Toch eentje zonder massa dus ?
Niettemin blijft het vreemd: dat relais met 3 aansluitingen had, mits goede massa op klemmetje 31, ook moeten werken hoor !
Dan moet je die oude knipperrelais zo ver mogelijk weggooien en een universele monteren. Je weet niet wat je dan meemaakt. De mijne ( inmiddels ex MGB ) had dat ook. Na vervangen van dat engelse prutding knippert hij weer als een waanzinnige.Misschien een domme opmerking, maar ik doe het toch.![]()
Is je spanning hoog genoeg? Ik ken een niet nader te nomen engelse auto, die pas goed knippert met motor aan en iets verhoogd toerental.![]()
![]()
Daar heeft de MG B van een vriend van mij ook last van...
alles. 3 stuks, netjes onder de zekeringkast, met een beugeltje. schema op eenvoudig verzoek te bekomen via ondergetekende.Als we het dan toch over relais hebben, de stuurschakelaars van een 105 zouden nogal prijzig zijn en regelmatig kapot gaan door de vrij zware belasting over de contacten.
Dit is vrij eenvoudig op te lossen door een relais te plaatsen.
Maar waar plaatsten jullie er wel en waar niet tussen? Stadslicht niet bijv dimlicht-grootlicht wel.
We komen elkaar nog wel eens tegenalles. 3 stuks, netjes onder de zekeringkast, met een beugeltje. schema op eenvoudig verzoek te bekomen via ondergetekende.Als we het dan toch over relais hebben, de stuurschakelaars van een 105 zouden nogal prijzig zijn en regelmatig kapot gaan door de vrij zware belasting over de contacten.
Dit is vrij eenvoudig op te lossen door een relais te plaatsen.
Maar waar plaatsten jullie er wel en waar niet tussen? Stadslicht niet bijv dimlicht-grootlicht wel.Er hoeft geen originele bedrading te worden doorgeknipt.
Jammer GC, je had vorige week meteen kunnen kijken bij mijn Bertone.
Nu hoeven die stadslichten niet echt, maar ok, als we dan toch bezig zijn....