru
Berichten: 1098
Lid geworden op: do jun 16, 2005 18:07
Locatie: Rotterdam

RE: Voorkant 156SW duikt snel

wo dec 06, 2006 15:32

@MightMarcel: Nee, er onderliggen met alleen een krik er onder doe ik ook niet. Ik heb wel assteunen gebruikt, maar vond geen plek waar ik ze echt goed vond staan, dat ging bij de 75 een stuk makkelijker. Brugjes is nog wel een idee, ik vind het alleen altijd zo'n gedoe om er goed op te rijden, maar dat zal met de voorkant van een voorwielaandrijver wel beter gaan.

@bertonejaap: Ik zal eens op dat forum kijken (eerst eens zoek waar dat te vinden is)

@Bert-155: Kap er af kan altjd nog maar schijnt niet optimaal te zijn. Windgeruis, mogelijk vocht problemen bij door plassen rijden... Ook wel lekker dat je nu eerst de kap raakt, een indicatie dat je wat te hard gaat voordat er vitale delen geraakt worden. ;-)

@Tjerry: Dat setje zal het probleem wel oplossen, maar je krijgt er een veel te harde auto voor terug net als met gele koni's. Je zegt dat je eibachjes nu bij het oud ijzer liggen, wat heb je er nu dan onder, of gewoon een nieuwe set eibach?

@@lfa@lgra: B8-tjes en Eibachjes zegt mij niet zo veel. Zijn de B8-tjes veren? en de eibach's dempers? Wat voor type dan wel, of maakt eibach maar 1 type voor de 156? En oh ja, verlagen is ook niet de bedoeling. Dan kan ik weer bij elke korte drempel m'n kont optillen, net als in de 75. :-)

@alfa6: De drempels waar ik nu de bodem raak zijn drempels waar ik met de 75 3 maal zo hard overheen ging (dus 10 km/uur i.p.v 3). Ze liggen in een 30 zone, dus je zou er in principe 30 overheen moeten kunnen en dat doet m'n schoonpa dus in z'n peugeuotje dus zo ongeveer. Daar rij ik dus niet meer bij mee, je krijgt nachtmerries van aanstormende drempels, gescheurde carters en afgerukte uitlaten. :shock:
Ik heb nu overigens ook al last op iets te bolle wegen die ook nog eens wat kuiltjes hebben. :-(
Stef
1750 GTV, 1969, AR735 Grigio Indaco
159 SW 1750 TBi, 2010, AR568 Grigio Titanio
Gehad: 33 1.3S, 33 1.7IE, 75 2.0TS, 156 SW 2.0TS

Gebruikersavatar
Tjerry
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 844
Lid geworden op: za dec 02, 2006 22:19
Locatie: Leidschendam-Voorburg

RE: Voorkant 156SW duikt snel

wo dec 06, 2006 15:56

Stef ik heb er nu een INTRAX HDA verstelbaar schroefdemperset onder. Dat is dus een complete set (voor en achter) met veren, verstelbare dempers (40 klikken) met vast stikstofvat. Alles netjes geanodiseerd. Doormiddel van 2 ringen kan je de auto op elke gewenste hoogte brengen. Bij mij dus de originele sportpakket hoogte. Dat is al iets lager dan standaard.

Tjerry
Lidnummer 1415
156 2.5 V6 24V sportpack two, rosso 1998, 355.000 Km
Nog steeds zonder radio !
Overige klassiekers, Kreidlers van Bj. 1973-1980
Hiervoor gereden,
155 2.5 V6
33 1.7 16V QV
33 1,7 QV
33 1,5 QV
Alfasud 1,5 TI QV

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: Voorkant 156SW duikt snel

wo dec 06, 2006 20:59

De B 8 Bilstein is een schokdemper, meer op sportiviteit afgestemd dan de B 6 dat is. De mijne is van Madeno, dus is idd een "revalved" uitvoering. Dat je drempels blijft raken lijkt mij logisch met een dergelijke vooroverhang en geringe grondspeling. Ook al zou ik de zaak vastlassen dan heb je op bepaalde drempels nog hetzelfde probleem. In mijn geval zit het probleem dus niet in de auto, maar in de zwaar ongelukkige constructie van de drempels. :wink:

Het wordt tijd voor een "Drempelnorm" om de drempelvrees weg te nemen. :mrgreen:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
Stef33
Guru
Guru
Berichten: 1098
Lid geworden op: do jun 16, 2005 18:07
Locatie: Rotterdam

RE: Voorkant 156SW duikt snel

wo dec 06, 2006 22:26

Ok, die dempers gevonden op alfisti.net:
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :1447.html

Wat ik daar begrijp is dat de B4 een standaard demper is en de B6 een wat strakkere, de B8 is dezelfde strakkere maar dan voor verlaagde auto's, klopt? Hoe bevallen die B8 dempers jou? Heb je niet een erg harde auto gekregen? Op de alfisti site heeft men het 'without loosing too much comfort'.
Weet iemand het verschil tussen de gele koni's en de Bilstein D6? Is de een harder dan de ander? De koni's zijn iig iets goedkoper, maar de plaatjes lijken weer niet te kloppen.
Stef
1750 GTV, 1969, AR735 Grigio Indaco
159 SW 1750 TBi, 2010, AR568 Grigio Titanio
Gehad: 33 1.3S, 33 1.7IE, 75 2.0TS, 156 SW 2.0TS

Gebruikersavatar
Tjerry
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 844
Lid geworden op: za dec 02, 2006 22:19
Locatie: Leidschendam-Voorburg

RE: Voorkant 156SW duikt snel

wo dec 06, 2006 22:40

Dat vindt ik nu het nadeel van al die setjes. Hij gaat naar beneden de 156. Er is dan niet meer normaal mee te rijden.
De sport 30 mm
De sprint wel 40-60mm

Succes in de woonwijken zou ik zeggen. En iedereen uitstappen :wink:

Tjerry
Lidnummer 1415
156 2.5 V6 24V sportpack two, rosso 1998, 355.000 Km
Nog steeds zonder radio !
Overige klassiekers, Kreidlers van Bj. 1973-1980
Hiervoor gereden,
155 2.5 V6
33 1.7 16V QV
33 1,7 QV
33 1,5 QV
Alfasud 1,5 TI QV

Gebruikersavatar
Stef33
Guru
Guru
Berichten: 1098
Lid geworden op: do jun 16, 2005 18:07
Locatie: Rotterdam

RE: Voorkant 156SW duikt snel

do dec 07, 2006 00:06

Interessante link in dit verband:

http://www.alfa156.net/fr_index.html?/lowering.html

Helaas wel steeds verlaging in de geteste set-ups.
Stef
1750 GTV, 1969, AR735 Grigio Indaco
159 SW 1750 TBi, 2010, AR568 Grigio Titanio
Gehad: 33 1.3S, 33 1.7IE, 75 2.0TS, 156 SW 2.0TS

Gebruikersavatar
Tjerry
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 844
Lid geworden op: za dec 02, 2006 22:19
Locatie: Leidschendam-Voorburg

RE: Voorkant 156SW duikt snel

vr dec 08, 2006 19:10

Lidnummer 1415
156 2.5 V6 24V sportpack two, rosso 1998, 355.000 Km
Nog steeds zonder radio !
Overige klassiekers, Kreidlers van Bj. 1973-1980
Hiervoor gereden,
155 2.5 V6
33 1.7 16V QV
33 1,7 QV
33 1,5 QV
Alfasud 1,5 TI QV

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Re: RE: Voorkant 156SW duikt snel

za dec 09, 2006 09:33

Dat vindt ik nu het nadeel van al die setjes. Hij gaat naar beneden de 156. Er is dan niet meer normaal mee te rijden.
De sport 30 mm
De sprint wel 40-60mm

Succes in de woonwijken zou ik zeggen. En iedereen uitstappen :wink:

Tjerry
Dus jij hebt je setje op de standaard hoogte staan? Dat schiet niet op. Ik zat zonder de verlaging met dezelfde problemen. Ik heb al gezegd> Het probleem zit niet zozeer in de auto, maar inb de KT constructie van de diverse drempels. Elders in Nl zie ik dat dat veel beter kan.

DREMPELNORM is het devies. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
Tjerry
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 844
Lid geworden op: za dec 02, 2006 22:19
Locatie: Leidschendam-Voorburg

Re: RE: Voorkant 156SW duikt snel

za dec 09, 2006 10:56

[Dus jij hebt je setje op de standaard hoogte staan? Dat schiet niet op. Ik zat zonder de verlaging met dezelfde problemen. Ik heb al gezegd> Het probleem zit niet zozeer in de auto, maar inb de KT constructie van de diverse drempels. Elders in Nl zie ik dat dat veel beter kan.

DREMPELNORM is het devies. :wink:
Ik snap jou reactie niet van dat schiet niet op als je hem op de normale hoogte zet met de INTRAX set?
Wil je hem dan nog lager zetten?
Ik heb dat set niet voor de drempels gekocht. Ik zeg alleen als je 156 niet al te laag staat i.c.m. met stugge veren en hardere dempers je minder last hebt dan de originele slappe veren en dito dempers.
En dat de sportpakkethoogte al een paar cm lager is dan standaard weten we allemaal.
In theorie is mijn 156 dus lager dan een 156 zonder sportpakket.
Daarom kan ik niet begrijpen dat er nog Alfisten zijn die nog verder verlagen.

Tjerry
Lidnummer 1415
156 2.5 V6 24V sportpack two, rosso 1998, 355.000 Km
Nog steeds zonder radio !
Overige klassiekers, Kreidlers van Bj. 1973-1980
Hiervoor gereden,
155 2.5 V6
33 1.7 16V QV
33 1,7 QV
33 1,5 QV
Alfasud 1,5 TI QV

Gebruikersavatar
Stef33
Guru
Guru
Berichten: 1098
Lid geworden op: do jun 16, 2005 18:07
Locatie: Rotterdam

RE: Voorkant 156SW duikt snel

za jun 23, 2007 01:03

Nou, het heeft even geduurd, maar er zitten nu Bilstein B6 dempers onder met de orginele veren, dus geen verlaging. Dit is echt een wereld van verschil, de 156 lijkt nu veel strakker geveerd, is stabieler in bochten etc en het doorveren is verleden tijd. Oneffenheden voel je iets beter, maar niet te veel en het comfort is misschien zelfs wel beter geworden omdat je van dat geschommel af bent.

Ik heb er inmiddels al een volbepakt retourtje Bretagne op zitten en nog geen enkele drempel of hobbel in de weg geraakt :!:
Dat ik de kap onder de motor ook weer recht heb gemaakt met wat stripjes alu zal daar ook wel iets aan bijgedragen hebben.

Het vervangen is overigens een hoofdletter K klus, met name de voorkant. Na vervanging bleken ook de oude achter dempers erg ver heen te zijn, deze gaan vrij gemakkelijk met de hand heen-en-weer en ook wat roestvorming aan bovenkant zuigerstang, veerschotel en carrosserie.
Stef
1750 GTV, 1969, AR735 Grigio Indaco
159 SW 1750 TBi, 2010, AR568 Grigio Titanio
Gehad: 33 1.3S, 33 1.7IE, 75 2.0TS, 156 SW 2.0TS

Terug naar “Algemene Technische vragen”