panzerfrans

Re: RE: nog steeds remprobleem

wo aug 23, 2006 18:34

Worst case scenario: ook een splinter "nieuwe" remcilinder, maar één die enkele jaren op de plank heeft gelegen, kan dit probleem veroorzaken. Het lijk er toch op dat er inwendig druk wegloopt.

Revisiekitje, zonder te honen, monteren?

Succes in elk geval, Leo
kan inderdaad, nieuw is geen absolute garantie voor goed.

Ik meen mij wel te herinneren dat een revisieset vroeger ongeveer driekwart van een nieuwe HRC koste, reden waarom ik destijds maar gewoon een nieuwe gemonteerd heb.

Waarom niet gewoon terug gaan met de HRC, op nieuwe onderdelen zit normaal toch ook garantie.

Speeder

RE: nog steeds remprobleem

wo aug 23, 2006 21:18

Ik vind de hoofdremcilinder toch wel verdacht. Wat gebeurt er als je het slangetje van je rembekrachtiger naar je HRC los trekt, komt er dan remvloeistof uit?

gtv6power

wo aug 23, 2006 21:31

slangetje van rembekrachtiger naar HRC??

Speeder

wo aug 23, 2006 21:47

slangetje van rembekrachtiger naar HRC??
Hmmz wacht, volgens mij ben ik weer onzin aan het lullen :lol: Ik dacht ff dat je op je rembekrachtiger ook nog een klein slangetje had zitten..never mind. Ben ook niet echt een GTV kenner, probeer zo nu en dan alleen is wat logisch na te denken :wink:

gtv6power

wo aug 23, 2006 21:48

hehe, als je niks zegt kan je ook niets verkeerd zeggen :) :wink:

Speeder

wo aug 23, 2006 21:50

hehe, als je niks zegt kan je ook niets verkeerd zeggen :) :wink:
Oke, ik zal nix meer zeggen :-# :lol:

gtv6power

do aug 24, 2006 12:28

daarjuist heb ik met een griptang de achterste flexibel dichtgenepen. Met als gevolg dat ik nu wel dadelijk een harde pedaal krijg. Dus het probleem zal vanachter zitten.

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

do aug 24, 2006 14:23

Edit: Zie hieronder.
Laatst gewijzigd door @lfa@lgra op do aug 24, 2006 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

do aug 24, 2006 14:32

daarjuist heb ik met een griptang de achterste flexibel dichtgenepen. Met als gevolg dat ik nu wel dadelijk een harde pedaal krijg. Dus het probleem zal vanachter zitten.
....en dus ook niet in je hoofdremcilinder...

Kijk uik met het dichtknijpen van de remslangen, voor je het weet beschadig je hem.(de inlay)

Dat geeft de burger dus moed. Ga eerste de beide achterklauwen nogmaals goed ontluchte. Geen resultaat? :Laat dan een helper een op je rempedaal trappen en kijk zelf bij de achterste remklauwen of je de schijven ev ook ziet bewegen. (Je hebt de blokken/ klauwen toch wel netjes schoongemaakt he?)als de blokken niet goed vlak aan liggen krijg je namelijk ook een "zacht" rempedaal.

Nog niks?? dan: Demonteer je achterste blokken en controleer je remzuigers op de gangbaarheid. Bij twijfel: Geheel demonteren, schoonmaken en nieuwe cups monteren.

(Heb je trouwens voor- of na de remdrukbegrenze de zaak afgeknepen??? Als je na de remdrukbegrenzer ook goede druk hebt, is die dus ook geen oorzaak van de ellende.

Vervang ook die remslang even uit preventief oogpunt. Ze kosten bijna niks. :wink:

Ben benieuwd.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

RG

do aug 24, 2006 15:23

Het probleem bij het ontluchten van je achterremmen is dat de nippels niet op het hoogste punt zitten. Mijn methode is om de tangen van de bak los te halen en ze dan te ontluchten zodanig dat de ontluchtingsnippel wel boven zit.
Die achterremmen blijven echt een rotklus, maar als je de boel goed voor elkaar hebt en goede blokken monteert (bv. van RS) dan remt een GTV6 echt heel goed!

Let op: zorg er wel voor dat je de zuigers er niet uitduwt tijdens het ontluchten zonder de blokjes en schijven tussen de zuigers!!!

Terug naar “Algemene Technische vragen”