1. een auto vanaf 4500 hoort min 3maanden garantie te krijgen en vanaf 9000 euro een half jaar bovag of geen bovag
2. neem aan dat je all risk verzekerd bent..... hier valt dit ook onder als jij stil komt te staan door kapot gaande draaiende delen kan je bij een all risk verzekering hier op terug vallen (niet alle maatschappijen)
3. als ze je krukas hebben geslepen en verstand van zaken hebben vervangen ze gelijk je krukas lagers en al je drijfstang lagers is tientjes werk plus dat ze gelijk een groot deel van de staat van de motor kunnen zien.....
4. olie verbruik komt door een mankement aan draaiende delen!!!!!!! en dat het olie lampje het niet doet is een mankement en een waarschuwing ZODAT je geen motor schade krijgt!!!!
5. je verzekering geeft als het goed is een rechtsbijstand verzekering voor verkeer bij je polis zou ze gewoon eens even opbellen
6. volgens mij MOET een dealer altijd garantie geven op de door hun uitgevoerde reparatie's daar is het een dealer voor en daar rekend hij zijn hoge uur tarief voor......
7. realizeer je goed dat als jij dit hoog opspeeld het hem zijn dealerschap kan kosten
advies;
-schrijf een brief naar de BOVAG
-schrijf een brief naar je verzekering
-schrijf een brief naar alfa nederland
-vertel de dealer dat je dit gedaan hebt vernoem ook duidelijk de namen van de mensen die jou zogenaamd geholpen hebben en overleg de bonnetjes van de olie die je hebt moeten kopen voor dat het blok stuk ging en verstuur alle documenten naar de boven genoemde instellingen.
mijn mening is dat hier heel onvakkundig is gewerkt en er gebruik van hebben gemaakt dat je niet helemaal wist wat er aan de hand was en je hebt op je koop contrakt staan 3 maanden garantie op draaiende delen en je hebt de andere rekeningen alles opsturen
had zelf een auto gekocht voor handels prijs doe ik wel vaker is goedkoop en ik ben zelf monteur dus ja maar de auto bleek later een gescheurde ko te hebben bij een onaf hankelijke garage kosten som 2250 euro (vriend van me) heb die kerel gebeld met het verhaal te weten dat ik de auto zonder garantie of wat dan ook had gekocht maar dat ik dit schandalig vond teoretisch was de auto total los heb wel van deze handelaar alle BTW terug gekregen dat terwijl er nul garantie op zat was dus wel 500 euro!!!!!!! dus waarom zou een dealer dit niet kunnen!!!???????????

Met vriendelijke groet Pieter.
Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...