roundtail
Full Member
Full Member

remsysteem duetto

ma okt 03, 2005 21:37

Collega's,

Nu mijn Duetto weer nagenoeg in elkaar zit kom ik toch enkele uitdagingen tegen waaronder het remsysteem.Ik snap er geen hout van.

Onder het voertuig zit de hoofdremcillinder met twee openingen .Bovenste invoer remolie,onderste naar bekrachtiger in motorruimte.
Op bekrachtiger zitten naast nippel voor vacuum twee openingen.1 x vanaf H cillinder invoer,1 x uitgang richting t-stuk met 5 openingen.Nu komt het :::: Op het t-stuk zitten reeds drie leidingen 1x l voorwiel 1x r voorwiel 1x achter gecombineerd.Dus nog twee openingen over waarvan er dus 1 bezet wordt door leiding vanaf bekrachtiger.
Vraag blijft dan waar is dan het andere gaatje voor.Het is niet voor bevestigingsbout maar echte een oliekanaal ????

Dit was reeds gedemonteerd bij aankoop dus .........................

Wie oh wie weet het.

Gr Round
A.R Spider Duetto 1300 Junior '68
spider 2.0L jts '04
spider 1.8 TS 02

alfasud1972
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: remsysteem duetto

ma okt 03, 2005 21:56

Stuur anders even een mailtje naar Tony Stevens van Alfastop ( www.alfastop.com ), die weet het je zeker wel te vertellen. Maar hier op het forum moeten ze het toch ook wel weten?
Laatst gewijzigd door alfasud1972 op ma okt 03, 2005 21:59, 2 keer totaal gewijzigd.

don515jz
Full Member
Full Member

ma okt 03, 2005 21:56

Die 5de aansluiting is voor de schakelaar van de remlichten.
Wanneer je de kabelboom op z'n plaats hebt, dan zal je zien dat er ook nog twee draadjes los hangen en die moeten daar op.
Als je de kleurkode van die draden wil weten, dan moet ik die even opzoeken.
Veel succes.

Don

roundtail
Full Member
Full Member

ma okt 03, 2005 22:15

Don,

Klink idd aannemelijk dat daar zo'n schakelaar hoort te zitten.Ik heb net gekeken maar ik heb daar geen draden zitten behalve die van de startmotor.Ik denk wel dat het een kabelboom is van een later model gezien het zekeringenkastje.Weer een onderdeel wat ik mis :cry:

Stom dat ik daar niet aan gedacht heb.

Bedankt in ieder geval !!!!
spider 2.0L jts '04
spider 1.8 TS 02

don515jz
Full Member
Full Member

ma okt 03, 2005 22:46

Ik heb even onder de motorkap gekeken en bij mij komen er twee gebundelde draadjes, een witte en een rode vanaf de kabelboom bij het stuurhuis. deze loopt langs de balk onder de motor en gaat naar de remlichtschakelaar.
Trouwens, je moet in de buurt van de startmotor ook nog een rood-zwarte draad hebben voor je oliedrukzender. De kleuren zijn van de Zagato afgekeken, maar omdat die op een Duetto chassis gebouwd is vermoed ik dat dat deel van de kabelboom wel hetzelfde is, maar ja je weet maar nooit met een Italiaanse auto.

Don

roundtail
Full Member
Full Member

di okt 04, 2005 20:37

Hallo Don,

Heb inmiddels twee draden gevonden.Zoals gezegd mijn draadboom is van een tronca dus kleuren ?? ik heb nu een gebundelde twee draden gevonden die bij het stuurhuis vandaan komen.Drukzenderdraad heb ik idd daar zitten,blok ligt er sinds kort weer in ,bedrading al ver aangesloten in motorruimte.Nu komt alleen de logica van het remsysteem en hydraulische koppeling aan bod.Ik ben nu weer een stuk verder.
Nogmaals dank en ik ga me zo'n zender aanschaffen.Toch leuk als je een complete auto met schade koopt maar er langzaam achter komt dat er toch het e.e.a. ontbreekt :twisted: :x
spider 2.0L jts '04
spider 1.8 TS 02

Terug naar “Algemene Technische vragen”