Gebruikersavatar
ramaekers
Member
Member
Berichten: 154
Lid geworden op: wo okt 02, 2013 15:48
Locatie: tongeren (Belgie)

versnellings bak olie verversen alfa 33

zo mei 11, 2014 13:43

Hallo,


Mijn koppeling maakt een raar geluid maar is niet versleten anders rookte je het en slipte hij door maar dat is het niet. Sommige versnellingen gaan niet zo goed in en soms springt die ook uit versnelling. Nu had ik eens gedacht voor er nieuwe olie op te zetten is het moeilijk werk en zou het eventueel helpen voor die dingen niet meer laten te gebeuren ?
Laatst gewijzigd door ramaekers op zo mei 11, 2014 19:21, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

Re: boit olie verversen alfa 33

zo mei 11, 2014 16:26

Hallo,


Mijn koppeling maakt een raar geluid, maar is niet versleten anders kon je het ruiken en slipte hij door, maar dat is het niet. Sommige versnellingen gaan er niet zo goed in . Soms springt hij ook uit versnelling. Nu dacht ik om de bakolie eens te verversen. Is het moeilijk werk en zou het eventueel helpen om die dingen niet meer laten te gebeuren ?
't helpt misschien voor de Nederlanders om van versnellingsbak olie te spreken : Boîte olie is niet zo gekend in Nederland ... :wink:
Als ik het zo ontcijfer vermoed ik eerder een probleem met het druklager (de butée in schoon Vlaams :idea: ) en vermoed ik dat andere bakolie geen soelaas zal bieden .
Ik heb ook de vrijheid genomen om je tekst wat op te kuisen .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
Alfa33_1.7
Full Member
Full Member
Berichten: 356
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 11:36

RE: versnellings bak olie verversen alfa 33

ma mei 12, 2014 10:08

Vermoeden bestaat dat vesnellingbak olie vervangen niet je probleem oplost, niet erg om te doen.

Zou eerder naar teveel speling kijken in je schakelarm, dus van de pook tot de bak, bijvoorbeeld het rubber dat versleten is, waarin de schakelarm steekt, of pook veertje dat eraf ligt of teveel speling kent. Enz.

Succes

Gebruikersavatar
ramaekers
Member
Member
Berichten: 154
Lid geworden op: wo okt 02, 2013 15:48
Locatie: tongeren (Belgie)

RE: versnellings bak olie verversen alfa 33

ma mei 12, 2014 17:27

Dank u voor de reacties maar als ie koud is doet die het soms niet en als hij eens warm is dan de hele tijd.

Gebruikersavatar
Firedriver
Full Member
Full Member
Berichten: 402
Lid geworden op: di mar 25, 2008 14:13
Locatie: Tongeren - Belgie

RE: versnellings bak olie verversen alfa 33

di mei 13, 2014 06:59

Hey Wesley,
Deze of de volgende weekend spring ik even binnen, als het toch aan zijn druklager ligt kan je beter de hele koppeling vervangen als alles toch gedemonteerd moet worden, op zich niet moeilijk maar ge zijt toch uren bezig.
Versnellingsbakolie wordt zelden vervangen, desnoods bij een koppelingwissel wordt het bij sommige wel gedaan, maar aangezien zijn leeftijd raad ik het toch aan, en voor de prijs van de olie kost het bijna niets.
Kan natuurlijk van alles zijn, maar van op afstand is de beoordeling natuurlijk moeilijk zie antwoorden van de forumgebruikers waarvoor dank.
Mijn gedachte, drukgroep of zijn druklager, mischien zijn kabel wat teveel ontspannen, nochtans heeft je wagen weinig kilometers.
gr.
Jantje

Gebruikersavatar
ramaekers
Member
Member
Berichten: 154
Lid geworden op: wo okt 02, 2013 15:48
Locatie: tongeren (Belgie)

RE: versnellings bak olie verversen alfa 33

di mei 13, 2014 07:44

Dag jantje.


Jaa zeer goed je laat maar iets weten en als je het hoort en ziet zul je het wel meteen weten.


Mvg

Gebruikersavatar
Firedriver
Full Member
Full Member
Berichten: 402
Lid geworden op: di mar 25, 2008 14:13
Locatie: Tongeren - Belgie

RE: versnellings bak olie verversen alfa 33

di mei 13, 2014 15:51

Dag jongen,
Deze week heb ik nog 2 wagens, maar kan zeker even binnen springen en naar luisteren, nog goed dat mijn 75 mij niet in de steek laat aangezien mijn schaarse vrije tijd, maar ja, "FALCO" wordt goed verzorgt, in de zomer moet ik nog één van zijn rubbers vervangen, achterkant motor, waar zijn cardan loopt, tss. door aan de Alfa 166, maar het komt wel in orde.
En wat betreft je 33, hopen dat er zeker niets aan je versnellingsbak is maar wil je ook niet ongerust maken, nochtans de vorige keer daarmee gereden en wagen reed toch super.
Maar ja, bediening is volgens mij hydrolisch, dus daaraan zou het niet liggen aangezien je wagen een mechanische probleem heeft.(lawaai), maar wordt nagekeken.
Voila, tot één van deze, en mischien is het maar een kleinigheid, tot nu hebben we toch zijn kwaltjes eruit gestamp, alleen nog zijn koppeling, nog goed dat je Jantje hebt hé.
En nog één dingetje, een versleten versnellingsbaklager is ook een ziekte van een 33, maar aangezien zijn kilometers kan het toch niet.
Of mischien dit
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=26608

Dikke gr.
Jantje

Gebruikersavatar
ramaekers
Member
Member
Berichten: 154
Lid geworden op: wo okt 02, 2013 15:48
Locatie: tongeren (Belgie)

RE: versnellings bak olie verversen alfa 33

di mei 13, 2014 20:49

halllo,


jaa je houdt ook nooit op met werken maar goed he want je krijgt toch heel veel opgelost en de mensen komen daarom ook allemaal naar jouw omdat je het ook allemaal maar doet he ben blij als je heb hoor want de 33 heeft toch al een paar klein probleempjes gehad he :) en ja je het zelf ook nog veel te doen aan je eigen wagens hoppelijk heb je daar snel tijd voor en dan zal ik jouw er wel mee helpen . kan ik ook nog een beetje bijleren he . en ja je laat maar iets weten maar ga morgen nog eens kijken en mss even met hem rond rijden kijken als hij het nog doet


Mvg

Gebruikersavatar
Firedriver
Full Member
Full Member
Berichten: 402
Lid geworden op: di mar 25, 2008 14:13
Locatie: Tongeren - Belgie

RE: versnellings bak olie verversen alfa 33

wo mei 14, 2014 09:37

Denk dat hij dat zal blijven doen, kan ook zijn schakelstang zijn, komt wel in orde.
Gr.

Terug naar “Algemene Technische vragen”