De boordcomputer van mijn Alfa Giulia 2,0 van 2018 met 25.000 km geeft aan dat ik een oliewissel moet laten doen. De vorige oliewissel was op 17.000 km en is net een jaar geleden uitgevoerd. Toen ik contact opnam met de garage waar de wagen in garantie is tot 2022 wist de persoon aan de andere kant van de lijn me te vertellen dat de wagen een groot onderhoud nodig heeft. Toen ik vroeg wat dat allemaal inhoudt wist hij me te vertellen dat alle filters vervangen worden en tevens alle vloeistoffen (?). Toen ik vroeg welke vloeistoffen buiten de olie, vertelde hij mij dat de remvloeistof eveneens vervangen wordt vanwege mogelijke condens die zou kunnen ontstaan....
Daar heb ik nu toch nog nooit van gehoord dat bij een wagen van nog geen 3 jaar oud met 25.000 km op de teller de remvloeistof vervangen moet worden ? Wat denken jullie daarvan? Ik dacht mijn wagen binnen te brengen en een uurtje laten er terug mee te vertrekken, blijkt dat een groot onderhoud van de wagen minimum 3 uur duurt... nieuwe olie moet opgewarmd worden voor het juiste niveau te bepalen enz...
Dit lijkt mij een beetje teveel van het goede. Ik wil het allerbeste voor mijn wagen, ik ben een pietje precies op dat gebied maar dit lijkt mij toch gewoon geldklopperij te zijn... iemand hetzelfde meegemaakt met zijn Giulia?