gtv6power

RE: Koppeling gtv6 blijft 'plakken' >tips?

di mar 21, 2006 19:49

Hoi, ik heb het nog maar net gedaan.
Je moet de drukgroep, trompet met druklager, kogeltje waar de vork mee scharniert+ de vork, het pompje(leiding korter maken) en de flens overzetten.
Dit gaat allemaal vrij goed hoor.
Voor meer uitleg==> vraag maar

greetz

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Koppeling gtv6 blijft 'plakken' >tips?

di mar 21, 2006 20:40

Aangezien de vraag beantwoord is ( neem ik maar aan ) heb ik nog een vraagje of het zonder geklungel of gepruts mogelijk is de dubbele plaat te vervangen voor een enkele. Ik neem aan dat je plaat en drukgroep moet overzetten, maar verder zijn er geen aanpassingen nodig? Misschien wel handig om te weten nu ik een 90 met V6 heb. :D
Kan dit zomaar ? Die dubbele plaat is er om met minder diamter meer koppel over te kunnen brengen....Gaat die handel niet slippen dan, als je een enkele plaat gebruikt ?
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mar 21, 2006 20:54

Blijkbaar. Dat wilde ik dus ook graag weten. :wink:

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mar 21, 2006 22:29

Dat wel, maar breng je ze ook zonder slip over ?

gtv6power

di mar 21, 2006 22:38

Er zal wel wat slip zijn ja.==>vermogen genoeg :D

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

di mar 21, 2006 22:48

Aangezien de vraag beantwoord is ( neem ik maar aan ) heb ik nog een vraagje of het zonder geklungel of gepruts mogelijk is de dubbele plaat te vervangen voor een enkele. Ik neem aan dat je plaat en drukgroep moet overzetten, maar verder zijn er geen aanpassingen nodig? Misschien wel handig om te weten nu ik een 90 met V6 heb. :D
Kan dit zomaar ? Die dubbele plaat is er om met minder diamter meer koppel over te kunnen brengen....Gaat die handel niet slippen dan, als je een enkele plaat gebruikt ?
een 3.0 heeft ook een enkelplaats koppeling en die heeft toch al snel 40 pk meer als de 2.5.....
moet makkelijk kunnen dus.... De gtv6 is in 1981 gekomen en toen had men nog niet zoveel ervaring als in 1987 (toen de 75 V6 3.0 uitkwam?????
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

RG

di mar 21, 2006 23:29

He Frank, het is mij nu duidelijk: het is je kop.plaat :wink:

vervang die bak toch voor een TS-bak > koppelt beter, heeft een sper en goedkoper in onderdelen....
Geeft een TS koppeling geen problemen voor het koppel van een V6?

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

wo mar 22, 2006 08:18

Een TS koppeling heeft 150 pk te verduren en de Gtv6 heeft 160 pk.... die 10 pk gaat geen verschil maken. Ik denk zelf dat een TS koppeling tot 200 pk aankan..... (ik heb er 1 gezien met 185 pk en die had met de originele plaat geen enkele probleem..)

Bij een 3 liter V6 zou ik wel een andere koppeling monteren...

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mar 22, 2006 08:28

't zijn hier niet zozeer de pk's die tellen, maar wel het max motorkoppel...en dat ligt bij zo'n 6 pitter doorgaans hoger (sommigen zullen het niet graag horen :twisted: ) niettemin, als de 3.0 V6 het met 1 plaat doet, zoals Ravado zegt, zal er zeker geen probleem zijn !

RG

wo mar 22, 2006 11:03

Het verschil tussen een TS en een 2.5 V6 is 12 pk en 27 Nm, dat valt idd wel mee.

Verder over de koppeling van de 75:
De Turbo en de 3.0 hebben een andere koppeling dan de overige 75 uitvoeringen, zoals de TS. De koppeling van de 75 2.5 V6 kon ik niet vinden, maar ik gok dat die ook de koppeling van de V6 en de Turbo heeft.

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

wo mar 22, 2006 11:15

Het verschil tussen een TS en een 2.5 V6 is 12 pk en 27 Nm, dat valt idd wel mee.

Verder over de koppeling van de 75:
De Turbo en de 3.0 hebben een andere koppeling dan de overige 75 uitvoeringen, zoals de TS. De koppeling van de 75 2.5 V6 kon ik niet vinden, maar ik gok dat die ook de koppeling van de V6 en de Turbo heeft.
Nee de 2.5 heeft weer de dubbelplaats koppeling van de gtv6.... om het makkelijk te houden zeg maar :wink:

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mar 22, 2006 17:42

@ allen: ja een enkelplaats koppeling in een (van origine) dubbelplaats bak kan!
Heb dit in 99 bij de 90 v6 gedaan: ik kocht t ding en het eerst wat de geest gaf was die (dure) dubbelplaats brol...Heb er een complete voorkop van een 2.0 bak opgezet (dus van een 75 carbs met 128 horse, had ik nog liggen, gebruikt) en daar toch intussen een dikke 55000km probleemloos mee gereden>sterker, heb er meer dan eens een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele grote aanhanger achter gehad ( 6,5 meter, leeggewicht +/- 1100 kg, correct me if I'm wrong diele) en daarop dan nog 16 a 18 betonbanden van 120 kg p stuk>geen punt!!! Koppeling op laten komen en rijden ,geen slip oid ...
DUS: waarom men ooit is begonnen met dubbelplaats te monteren? Voor het gemak van de Alfa monteur??? :wink: :?
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

wo mar 22, 2006 17:47

En: Is ie nu al los dan?? :o
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mar 22, 2006 23:59

En: Is ie nu al los dan?? :o
Nee helaas nog geen gelegenheid gehad om er aan te proberen; accu laadt niet bij en kan dus niet op eigen kracht de straat op (ja een stukje ,om vervolgens er een andere auto bij te halen om m weer te starten...)
Ga eerst even de dynamo bekijken; geeft niet meer dan 11,5 Volt... :cry:
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Terug naar “Algemene Technische vragen”