Guz

Re: RE: vraagje over sleutels

zo jan 11, 2009 16:50

Codekaard kost iets van € 18.- te bestellen bij de dealert, duurt een dag of 3.
Heb zelf hetzelfde "probleem" maar 1 sleutel gekregen en een universele afstandsbediening die niet werkt.
En geen zin nieuwe sleutel van 140 eurie bij te bestellen.

Ik ga dus voor de volgende oplossing, setje universele klapleutels besteld, bij de set zit ook een stuur/ontvangeenheid die je moet aansluiten op je eigen stuurunit van de cv. Zaag je originele sleutl open en haal de transponder er uit en plak deze aan de binnenzijde van je stuurkolombekleding ter hoogte van de ontvanger.
Laat de baard van de klapsleutel slijpen bij de lokale sleutelagrarier en klaar, 2 sleutels met afstandbediening, startcodeonderbreker kan op verzoek ook gedeblokkeerd worden tijdens chiptuning door bijv squadra tuning.

Enige nadeel sleutels lijken wel erg op vw/audi sleutels.
Afbeelding
En hoe bevalt deze set??
Denk er ook over om dit aan te schaffen met de dezelfde transponder oplossing.
Heb n.l. maar 1 sleutel bij mijn 146 ( +moedersleutel)
Kan de kofferbakslot hier ook op werken?

Gebruikersavatar
Tomolino
Full Member
Full Member
Berichten: 498
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:49
Locatie: Overijssel

RE: vraagje over sleutels

ma okt 07, 2013 12:50

Eindelijk eens normaal met de zoekfunctie iets kunnen vinden. :lol:

Ik heb een 156 uit 2000, geen codekaart en alleen een rode sleutel(zo'n dikke lelijke dus).
Als ik het allemaal goed begrijp moet ik nu dus bij de dealer een codekaart opvragen?
Wanneer ik deze codekaart heb kan ik gewoon bij een universele sleutelboer een sleutel bij laten maken en deze laten inlezen door bijvoorbeeld een specialist of dealer?

Kortom, wat is nu voor mij de beste oplossing?

Vraag me af hoe je zo'n codekaart kan kwijtraken, bewaar je toch gewoon lekker bij je kentekenpapieren ofz.. :?
Alfa Romeo Spider 916 2.0 Twin Spark

Gebruikersavatar
Alfa eL
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 557
Lid geworden op: di mar 29, 2005 12:35
Locatie: Dordrecht

RE: vraagje over sleutels

ma okt 07, 2013 13:41

Hoe het tegenwoordig werkt bij Alfa (Fiat) weet ik niet. Het verhaal dat je voor een auto ouder dan tien jaar geen codekaart meer kunt krijgen is ook al weer 6 jaar oud. Lijkt me het beste om het maar te gaan proberen bij een dealer inderdaad.
Of de universele sleutelboer dan nog een sleutel voor je maakt weet ik niet, ivm diefstal gevoeligheid is er de laatste jaren een hoop aangescherpt. Bij merken van Pon is het zo dat de dealer een kopie van je kentekenbewijs en rijbewijs moet bewaren, en dat de dealer dan via de importeur een sleutel voor je besteld. De importeur zet deze bestelling dan door naar de fabriek of bijv. Carlock Systems. Maar ook dit verhaal is al bijna 2 jaar oud.

Natuurlijk zullen er on-officiele manieren zijn waarop het makkelijker en sneller gaat.

Denk dat je het beste naar een dealer gaat en je daar laat informeren, en dan eventueel via hun procedure je bestelling doet.
Alfa 33 16V 1994
Alfa 75 TS 1989
Alfa 33 Servizio 1992

Gebruikersavatar
Matteomeubel
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2325
Lid geworden op: di aug 16, 2011 21:35
Locatie: Dordrecht
Contacteer: Website

RE: vraagje over sleutels

ma okt 07, 2013 16:30

Een universele sleutelboer heeft bij onze 146 gewoon de chip van de sleutel ingelezen en vervolgens de nieuwe geprogrammeerd. Koste bij de dealer een klein fortuin, bij de sleutelchef niet. Nix code kaart dus.
De hedendaagse Socialist laat de Kapitalist voor zich werken.

Pakezel: VW T5
den Duyf: Giulietta 2.0 1983, uiteraard zilvergrijs!
den Roedmob: Giulietta 2.0 1985 Gesloopt wegens onredbaarheid
den Pruym: Giulietta 1.6 1979. pruimkleurig dus
scarb 0149

Tonio
Guru
Guru
Berichten: 1797
Lid geworden op: za nov 25, 2006 08:34

Re: RE: vraagje over sleutels

ma okt 07, 2013 18:32

als je het echt wilt oplossen maar je weet niet hoe: http://www.schepers-autotechniek.com/
Die heb ik kort geleden nog gemaild over het bijmaken van een Alfa sleutel en ik kreeg als antwoord dat ik beter naar de dealer kan gaan.... :shock:

Gebruikersavatar
Tomolino
Full Member
Full Member
Berichten: 498
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:49
Locatie: Overijssel

Re: RE: vraagje over sleutels

di okt 08, 2013 17:57

Een universele sleutelboer heeft bij onze 146 gewoon de chip van de sleutel ingelezen en vervolgens de nieuwe geprogrammeerd. Koste bij de dealer een klein fortuin, bij de sleutelchef niet. Nix code kaart dus.
Had hij daar de oude chip voor nodig?
Deze lijkt mij namelijk niet normaal uit de sleutel te halen(dus zonder hem te slopen)?

Die dealerprijzen zijn echt ronduit belachelijk, bovendien moet ik ook nog naar Nunspeet want ik heb niet het idee dat ze bij Wensink in Zwolle weten wat een 156 is.
Alfa Romeo Spider 916 2.0 Twin Spark

Gebruikersavatar
GT 75V6
Guru
Guru
Berichten: 1349
Lid geworden op: zo aug 05, 2007 13:37
Locatie: Arnhem

Re: RE: vraagje over sleutels

di okt 08, 2013 18:13

Die dealerprijzen zijn echt ronduit belachelijk, bovendien moet ik ook nog naar Nunspeet want ik heb niet het idee dat ze bij Wensink in Zwolle weten wat een 156 is.
:blue_lol: :blue_lol:
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)

Gebruikersavatar
Matteomeubel
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2325
Lid geworden op: di aug 16, 2011 21:35
Locatie: Dordrecht
Contacteer: Website

Re: RE: vraagje over sleutels

di okt 08, 2013 18:30

Een universele sleutelboer heeft bij onze 146 gewoon de chip van de sleutel ingelezen en vervolgens de nieuwe geprogrammeerd. Koste bij de dealer een klein fortuin, bij de sleutelchef niet. Nix code kaart dus.
Had hij daar de oude chip voor nodig?
Deze lijkt mij namelijk niet normaal uit de sleutel te halen(dus zonder hem te slopen)?

Die dealerprijzen zijn echt ronduit belachelijk, bovendien moet ik ook nog naar Nunspeet want ik heb niet het idee dat ze bij Wensink in Zwolle weten wat een 156 is.
Met de oude heeft hij op de een of andere mannier de nieuwe gecodeerd. Mijn sleutel was destijds gebroken omdat ik dacht dat hij wel als breekijzer was te gebruiken. Uitgelezen met een soort scanner of zo als ik me goed herinner. Ik had ook geen code kaart meer voor handen.

Edit: hier
De hedendaagse Socialist laat de Kapitalist voor zich werken.

Pakezel: VW T5
den Duyf: Giulietta 2.0 1983, uiteraard zilvergrijs!
den Roedmob: Giulietta 2.0 1985 Gesloopt wegens onredbaarheid
den Pruym: Giulietta 1.6 1979. pruimkleurig dus
scarb 0149

Gebruikersavatar
Tomolino
Full Member
Full Member
Berichten: 498
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:49
Locatie: Overijssel

Re: RE: vraagje over sleutels

wo okt 09, 2013 19:40

Een universele sleutelboer heeft bij onze 146 gewoon de chip van de sleutel ingelezen en vervolgens de nieuwe geprogrammeerd. Koste bij de dealer een klein fortuin, bij de sleutelchef niet. Nix code kaart dus.
Had hij daar de oude chip voor nodig?
Deze lijkt mij namelijk niet normaal uit de sleutel te halen(dus zonder hem te slopen)?

Die dealerprijzen zijn echt ronduit belachelijk, bovendien moet ik ook nog naar Nunspeet want ik heb niet het idee dat ze bij Wensink in Zwolle weten wat een 156 is.
Met de oude heeft hij op de een of andere mannier de nieuwe gecodeerd. Mijn sleutel was destijds gebroken omdat ik dacht dat hij wel als breekijzer was te gebruiken. Uitgelezen met een soort scanner of zo als ik me goed herinner. Ik had ook geen code kaart meer voor handen.

Edit: hier
Bedankt voor de info.
Helaas is het sleutelbedrijf een beetje ver weg voor mij, hier in de buurt maar eens iets soortgelijks opzoeken.
Alfa Romeo Spider 916 2.0 Twin Spark

Gebruikersavatar
Tom VDW
Guru
Guru
Berichten: 1806
Lid geworden op: za jan 19, 2008 12:30
Contacteer: Website

RE: vraagje over sleutels

za okt 12, 2013 21:12

Ik had het zelfde probleem bij mijn Alfa 156 uit 1997.
Geen codekaart en enkel één (kromme) rode sleutel zonder afstandbediening, dus niet de moedersleutel.
Bij enkele (4!) gespecialiseerde sleutelmakers geweest en nergens konden ze mij helpen.
Ze legden hem op hun computer en zagen meteen dat ze hem niet konden kopiëren.

Dan toch maar bij de dealer voor een codekaart (40 EUR) en een nieuwe sleutel (150 EUR).
Alles was nog vlot verkrijgbaar, althans hier in België :lol:

Gebruikersavatar
AValfa
Member
Member
Berichten: 128
Lid geworden op: vr dec 21, 2012 14:20
Locatie: Zwolle

Re: RE: vraagje over sleutels

zo okt 13, 2013 08:48

Die dealerprijzen zijn echt ronduit belachelijk, bovendien moet ik ook nog naar Nunspeet want ik heb niet het idee dat ze bij Wensink in Zwolle weten wat een 156 is.
:blue_lol: :blue_lol:
Dat was ook mijn eerste reactie. :jumping:

Terug naar “Algemene Technische vragen”