Patrick GTV
Member
Member

RE: zuigt (valse) lucht aan via ( zie foto)

zo okt 13, 2013 21:27

Ik zal er morgen even een foto van maken, van waar die heen gaat ( op aangelsoten is ) . ... ik zelf heb geen idee hoe de benamingen zijn van de onderdelen :lol:

het zijn wel veel slangen ( darmen) die er aan die kant van het motor blok zitten .

misschien kan iemand me ook uitleggen hoe ik de Cool fan weer terug in normale werking kan krijgen . ik zal morgen ook van de relais die verbonden was met een schakelaar aan/uit knop ivm de cool fan een foto van maken . want als ik hem opnieuw aansluit blijft de coolfan draaien ook al zet ik de motor uit :lol: .. als ik dan het relais los haal gaat ie wel uit .

Als het goed is weet Hylke ook van de aan/uit schakelaar van de coolfan .
zal het evt wel in een nieuwe topic vragen ;)

Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo

ma okt 14, 2013 11:19

Zie hieronder hoe het oil vapour recovery op de Q4 zit. Plaatje komt uit de repair manual.
Afbeelding
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Patrick GTV
Member
Member

ma okt 14, 2013 11:51

Thx Brul , ik ga dat eens naast de auto houden om te zien hoe ik er uit komt kwa aansluiting :thumbs:

Kurt ... hieronder dan de foto's waarop die Darm aangesloten zit en waar alles vervolgens heen gaat .

ik heb met de zwarte pijl aangegeven waarop hij aan de onderkant van vast zit .

vervolgens zie je waar hij heen gaat ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

high fidelitaly
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

ma okt 14, 2013 11:57

dat is dus de stationair regelaar waarover ik het had.
zit dus juist aangesloten.
Alfa 155 2.0 ts
Alfa 145 1.4 16v ts
Lancia Delta Integrale EVO II
alfa 33 16v qv

no Jap shit!

Patrick GTV
Member
Member

ma okt 14, 2013 12:32

Thx :thumbs:

mark156
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: zuigt (valse) lucht aan via ( zie foto)

ma okt 14, 2013 16:18

[quote="Patrick GTV

ik kan evt een los slangetje aan de carter ontluchting maken , en afgeleiden naar onder ergens zodat het richting weg dek gaat ;)

[/quote]

Ik weet alleen niet of dit voor APK wel is toegestaan, daarvoor ben ik net ff te lang uit het vak... Als je dit wel kan doen/doet dan moet je aan dat slangetje een schuine kant snijden met de ''open'' kant van dit schuine vlak naar de rijrichting(of moest het nu juist andersom, misschien weet iemand anders dat?). Dit heeft te maken met het vormen van een onderdruk in het buisje zodat de lucht eruit word gezogen tijdens het rijden. Hieronder zie je een plaatje van wat ik bedoel; dit werd bij oudere LPG-installaties gedaan bij de zgn. appendagekast, een van de bagage-/passagiersruimte afgesloten kastje op de LPG-tank waar alle aansluitingen zitten. De gedachte hierachter was dat bij een evt. lekkage van een slang/aansluitnippel het brandbare gas werd afgezogen, in plaats van dat het zich ophoopt in de auto.. Dit principe (heeft met aerodynamica te maken) kún je dus ook toepassen bij jouw carterontluchting, of het mág is een 2e. Je kunt je natuurlijk voorstellen dat oliedampen die condenseren in die slang dus gewoon op het wegdek terecht komen; voor APK weet ik het niet exact, maar als jij onderweg door de koddebeiers word aangehouden voor een technische keuring ben je de pisang.... :oops:

Afbeelding
Vróegàh;
Alfa 156 1.8TS Cosmo Blue Metallic 1999
Alfa 75 1.8Turbo IE Rosso 1986
Nu;
Alfa 33 1.4IE Blue Lord 1992 (''Tante Trees'')

Life is too short to drive boring cars 8)

Terug naar “Algemene Technische vragen”