reijnaje
Guru
Guru

RE: Alweer een uil in een 33?

do apr 28, 2005 10:19

En hoeveel ben je er dan ongeveer voor kwijt? En waar laat je dit dan doen?

Ik heb inderdaad vaker gehoord dat die krengen ongelooflijk vast zitten, hopelijk houd de pomp het nog even vol, dan hoop ik een extra Alfa te hebben en heb ik wat meer tijd voor dit soort klussen.

Het rare is dus wel dat ik het geluid niet hoor als ik stationair toeren laat klimmen. Maarja, er zit wel speling op de pomp dus die zal er sowieso binnenkort aan gaan.

reijnaje
Guru
Guru

Re: RE: Alweer een uil in een 33?

do apr 28, 2005 10:21

Boeltje vooraf goed inspuiten met kruipolie, ook beetje olie in je koelvloeistofsysteem gieten en zo een tijdje rijden kan helpen.
Wat versta je onder een tijdje ermee rijden? Paar km tot het paar keer rond geweest is of toch wel langer? En wat is "een beetje olie"?

Mobster

do apr 28, 2005 10:33

Een 300-tal km mee rijden, enkele dagen warm en koud laten worden.
Ik giet daar altijd een goede lik in, ongeveer 15 à 20 cl zou ik zeggen.
Soms helpt het, soms blijft vast, maar het kan in ieder geval geen kwaad.

Reinaje,
ben je volgende week vrijdag of zaterdag (6 of 7 mei) thuis.
een van die twee dagen kom ik zeker naar NL

reijnaje
Guru
Guru

do apr 28, 2005 10:37

Oke, bedankt voor de tip, ik zal het eens proberen.

6 en 7 mei ik in ieder geval aan het klussen in mijn nieuwe huis, zeker als je van te voren nog even een berichtje achterlaat met een globale tijdindicatie.

reijnaje
Guru
Guru

do apr 28, 2005 10:56

Dankje!...

(maar zoals gezegd hoop ik eigenlijk dat de pomp het nog even volhoudt zodat ik hem straks op mijn gemak kan verwisselen)

reijnaje
Guru
Guru

wo mei 04, 2005 09:49

Alle aankomende reparaties even op een rijtje zettende:

- Waterpomp
- Wiellager vóór
- Veerpootlagers links en rechts
- Remschijven en blokken vóór
- Koppelingsplaat, drukgroep en - lager
- Synchro ring 2e en 3e versnelling
- Galloperend toerental na stuk flink doorgetrokken te hebben
- Divers plaatwerk/spuitwerk

Maar ik heb eigenlijk helemaal geen tijd om een van bovenstaande zaken aan te pakken. Ik heb nu maar besloten mijn 33 aan de kant te zetten.... :(

NEEEEEEEE natuurlijk niet te koop of naar de sloop, maar gewoon de garage in tot ik tijd heb alles aan te pakken en niet te lang door te rijden nu er vanalles begint te verslijten. 35.000 per jaar in een 33 16V is ook eigenlijk wel wat duur in brandstof ... gelukkig kan ik tijdelijk gebruik maken van een leaseauto via mijn werk. De komende tijd moet ik me behelpen met een Renault Kliko 1.5 dci.... des te meer reden dus om snel mijn huis af te maken zodat ik aan mijn 33 kan beginnen....

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Alweer een uil in een 33?

wo mei 04, 2005 09:55

NEEEEEEEE natuurlijk niet te koop of naar de sloop, maar gewoon de garage in tot ik tijd heb alles aan te pakken
Kijk, dat vind ik nou mooi ! :thumbs:
Iemand die z'n 33 respecteert en niet zomaar afschrijft ! Een echte liefhebber ! =D>
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

reijnaje
Guru
Guru

wo mei 04, 2005 10:01

Met de 33 is de liefde voor Alfa Romeo bij mij begonnen. Zeker na al het werk en moeite die ik afgelopen winter besteed heb om de roest bij mijn auto aan te pakken ga ik deze nu niet zomaar wegdoen. Een bijgeluid uit de waterpomp of wiellager is voor mij een teken dat ik iets moet vervangen en niet een teken om de radio wat luider te zetten en door te rijden tot het echt niet verder gaat....

reijnaje
Guru
Guru

vr okt 14, 2005 09:03

Het was even stil op 33 gebied bij mij, zo'n Sprintje is ook zo leuk om in te rijden :oops: ... maar gisteravond heb ik voor het eerst weer in mijn 33 gereden.... Er zitten weer verse remschijven en -blokken op. Ik wilde de remslangen vóór ook vervangen (uitgedrogingsverschijnselen) maar helaas zat er 1 verkeerde slang in de set, er zit nu dus 1 oude en 1 nieuwe remslang onder. :roll: De veerpootlagers heb ik ook weer vervangen.

Wiellagers vóór ga ik binnenkort doen, de waterpomp zal het nog even moeten uithouden. Morgenmiddag ga ik 2 16V blokken ophalen. Een van die twee komt dan in mijn 33, volledig gereviseerd, ik heb weinig zin om nu een nieuwe waterpomp in mijn 33 te zetten en over een tijdje een volledig nieuw blok.
1983 Alfasud Sprint 16V
1992 Alfa 33 16V

reijnaje
Guru
Guru

di okt 25, 2005 09:41

De uil heeft zich niet meer laten horen na het vervangen van de remschijven en blokken (700 km gereden sindsdien). Dus misschien kwam het geluid toch daar vandaan en niet van de waterpomp of wiellagers....
1983 Alfasud Sprint 16V
1992 Alfa 33 16V

Terug naar “Algemene Technische vragen”