Gebruikersavatar
Matteomeubel
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2325
Lid geworden op: di aug 16, 2011 21:35
Locatie: Dordrecht
Contacteer: Website

contactslot 33 ombouwen voor Jet

za jan 24, 2015 18:19

Heeft er iemand een schema waar de contactslot schakeling van een 33 op staat?

Ik denk een jaren '90 voiture want kenteken JG-XX-00.
Er hing alleen een kenteken kaartje aan het contact slot met kenteken, geen jaar.

De reden is dat mijn Giulietta contactslot toch wel erg flabberdebabski is en ik zo snel alleen een 33 slot vond.

Visuele inspectie leverde aan de buitenkant alleen op dat de behuizing 5 mm langer is, de pen voor het stuurslot ook en de draadkleur van de vier draden op 1 na ook.
De fysieke elementen zijn linea recta om te zetten zodat het ding ook in een Jet past.

Na demontage van het stuurslot uit de bus waar ze inzit bleek dat ook de draadbezetting op het schakelblok/contactblok achterop anders is.

Rood zit op de plek van het bruin en bruin op de plek van het rood. Zwart zit op de gelijke plek en de enige draad die van kleur is veranderd maar die in de Jet niet is aangesloten, ook.
Nu kan het zijn dat het ding intern ook anders is georganiseerd, maar ook dat de 33 andere kleuren hanteert in de kabelboom dan de Giulietta.

En omdat we visueel zijn ingesteld:
Afbeelding
Dit blok komt dus uit het stuurslot van een Giulietta.
Waar hier groen zit heeft de 33 lichtblauw/zwart, rood=bruin en bruin=rood.
De hedendaagse Socialist laat de Kapitalist voor zich werken.

Pakezel: VW T5
den Duyf: Giulietta 2.0 1983, uiteraard zilvergrijs!
den Roedmob: Giulietta 2.0 1985 Gesloopt wegens onredbaarheid
den Pruym: Giulietta 1.6 1979. pruimkleurig dus
scarb 0149

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6847
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: contactslot 33 ombouwen voor Jet

za jan 24, 2015 19:38

Hier geldt ; meten is weten...

Even weerstand meten tussen de verschillende draden en de verschillende standen.als je dat even in een schema zet van beide schakelaars dan kun je het zo vergelijken. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Darkman76
Full Member
Full Member
Berichten: 289
Lid geworden op: ma jul 16, 2007 21:32
Locatie: Bergschenhoek

Re: contactslot 33 ombouwen voor Jet

za jan 24, 2015 20:08

Misschien ook rekening houden dat een 33 het slot aan de linkerkant heeft zitten en een jet rechts.
SCARB Lidnr. 972

Nu
'82 Giulietta 2.0 Lusso type 2
'10 Fiat 500 1.2
'89 Maserati 224V
'16 Citroen Cactus van de baas

'11 Giulietta 1.4 TB Multiair, '07 147 JTDm 16v '98 156 2.5 v6 24v, '87 Maserati Biturbo Si, '92 155 1.8ts 8v, '85 Spider 2000

Gebruikersavatar
Matteomeubel
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2325
Lid geworden op: di aug 16, 2011 21:35
Locatie: Dordrecht
Contacteer: Website

Re: contactslot 33 ombouwen voor Jet

za jan 24, 2015 21:18

Hier geldt ; meten is weten...

Even weerstand meten tussen de verschillende draden en de verschillende standen.als je dat even in een schema zet van beide schakelaars dan kun je het zo vergelijken. :wink:
Misschien doe ik niet wat jij bedoeld, maar de weerstanden zijn op alle vier de touwtjes gelijk. De behuizing als massa en dan draadje voor draadje en ondertussen ding op contact houden.
Misschien ook rekening houden dat een 33 het slot aan de linkerkant heeft zitten en een jet rechts.
Dat was ook mijn gedachte bij het zien van het slot en de etikettering, maar het slot zelf is op de voornoemde kenmerken na, identiek. Ook van binnen. Het draait dus ook, rechts gepositioneerd, van je af. Als ik het ding dus links houdt, moet ik de sleutel naar me toe draaien. Kan een 33 bezitter dit bevestigen?
De hedendaagse Socialist laat de Kapitalist voor zich werken.

Pakezel: VW T5
den Duyf: Giulietta 2.0 1983, uiteraard zilvergrijs!
den Roedmob: Giulietta 2.0 1985 Gesloopt wegens onredbaarheid
den Pruym: Giulietta 1.6 1979. pruimkleurig dus
scarb 0149

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6706
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

Re: contactslot 33 ombouwen voor Jet

za jan 24, 2015 21:22

Een 33 start je naar jezelf toe, dat klopt.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Gebruikersavatar
Matteomeubel
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2325
Lid geworden op: di aug 16, 2011 21:35
Locatie: Dordrecht
Contacteer: Website

Re: contactslot 33 ombouwen voor Jet

za jan 24, 2015 21:23

Een 33 start je naar jezelf toe, dat klopt.
:thumbs:
De hedendaagse Socialist laat de Kapitalist voor zich werken.

Pakezel: VW T5
den Duyf: Giulietta 2.0 1983, uiteraard zilvergrijs!
den Roedmob: Giulietta 2.0 1985 Gesloopt wegens onredbaarheid
den Pruym: Giulietta 1.6 1979. pruimkleurig dus
scarb 0149

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6847
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: contactslot 33 ombouwen voor Jet

za jan 24, 2015 22:24

Het contactslot verdeelt 12v over verbruikers.je moet dus van de hoofdkabel naar de verbruikerkabels meten.niet naar de behuizing, die doet niets en is als het goed is ook geïsoleerd van de kabels. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

Re: contactslot 33 ombouwen voor Jet

za jan 24, 2015 23:13

Ik kan me niet voorstellen dat het elektrisch erg afwijkend kan zijn. Je zet het contact aan en je draait door op een terugverend contact om de startmotor te laten draaien. Met als variatie dat je eerst nog een deelgroep van je elektrische installatie inschakelt, zoals je radio, werkt dat in praktisch elke auto zo. Waar ik me zorgen over zou maken is het mechanische gedeelte met betrekking tot het stuurslot. Er zijn namelijk hele slechte momenten denkbaar waarop je kan ontdekken dat je je stuur ineens niet meer kan draaien.

Gebruikersavatar
Darkman76
Full Member
Full Member
Berichten: 289
Lid geworden op: ma jul 16, 2007 21:32
Locatie: Bergschenhoek

Re: contactslot 33 ombouwen voor Jet

zo jan 25, 2015 00:40

Overigens heb ik 4 33 service / workshop manuals waar ook de elektrische schema's in staan.

Stuur me even een Pm met je email dan stuur ik ze naar je toe.
SCARB Lidnr. 972

Nu
'82 Giulietta 2.0 Lusso type 2
'10 Fiat 500 1.2
'89 Maserati 224V
'16 Citroen Cactus van de baas

'11 Giulietta 1.4 TB Multiair, '07 147 JTDm 16v '98 156 2.5 v6 24v, '87 Maserati Biturbo Si, '92 155 1.8ts 8v, '85 Spider 2000

Gebruikersavatar
Richard Kremer
Full Member
Full Member
Berichten: 376
Lid geworden op: do jan 13, 2005 14:57
Locatie: Veendam

Re: contactslot 33 ombouwen voor Jet

zo jan 25, 2015 07:40

Ik heb waarschijnlijk nog wel een Giulietta contactslot met sleutel liggen.
Bij interesse stuur maar een PB
ALFA loos

Gebruikersavatar
Matteomeubel
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2325
Lid geworden op: di aug 16, 2011 21:35
Locatie: Dordrecht
Contacteer: Website

Re: contactslot 33 ombouwen voor Jet

zo jan 25, 2015 10:40

@Gordon: je hebt gelijk mbt dat stuurslot.
Echter, als je het 33 ding uit elkaar haalt blijkt dat de behuizing en de stift net wat langer zijn. De rest is identiek aan het 'sloopslot'. Als ik deze twee delen wissel met het originele Giulietta slot, is het gelijk. Ik heb het ding gemonteerd en mechanisch doet het wat het moet doen, alleen op elektrische vlak kan ik niets controleren omdat ik geen dynamo heb op t moment en ook niet weet wat e.e.a. tot gevolg kan hebben.
Mijn gevoel is ook dat het 33 slot het zelfde is, maar de draadkleur is anders en dat vind ik gek.

@Darkman, je hebt PB

@Richard, nieuw of tweedehands?
De hedendaagse Socialist laat de Kapitalist voor zich werken.

Pakezel: VW T5
den Duyf: Giulietta 2.0 1983, uiteraard zilvergrijs!
den Roedmob: Giulietta 2.0 1985 Gesloopt wegens onredbaarheid
den Pruym: Giulietta 1.6 1979. pruimkleurig dus
scarb 0149

Gebruikersavatar
Richard Kremer
Full Member
Full Member
Berichten: 376
Lid geworden op: do jan 13, 2005 14:57
Locatie: Veendam

Re: contactslot 33 ombouwen voor Jet

zo jan 25, 2015 16:32

Gebruikt
ALFA loos

Gebruikersavatar
Matteomeubel
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2325
Lid geworden op: di aug 16, 2011 21:35
Locatie: Dordrecht
Contacteer: Website

Re: contactslot 33 ombouwen voor Jet

zo jan 25, 2015 17:02

Gebruikt
Die houd ik even in gedachte, ik meld me dan. Eerst ff verder knutselen...
De hedendaagse Socialist laat de Kapitalist voor zich werken.

Pakezel: VW T5
den Duyf: Giulietta 2.0 1983, uiteraard zilvergrijs!
den Roedmob: Giulietta 2.0 1985 Gesloopt wegens onredbaarheid
den Pruym: Giulietta 1.6 1979. pruimkleurig dus
scarb 0149

Gebruikersavatar
Darkman76
Full Member
Full Member
Berichten: 289
Lid geworden op: ma jul 16, 2007 21:32
Locatie: Bergschenhoek

Re: contactslot 33 ombouwen voor Jet

zo jan 25, 2015 18:36

Ik heb je net een mail met url gestuurd.
SCARB Lidnr. 972

Nu
'82 Giulietta 2.0 Lusso type 2
'10 Fiat 500 1.2
'89 Maserati 224V
'16 Citroen Cactus van de baas

'11 Giulietta 1.4 TB Multiair, '07 147 JTDm 16v '98 156 2.5 v6 24v, '87 Maserati Biturbo Si, '92 155 1.8ts 8v, '85 Spider 2000

Gebruikersavatar
Matteomeubel
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2325
Lid geworden op: di aug 16, 2011 21:35
Locatie: Dordrecht
Contacteer: Website

Re: contactslot 33 ombouwen voor Jet

di mar 03, 2015 10:46

Kleine update om e.e.a. compleet te houden qua informatie.

Het werkt gewoon.
Maakt geen fluit uit mbt die draadkleur. Of ik nu de twee draden 'op kleur' zet of niet, tikken lopen en alles werkt.
Vanuit de schema's kwam ik er niet achter waar het voor diende binnen in het schakelblok, dus het zal wel goed wez'n.

Ook het hergebruik van de Giulietta behuizing + stuurslotstift met het binnenwerk van een 33 past en functioneert gewoon.
De hedendaagse Socialist laat de Kapitalist voor zich werken.

Pakezel: VW T5
den Duyf: Giulietta 2.0 1983, uiteraard zilvergrijs!
den Roedmob: Giulietta 2.0 1985 Gesloopt wegens onredbaarheid
den Pruym: Giulietta 1.6 1979. pruimkleurig dus
scarb 0149

Terug naar “Algemene Technische vragen”