Gebruikersavatar
Centvin
Member
Member
Berichten: 219
Lid geworden op: wo feb 24, 2010 23:13
Locatie: Vroomshoop
Contacteer: Website

polyurethaan(ofzoiets) rubbers alfa 75

ma dec 16, 2013 14:56

Ik wil mn 75 wat strakker in de bochten hebbem en minder laten atuiteren op drempels, nu zitten dr al rode koni's op met verlagings veren ( merk onbekend), nu is mijn vraag, helpt dit met van die rare paarse naam rubbers ? Wat is jullie ervaring hiervan?
Nu:
* Alfa Romeo 156 1.8 16v 2001
* Fiat Tipo 1.4 '95

Gehad (italiaans):
* Alfa Romeo 75 1.8 Carbs. 1986
* Alfa Romeo 33 1.7 I.E 1990 -> R.I.P :cry:
* Alfa Romeo 145 1.6 boxer 1997

__________________________________

Gebruikersavatar
Matteomeubel
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2325
Lid geworden op: di aug 16, 2011 21:35
Locatie: Dordrecht
Contacteer: Website

RE: polyurethaan(ofzoiets) rubbers alfa 75

ma dec 16, 2013 15:16

Ik neem aan dat je de rubbers van de schokbreker bevestiging aan de koets bedoeld?? Ik zou die lekker rubber laten en geen PU.
Volgens mij dempen die vooral trillingen naar de koets en helpen ze niet de koets stuiteren. Als je echt stuitert lijkt het mij dat dat aan iets anders ligt. Weet je zeker dat de schokbrekers nog goed zijn??

Strakker sturen lukt met de 105 serie castorstang modificatie, gaat ook goed op straat auto's. Is trouwens ook een PU oplossing voor, hoef je niet te boren en kun je testen of dit scheelt met strakker sturen.
De hedendaagse Socialist laat de Kapitalist voor zich werken.

Pakezel: VW T5
den Duyf: Giulietta 2.0 1983, uiteraard zilvergrijs!
den Roedmob: Giulietta 2.0 1985 Gesloopt wegens onredbaarheid
den Pruym: Giulietta 1.6 1979. pruimkleurig dus
scarb 0149

Gebruikersavatar
Wouter van den Brande
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 756
Lid geworden op: wo mar 07, 2007 17:32
Locatie: Axel(the place to bier)

RE: polyurethaan(ofzoiets) rubbers alfa 75

ma dec 16, 2013 17:15

Dan zou ik voor castor ball joints gaan, polyuerthaan rubbers in je bovenste en onderste draagarmen en een rs anti rollbar op unibolts...dat zou qua strakker sturen een stuk vooruit gaan.
Ik zou dan persoonlijk voor gele koni gaan die zijn qua hardheid harder dan de rode.


Ik heb op me 75 deze set zitten.
http://www.rsrnurburg.com/shop/index.ph ... t&Itemid=2

In combinatie met:
http://www.rsrnurburg.com/shop/index.ph ... t&Itemid=2
http://www.rsrnurburg.com/shop/index.ph ... t&Itemid=2
http://www.rsrnurburg.com/shop/index.ph ... t&Itemid=2
http://www.rsrnurburg.com/shop/index.ph ... t&Itemid=2

En als het niet lowbudget wegligging verbetering is dan zou ik voor zo'n set gaan. :wink:
Je bent gegearandeerd van je probleem af :D

Greetzz..

Wouter
Voorheen X-Fighter
Nu:

Alfa 75 1.8 Turbo( in project)
164 3.0 V6 24v Super

Verleden:
75 1.8 Imola
164 3.0 v6 12v
155 2.0 TS 8v
166 3.0 V6 24v Super
Scarb:5848
Afbeelding

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7060
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: polyurethaan(ofzoiets) rubbers alfa 75

ma dec 16, 2013 19:58

Voor de bovenste draagarmen voor kun je beter gewoon het originele rubber vervangen voor een verse. Die powerflex bestaat uit 2 helften en die willen nog wel eens uit elkaar gedrukt worden tijdens gebruik. Vooral als er geen schijven oid tussen de koets end e bus zitten om hem goed op zijn plek te houden. beter gewoon de originele rubbers gebruiken, die zijn al erg stug. :wink:

De onderste draagarmen wist ik niet een sdat ze er powerflex voor hadden. Maar ook daar gebruik ik gewoon nieuwe originele. De originele zijn erg goed en stugger gaat het niet snel worden.

Eerste modificatie zou zeker de casterkogels moeten zijn. :)

Powerflex voor het voorste bevestigingspunt van de triangel is wel aan te raden. Wattstangen achter kunnen powerflexen in maar de originele rubbers zijn wederom niet slecht. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Terug naar “Algemene Technische vragen”