Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice

functie bakelieten voetplaat carbs

ma dec 09, 2013 14:08

Wat is nu exact de functie van de bakelieten voetplaten onder de carbs?
Zitten deze daar om te voorkomen dat er teveel warmte naar de carbs toe gaat? Iets met uitzetten van materialen?

Probleem met die ondingen is dat ze naar verloop van tijd gaan scheuren. En als je nieuwe besteld, hoe lang liggen die al op de plank? maw hoe lang zullen die mee gaan?
Nu is de montage van mijn carbs niet meer als standaard. Ze worden op een 10mm massieve plaat gemonteerd waar ik dan alleen voor het heveltje van de acc pomp een uitsparing moet frezen.
Bij onze Amerikaanse vriendjes worden de carbs wel gewoon direct op het spruitstuk gemonteerd overigens.
Kan ik de carbs direct op deze plak alu monteren of is dat niet verstandig omdat...?

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: functie bakelieten voetplaat carbs

ma dec 09, 2013 14:21

Isolatie...

Als de carbs te heet worden zou je gasbelvorming kunnen krijgen, 'vapour lock'. In hoeverre dat echt gaat gebeuren is natuurlijk maa de vraag...

Wellicht kun je ze zelf maken van een of andere kunststof soort? Dan is het zeker te weten goed.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: YouTube

ma dec 09, 2013 14:24

Onder de 16v spruitstukken direct op de kop zit ook al zo'n isolator, je hoeft er geen 2 te monteren lijkt me. Overigens als de isolator op het tussenstuk gebroken is, is dat niet zo'n probleem.
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: functie bakelieten voetplaat carbs

ma dec 09, 2013 14:46

Onder de 16v spruitstukken direct op de kop zit ook al zo'n isolator, je hoeft er geen 2 te monteren lijkt me. Overigens als de isolator op het tussenstuk gebroken is, is dat niet zo'n probleem.
Degene tussen de inlaten en de koppen zijn nog ok, degene tussen de inlaat en carbs hebben we het idd over. Er lopen ook nog koelkanalen door dus superheet zal het nooit worden lijkt mij. Ik zal het maar zo monteren en eens meten hoe warm het precies wordt.

Wat bedoel je precies met je laatste zin? Hangt er een beetje van af waar hij breekt, maar valse lucht zit je niet op te wachten lijkt me.

bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: YouTube

ma dec 09, 2013 14:49

Als ie in tweeën breekt maar beide cirkels zijn nog heel krijg je geen valse lucht.
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: functie bakelieten voetplaat carbs

ma dec 09, 2013 14:54

Als ie in tweeën breekt maar beide cirkels zijn nog heel krijg je geen valse lucht.
:thumbs:

Vorige week carbs volledig gereviseerd en ultrasoon gereinigd. pfoei wat kwam daar nog een zooi uit! Erg leuk klusje overigens!
Deze week worden de voetplaten afgelast door een of andere laskoning en dan MOET het eindelijk een keer luchtdicht en degelijk zijn :?

Terug naar “Algemene Technische vragen”