Gebruikersavatar
Maxtor
Guru
Guru
Berichten: 1705
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:50

Revisie Webers 33

za feb 15, 2014 09:51

Leuk klusje voor de winter, lekker warm binnen werken aan de Webers van de SW. Maar, nu heb ik even goed zitten zoeken op het forum en loopt de definitie van revisie nogal uiteen. Het monteren van een revisiesetje is niet reviseren. En daar ben ik het denk ik mee eens..

Echter waar moet ik dan wel allemaal rekening mee houden en controleren? En dan nog wat praktische vragen:

- Nergens op de carbs vindt ik een serienummer oid, hoe weet ik welke het zijn en waar kan ik het beste een revisiesetje kopen?
- Hoe zorg ik ervoor dat ik de huidige afstelling blijf behouden? Aantal wendingen telling tot de stelschroeven dicht gedraaid zijn?
- Heeft iemand een zorgvuldige handleiding of tip daarvoor? De vraagbaak geeft een mooi beeld van hoe de carbs zijn opgebouwd, maar zegt nuchter "demonteer de carburateur zoals aangegeven in figuur.."

Bedankt alvast voor jullie tips en tricks!
'78 Alfasud Sprint 1.5
'83 33 Berlina S.L. 1.5
'89 33 Sportwagon 1.3S
'93 33 Berlina 1.7 16V
'87 90 2.5 V6 QO
'94 164 3.0 V6 24V Super
'00 166 3.0 V6 Sportronic
'01 Spider 3.0 V6 24V
‘04 GT 3.2 V6
'11 159 Sportwagon 1750 TBi

Gebruikersavatar
jorritkooistra
Guru
Guru
Berichten: 1083
Lid geworden op: za feb 26, 2011 19:42
Locatie: Berlikum (FR)

RE: Revisie Webers 33

za feb 15, 2014 17:40

je moet alles uit elkaar halen, je moet altijd je carbs weer af laten stellen.
alles uit elkaar en ultrasoon (laten) reinigen.

je hebt waarschijnlijk Weber IDF en daar achter staat een getal, 36 of 40 vaak. op de voet van de carb
dus zoek je op revisie wet Weber 40 IDF of 36 IDF
het leven is als een neus, je moet eruit halen wat er in zit.....

mijn auto's:

Alfa 156 GTA SW(for sale)
Alfa 33 1.6 SW Compressore

Gehad:

Alfa Giulietta 1.8 Carbs
Alfa 33 1.4 de HN-FG-79 (R.I.P.)

Gebruikersavatar
Rob75
Guru
Guru
Berichten: 1254
Lid geworden op: ma jan 10, 2005 11:32
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer: Website

RE: Revisie Webers 33

za feb 15, 2014 18:24

Ik sluit me aan bij de vorige reactie.

Let op met de luchtschroeven. Een daarvan per paar is af fabriek vergrendeld en zit erg vast. Deze is wel los te maken maar dan met behulp van wat chemische of temperatuur hulp.

Om ze goed te reinigen inderdaad ultrasoon reinigen.

Er is via internet echt heel veel informatie te vinden over het demonteren en weer opbouwen van deze carburateurs te vinden, net als de tekeningen waar alles zit.

Belangrijk is bij het weer opbouwen om de delen met een standaard instelling te monteren. Bijvoorbeeld mengselschroeven indraaien en daarna 2 hele slagen uitdraaien. Je hebt dan een basisafstelling. Daarna zul je met vacuümmeter en Co-meter aan de slag moeten voor de afstelling op de auto.

Succes,
Rob
75 2.0 carbs in wording
Voor dagelijks gebruik:
Alf Giulia Super (952), Aprilia RSV Mille 1999, Cagiva Navigator

http://www.soglia-it.nl

Terug naar “Algemene Technische vragen”