AlfettaQO
Member
Member

Serienummers Hardyschijven Alfetta

zo sep 25, 2005 21:33

Heeft iemand wellicht de serienummers voor de drie Hardyschijven c.q. Giubo's van een Alfetta (sedan)? In het geval dat deze niet meer te krijgen zijn, zijn de Hardy's van een (4 cyl.) 75 identiek? Ik veronderstel van wel (?).

Grtz.

juultje
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: Serienummers Hardyschijven Alfetta

ma sep 26, 2005 07:07

Helaas zijn de donuts niet hetzelfde het is ook belangrijk te weten uit welk jaar je alfetta is en zit er de originele as nog onder.

AlfettaQO
Member
Member

Re: RE: Serienummers Hardyschijven Alfetta

ma sep 26, 2005 18:00

Helaas zijn de donuts niet hetzelfde het is ook belangrijk te weten uit welk jaar je alfetta is en zit er de originele as nog onder.
Jaar is 1983. Zit de originele as er nog onder? Moeilijk. Historie van de auto is sinds 1994 bekend c.q. bij mij in bezit. Naam en e-mail adres van de 2e eigenaar heb ik ook. Gelet op het tijdpad veronderstel ik dat de originele as er nog op zit.

Nu de as klappert na het starten c.q. tot een toerental van +/- 1.500 rpm en daarna niet meer ben ik er even vanuit gegaan dat het de voorste Hardy-schijf is die slecht is. Vanmiddag gebeld met Tuynder en die heeft ze gelukkig nog (voorste schijf € 85,- incl. BTW). Voor een goede diagnose zal ik toch onder de auto moeten kijken. Wellicht dat er nog andere rubbers aan vervanging toe zijn.

Grtz.

Terug naar “Algemene Technische vragen”