René-_QV

RE: gas 146 ti (G3, lpi)

di aug 15, 2006 12:17

Je hebt de auto toch nog niet zo lang geleden bij een garage gekocht? Zou ik als ik jou was toch eens even daar langs gaan.

Alfisti Gianluca
Member
Member

di aug 15, 2006 13:08

Dat probleem wat je hebt, heb ik ook gehad. Probleem was een defecte injector. Ik ben naar Bodo in Amsterdam langs geweest hebben me daar voor een nette prijs een nieuwe ingezet. Probleem was direct opgelost! Wellicht dat ook jou probleem is.
Succes ermee!

Ciao,
Jean-Luc
Ex-Alfa Romeo 146 1.4 TS 16v Junior

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: gas 146 ti (G3, lpi)

di aug 15, 2006 14:00

Je hebt de auto toch nog niet zo lang geleden bij een garage gekocht? Zou ik als ik jou was toch eens even daar langs gaan.
as vrijdag ga ik naar de garage, zie eerdere post :wink:

bedankt voor de tips! zal ze doorgeven aan autocentro.
156

René-_QV

di aug 15, 2006 15:25

Succes dan maar is altijd vervelend dit soort dingen.

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

za aug 19, 2006 16:11

ze hebben gisteren de gasklep gereinigd (wat is dat ?) overschakelen van bezine naar gas gaat nu beter maar bij stationair draaien valt hij nog steeds uit (direct na het starten bij stilstaan in file ), dus weer terug en injectoren laten bekijken volgens de verkoper

gaslucht is sporadisch ook nog aanwezig.

als deze tweede ronde niets oplevert toch maar naar een gasmonteur....
156

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

di aug 22, 2006 18:41

nieuwe update.

gaslucht was benzinelucht, lekkage slang bij de aansluiting van de injectorrail. Nu provisorisch gefixt morgen kijkt de garage ernaar. Auto loopt nu goed op gas enkel de omschakeling duurt soms nog 5 minuten en de andere keer 1 minuut. Gasboer gebeld en die geeft aan dat hij direct moet omschakelen. Vraag gesteld op een forum en die zeggen iets anders (KLIK)

zoiets dus:
De tijd van overschakelen hangt van tal van factoren af. temperatuur, belasting van de motor tijdens de vorige rit, ... en nog een paar die ik nu niet direct kan noemen.

Het is een lpi systeem van Vialle. Ik heb een afspraak gemaakt met autogasboer maar is dit nu wel nodig. Direct omschakelen of is de omschakelingstijd afhankelijk van een aantal factoren.... :?:

Iemand ervaring?
156

Emilio
Guru
Guru

di aug 22, 2006 20:01

Omschakelen naar van benzine naar gas buurt bij mij een tijdje. Die periode varieert van enkele seconde tot enkele minuten. Lijkt idd afhankelijk van motortemp etc.
Omschakelen van gas naar benzine gaat vrijwel direct.

Mijn systeem is ook vialle lpi.
Niks meer om je zorgen over te maken dus.
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

René-_QV

di aug 22, 2006 20:31

Heeft volgens mij idd met de temperatuur van de motor te maken in italie schakelde ie heel snel over als het buiten boven de twintig graden is, ik ben nu weer terug in Nederland en het duurt weer een stuk langer dus denk dat dat wel normaal is, .

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

di aug 22, 2006 20:50

Heeft volgens mij idd met de temperatuur van de motor te maken in italie schakelde ie heel snel over als het buiten boven de twintig graden is, ik ben nu weer terug in Nederland en het duurt weer een stuk langer dus denk dat dat wel normaal is, .
ook bij een hoge buitentemperatuur varieert het nogal. Soms is het koud en schakelt hij snel om en soms warm en dan duurt het langer.
156

Emilio
Guru
Guru

di aug 22, 2006 21:19

idd heb ik ook.
If it is not broken don't try to fix it.

Niks mis mee. Hij schakelt echt gewoon over.
En er is enige logica in de overschakeltijd te ontdekken, alleen welke ben ik nog niet achter.
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

di aug 22, 2006 21:43

idd heb ik ook.
If it is not broken don't try to fix it.

Niks mis mee. Hij schakelt echt gewoon over.
En er is enige logica in de overschakeltijd te ontdekken, alleen welke ben ik nog niet achter.
okee, valt wel mee dus, thanks :!:
156

Andretti Molletti

di aug 22, 2006 23:48

de omschakellogica:

De LPG computer krijgt op het moment van starten een spanning van de benzinepomp. Dan gaat de teller lopen en na 2-5 minuten afhankelijk vd software gaat het systeem over op LPG.
Komt er voor die tijd een duidelijk wisselend LAMBDAsignaal bij de gascomputer binnen dan schakeld deze ook over. Dit is gedaan om betrouwbaar en veilig door de opwarmfase te komen.

Normaliter zal de motor na een warme start dus al in 30- 60 sec overschakelen. Bij extreme koude kan het een aantal minuten zijn.

later heeft men op een aantal auto's een motortemperatuur in de software ingebouwd en schakeld de auto pas over bij 60 graden of hoger...

Het is dus wat het eerste komt, lambdasonde of motortemperatuur, maar iig na de verstreken tijd van 2-5 minuten ongeveer.

Schakeld je motor niet over binnen 2 minuten mett het huidige weer dan is je lambdasonde signaal toch niet helemaal je van het en moet je het daar zoeken!!!!!!

Daarnaast weet ik uit ervaring dat de LPG inectors nogwel eens gas kunnen lekken (de motor in) en dat geeft ook overschakel, maar vooral start-problemen.

succes

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

wo aug 23, 2006 08:08

de omschakellogica:

De LPG computer krijgt op het moment van starten een spanning van de benzinepomp. Dan gaat de teller lopen en na 2-5 minuten afhankelijk vd software gaat het systeem over op LPG.
Komt er voor die tijd een duidelijk wisselend LAMBDAsignaal bij de gascomputer binnen dan schakeld deze ook over. Dit is gedaan om betrouwbaar en veilig door de opwarmfase te komen.

Normaliter zal de motor na een warme start dus al in 30- 60 sec overschakelen. Bij extreme koude kan het een aantal minuten zijn.

later heeft men op een aantal auto's een motortemperatuur in de software ingebouwd en schakeld de auto pas over bij 60 graden of hoger...

Het is dus wat het eerste komt, lambdasonde of motortemperatuur, maar iig na de verstreken tijd van 2-5 minuten ongeveer.

Schakeld je motor niet over binnen 2 minuten mett het huidige weer dan is je lambdasonde signaal toch niet helemaal je van het en moet je het daar zoeken!!!!!!

Daarnaast weet ik uit ervaring dat de LPG inectors nogwel eens gas kunnen lekken (de motor in) en dat geeft ook overschakel, maar vooral start-problemen.

succes
hier was ik op zoek naar.... :thumbs:

startproblemen heb ik gelukkig niet.
156

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

vr sep 08, 2006 12:26

diagnose gesteld door gasbedrijf:

te late omschakeling is de lambdasonde;
uitvallen bij lage toerentallen: is de aansturing van de pomp (aansturing bij lage toerentallen).

diagnose stellen was overigens 110 euro....de sturing van de pomp kost 350 eur excl. Mijn garage gaat het nu zelf oplossen.

en zo blijf je bezig :roll:
156

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

ma sep 18, 2006 11:42

garage heeft de aanstuureenheid vervangen en geen problemen meer !

ook nog de uitlaat laten controleren. er zit idd een lek vlakbij de lambdasonde. Het is een kort flexibel stuk. dat zou 300 euro kosten, ze stellen voor om een universeel stuk er tussen te lassen.

al met al zeer tevreden over autocentro tot nu toe !

heeft iemand een www-adres waar ik autoonderdelen op kan zoeken, ben toch wel benieuwd naar dat flexibele stuk en wat dit nou precies kost
:shock:

vindt het wel erg veel voor zo,n kort stukje....
156

Terug naar “Algemene Technische vragen”