Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Aansluiting benzinemeter op tank - Giulia Nuova

vr jul 04, 2008 19:23

Ben even aan het meten geslagen maar kan er geen wijs uit....

Afbeelding

1, 2 & 3 spreken voor zich neem ik aan... 3 = "aarde van het vlotterhuis"...

Heb steeds met 3 standen van de vlotter gemeten... L = leeg, H = Half vol, V = Vol

van 1 naar 3 gemeten:
L = 0 ohm
H = iets van weerstand, onstabiele uitlezing
V = oneindig

van 1 naar 2 gemeten:
L = 90 ohm
H = iets van weerstand, onstabiele uitlezing
V = oneindig

van 2 naar 3 gemeten:
L = 90 ohm
H = 80 ohm
V = 0 ohm

Kan er niks van bakken... iemand van de experts misschien?

Gezien het feit dat ie bij de eerste twee metingen boven halfvol eigenlijk niks meer aangeeft zegt me dat ie kapot is? Of?
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

don515jz
Full Member
Full Member

za jul 05, 2008 21:37

Jack, je snapt het niet.
aansluiting 1 en 2 hebben een verschillende functie.
De ene zorgt er voor dat het rode lampje bij een lege tank gaat branden, de andere zorgt voor de stand van de meter.
Om het lampje te laten branden zit er een aanslag op de vlotterarm die in de laagste stand aarde maakt dat zou aansluiting 1 kunnen zijn.
Verder zit er aan het vlottermechanisme een weerstandspoel waar contact tegen aan loopt. In de hoogste stand geeft deze een grote weerstand, in de laagste stand is die 0.

Je moet nu alleen uitzoeken welke draad wat doet. Een snelle manier is het contact aan zetten en dan een draad op aarde leggen en kijken wat de meter doet. Wanneer de draden los zijn zou met kontakt-aan de meter op vol moeten staan en het lampje uit. Een draad op aarde zorgt er voor dat of het lampje gaat branden, of de meter naar nul gaat.

Succes, en zorg dat je niet te veel vonken veroorzaakt, want je weet maar nooit.

Don

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

zo jul 06, 2008 11:11

wat vaak voorkomt is dat de tank zelf wegens kit of roest geen massa meer maakt. Vandaar altijd een eigen massa trekken van de vlotter naar de carosserie. Dan heb je dus drie draadjes. Een massa, een 'lampje tank' en een 'meter tank' .
Eerst zorgen dat je goede massa hebt.
Veglia en Jaeger is in dezes door elkaar te gebruiken, anders dan bij bv een oliedrukzender.
Je vlotter demonteren is echt een eitje, stelt niks voor.
Mocht je nou met een goede massa nog geen aangifte hebben, dan vlotter eruit, en waarschijnlijk zal die van binnen wit/lichtgrijs zijn van de aangegomde brandstof. Ergo, daar wordt geen contact gemaakt.
Het ding is simpel zat, je ziet het vanzelf.
Schoonmaken, massatje er op, draadjes er aan, de hevel bedienen en dan zie je of je meter mee uitslaat.
Die schroefjes zitten eigenlijk nooit vastgerot. Origineel messing schroefjes in een stalen tank.
Anders heb ik wel een hevel cq een meter voor je.

Groet,
Rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Huib
Guru
Guru

Re: Aansluiting benzinemeter op tank - Giulia Nuova

ma jul 07, 2008 08:44

Afbeelding

Kan iemand me vertellen welke draad op welke pool hoort?
In het losliggende stekkertje zie ik iets van een paarse draadmantel zitten. Dus het andere stekkertje dat nog op de vlotter geschoven zit komt van de blauwwitte draad.
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...

ma jul 07, 2008 13:02

Ik heb beide stekkertjes al op beide polen aangesloten gehad met als enig resultaat dat de meter vol uitslaat...

Denk dat ik de tank nog niet leeg genoeg gehad heb om het lampje te kunnen controleren.

Het vreemde is dat of de draadjes nou aangesloten zitten of niet... (en indien aangesloten, dan ongeacht op welke "pool"...) de meter bij contact "aan" altijd geheel uitslaat...

Er ligt een extra massadraad vanaf het mechaniek (de zwarte die verdwijnt achter het slangeklemmetje).

Daarom mijn vermoeden dat het vlottermechaniek kapot is maar, zoals gezegd, ik ben een elektrieken hork....

Zal de vlotter nog een keer loshalen en kijken of het met de hand bewegen van de vlotter invloed heeft op het uitslaan van de meter c.q. het lampje zal doen ontbranden.
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Lancelot
Guru
Guru

Re: Aansluiting benzinemeter op tank - Giulia Nuova

zo mei 21, 2017 00:14

Necroposting!

Benzinemeter functioneert! Een nieuw meetding in de tank doet wonderen. Vervolgens op goed geluk draadjes aangesloten en ik heb een stand! Of het correspondeert met de tankinhoud is nog even de vraag...

Afbeelding
Je moet dwarsliggen in het leven, want dan ben je lekker moeilijk te begraven.

Terug naar “Algemene Technische vragen”