Dat blok met 180 dkm op de teller chippen...? Dat lijkt me niet zo heel verstandig...toch?...
Niks mis mee! BMW zocht destijds juist 1.5-blokken met een ton of meer op de teller als basis voor hun F1 turbomotoren. Het idee daarachter was dat dan alle spanningen van het gieten eruit waren en het blok dus maximaal belast kon worden. Tijdens een kwalificatie schijnen ze 1500 pk (1000 pk per liter!!!) uit zo'n 315 blokje gepeuterd te hebben, en in racetrim schijnt het met rond de 1300 pk nog heel gebleven te zijn ook. Dus een +10 pk chippie
Als je dan toch naar Motronic 3.1 wilt zou ik er een extra blokje bij zoeken. Want anders moet je of het L-jet blokje ook weer in de SW overbouwen of de SW helemaal slopen en afvoeren, en ik weet niet of je daar plek, zin, tijd en gelegenheid voor hebt.
Een andere vraag is hoe het zit met de kabelboom, is die voor L-Jet en Motronic wel identiek? Anders moet je die misschien ook overknopen.