Heren, dames,
Mijn versnellingsbak heb ik vanochtend uit elkaar getrokken. Van een TS. Dit omdat ik voelde dat een bepaalde vertanding moeite had om een heel rondje te maken. Op een gegeven moment voel je een weerstand, waar het doorheen gedrukt moest worden. 1 keer gedaan, om erger te voorkomen.
Er zat ook veel slijpsel/schraapsel op de afdichtingsdop, dus dat voorspelt ook al weinig goeds. Voor de duidelijkheid, ik heb deze auto toentertijd gekocht, uit elkaar gehaald, en niet mee gereden. Dus voor mij was de status onbekend.
Ik heb nog wel een bak van een 1.8IE liggen, maar ik weet niet of ik dan de verhoudingen naar z'n moer help, vanwege mogelijke andere vertanding qua ratios?
In ieder geval, ik dacht, laat ik ook maar alle lagers/afdichtingen gaan vervangen van de bak, plus koppelingshuis. Ik weet niet hoelang het erin zit, ik ga ze sowieso allemaal langs of ik überhaupt iets hoor wanneer ik ze draai. Maar ik neem liever het zekere voor het onzekere.
Heb er al een stuk of wat gevonden, maar volgens mij nog niet allemaal. In het werkplaatshandboek lees (zie) ik er sowieso 11. Is er misschien iemand die hier een complete lijst van heeft? Of adresjes heeft waar deze vallen te krijgen?
Het lijkt mij, dat lagers tot zover hetzelfde zijn, op de afmetingen na (duh). Misschien dat je met de lagers naar een bedrijf toekan, die die lagers maakt, en ze daar op de toonbank leg, en zeg: deze graag?
Jacco