kees1010
Newbie
Newbie

ramen sluiten niet goed

zo jun 14, 2015 18:55

Na een zeer ingrijpende restauratie,waarbij ook alle (deur)rubbers vervangen zijn, blijken de ramen van mijn Bertone (1750 GTV uit 1971) niet goed aan te sluiten tegen de rubber afdichting langs de dakrand.
Er zijn een paar pogingen ondernomen om dit te verhelpen, maar helaas nog steeds zonder succes.
De deur sloot ook alleen met veel kracht, maar dit is inmiddels beter geworden maar er blijft een kier van ca 3 mm tussen de ruit en het rubber.
Helaas kan ik niet meer terecht bij de restaurateur.
Weet iemand een oplossing of een idee wat de oorzaak kan zijn?
Sinds 1999 wordt mijn alfa 1750 gerestaureerd. alles is klaar op een scherm (rechts) na. Ik ben nu wanhopig op zoek naar dit ontbrekende onderdeel, want die wagen moet eindelijk weer eens op de weg....

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

Re: ramen sluiten niet goed

ma jun 15, 2015 21:08

Is niet zo spannend.... ALS het ding goed gerestaureerd is. Kun je afstellen. Scherm is ook geen punt...

Rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

kees1010
Newbie
Newbie

di jun 16, 2015 12:12

Hoi Rik,
dank voor je reaktie.
Het scherm is inmiddels al lang (geleden) opgelost.
Kan je aangeven op welke wijze ik de ramen kan afstellen?
Sinds 1999 wordt mijn alfa 1750 gerestaureerd. alles is klaar op een scherm (rechts) na. Ik ben nu wanhopig op zoek naar dit ontbrekende onderdeel, want die wagen moet eindelijk weer eens op de weg....

AR823
Full Member
Full Member

di jun 16, 2015 21:48

Portierbekleding zal eraf moeten en dan de raamgeleider naar buiten verstellen zodat de bovenkant
van de ruit meer naar binnen komt.

kees1010
Newbie
Newbie

wo jun 17, 2015 10:17

Nou, klinkt simpel: mooi weer, dus leuke klus dezer dagen.
Dank voor je info.

Terug naar “Algemene Technische vragen”