Gebruikersavatar
Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:51
Locatie: Culemborg

Re: RE: Ontkoppelingscilinder Alfa 33

do aug 31, 2006 20:22

Het is ook zeker mijn bedoeling mijn bedoeling niet om je af te zeiken.

Het mooie van het forum is dat we door met z'n allen kritisch te zijn tot het beste advies komen.

Om even op de inhoud terug te komen: ik heb die ringen er op heel wat moeilijke manieren afgepeuterd maar ze zijn zo dik en groot dat ik er nooit eentje vervangen heb.

Nog een aanvullende tip: houd de ring open voor het gat (gaat alleen met een haakse segeerringtang) en schuif dan de cilinder erdoor. Dan zit de ring gelijk op z'n plek. Als je eerst de cilinder er helemaal inzet is het lastig om de ring aan de onderkant (bij het koppelingshuis) goed tegen het blok aan te krijgen.
lees, bijna onmogelijk :wink:
de onderkant van de seegerring is breder, en valt dus een stukje in het bakhuis
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

mafkees

Re: RE: Ontkoppelingscilinder Alfa 33

do aug 31, 2006 21:09

Het is ook zeker mijn bedoeling mijn bedoeling niet om je af te zeiken.

Het mooie van het forum is dat we door met z'n allen kritisch te zijn tot het beste advies komen.

Om even op de inhoud terug te komen: ik heb die ringen er op heel wat moeilijke manieren afgepeuterd maar ze zijn zo dik en groot dat ik er nooit eentje vervangen heb.

Nog een aanvullende tip: houd de ring open voor het gat (gaat alleen met een haakse segeerringtang) en schuif dan de cilinder erdoor. Dan zit de ring gelijk op z'n plek. Als je eerst de cilinder er helemaal inzet is het lastig om de ring aan de onderkant (bij het koppelingshuis) goed tegen het blok aan te krijgen.
lees, bijna onmogelijk :wink:
de onderkant van de seegerring is breder, en valt dus een stukje in het bakhuis
er zijn ook ringen die NIET breeder zijn aan de dichte kant :lol:

En ja het is een rot klus want je kan er bijna niet bij :evil:

Gebruikersavatar
alfasud1972
Guru
Guru
Berichten: 1694
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:31
Locatie: Emmen
Contacteer: Website

RE: Ontkoppelingscilinder Alfa 33

do aug 31, 2006 21:18

Bij een Alfasud kan die seegerring erg makkelijk in je koppelingshuis vallen als je niet oppast, bij een 33 is dat wat lastiger geloof ik. Seegerringtang vind ik wel een aanrader.

Speeder

RE: Ontkoppelingscilinder Alfa 33

do aug 31, 2006 23:58

@ Rens & Huib <--- No hard feelings! Nix aan de hand hoor, jullie hebben evengoed gelijk. Ik kan zelf ook wel is te kritisch zijn! Bovendien: deze discussie gaat eigenlijk nergens over... :lol:

@Alfasud <--- Ik denk dat je nu wel genoeg informatie hebt om deze klus te klaren, toch ? ;)

Gebruikersavatar
AlfaTony
Guru
Guru
Berichten: 1171
Lid geworden op: zo aug 21, 2005 11:11
Locatie: Brabant

RE: Ontkoppelingscilinder Alfa 33

za sep 02, 2006 10:21

@iedereen die een reactie heeft gegeven.

Allemaal bedankt voor de nuttige tips.
Ik heb de oude cilinder nog eens goed bekeken, en er heeft inderdaad geen ring ingezeten.
De groef waar de ring in hoort te zitten zat helemaal vol met vuil en smeer.
De cilinder heeft dus al die tijd los gezeten.

Ik heb eerst alles goed schoongemaakt alvorens de nieuwe te monteren.
Ik heb ook een nieuwe ring gehaald (ik moest wel, en inderdaad het zijn de kosten niet)
De nieuwe cilinder heb ik samen met mijn vrouw :o gemonteerd.
Zij heeft de cilinder tegen het blok aangehouden zodat ik mijn handen vrij had om
de seegering (met speciale tang) te plaatsen.
Het klusje was binnen no time gefixt.

En nogmaals laten we het gezellig houden hier :wink:
Bekijk het van de postieve kant, zie de reacties als opbouwende kritiek.
Ik had in het begin ook moeite met antwoorden van bepaalde "wijsneuzen".
Dit waren gewoon tips en ideeën van enthousiaste liefhebbers die het Alfa hart op de goede plaats hebben.

Nogmaals bedankt.

PS. Gisteren een proefrit gemaakt, en hij schakelt weer zoals het hoort.

Groetjes Antonio
Gehad:
Alfasud 1.7 TI QV GF-02-HD
Alfa 75 1.8 Turbo PV-73-VH
Alfa 33 1.3 VL ZV-85-NV
Alfa 33 1.7 16V Permanent 4 DL-ND-12
Alfa 145 1.9 JTD L 39-DG-BN

Terug naar “Algemene Technische vragen”