Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8246
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: Bevestiging stabi Alfa 75

do sep 05, 2013 16:09

UNI balls erin idd, hoesjes erover en onderhouden. :D

Gebruikersavatar
Matteomeubel
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2325
Lid geworden op: di aug 16, 2011 21:35
Locatie: Dordrecht
Contacteer: Website

RE: Bevestiging stabi Alfa 75

do sep 05, 2013 19:23

Ik heb de mogelijkheden even bekeken.

IN PU kon ik zo snel voor deze rubbers even niets vinden, alleen het volgende:
http://www.powerflex.co.uk/road-series/ ... 201/1.html

Zijn ze dus wel verkrijgbaar in PU?

Bij bijv. Tuynder en Alfamotive hebben ze de standaard optie.

Die uniballs heb ik ook bekeken, mogelijk inderdaad iets te gek voor straatgebruik.
Vlot slijten bij straatgebruik, waar moet ik dan een beetje aan denken? :)

Ik sta open voor goede raad!
Ik heb hier gekocht, aardige vent, correcte levering.

Mijn ervaring is dat door het gestuiter hier over de kinderkopjes de PU bussen eruit trillen. Met name omdat de bovenste in de standaard configuratie niet geborgd zitten, kon bij jou wel eens meevallen omdat er een flens-met-iets zit.
De PU zit niet geperst in de zittingen, bestaan uit twee delen én de binnenbus is ook los er is dus niet gevulkaniseerd (ja, materiaal eigen, ik snap het :lol: ).

Ik denk dat ik tzt weer over ga op de fabriek configuratie, al zijn het dan geen originele maar aftermarket door kindertjes...enz...blabla, gevulkaniseerde rubberen-robbies.
De hedendaagse Socialist laat de Kapitalist voor zich werken.

Pakezel: VW T5
den Duyf: Giulietta 2.0 1983, uiteraard zilvergrijs!
den Roedmob: Giulietta 2.0 1985 Gesloopt wegens onredbaarheid
den Pruym: Giulietta 1.6 1979. pruimkleurig dus
scarb 0149

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: RE: Bevestiging stabi Alfa 75

do sep 05, 2013 23:15

Ik denk dat ik tzt weer over ga op de fabriek configuratie, al zijn het dan geen originele maar aftermarket door kindertjes...enz...blabla, gevulkaniseerde rubberen-robbies.
Oh foei zeg!
Het valt me steeds vaker op dat die zooi steeds minder lang meegaat.... Ik denk dat de kwaliteit van de kindertjes gewoon terugloopt....
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Matteomeubel
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2325
Lid geworden op: di aug 16, 2011 21:35
Locatie: Dordrecht
Contacteer: Website

Re: RE: Bevestiging stabi Alfa 75

vr sep 06, 2013 07:42

Ik denk dat ik tzt weer over ga op de fabriek configuratie, al zijn het dan geen originele maar aftermarket door kindertjes...enz...blabla, gevulkaniseerde rubberen-robbies.
Oh foei zeg!
Het valt me steeds vaker op dat die zooi steeds minder lang meegaat.... Ik denk dat de kwaliteit van de kindertjes gewoon terugloopt....
Geen optie dus?? De PU zit me gewoon niet lekker genoeg. Enne die zwarte verf laat los van dat geweldig geel :lol:
Voorlopig gaat het wel, maar ik vraag me af hoe lang het nog blijft zitten. Of ik moet een gat boren in de kop van de stabi en daar draad in tappen om een revet op te bouten.
De hedendaagse Socialist laat de Kapitalist voor zich werken.

Pakezel: VW T5
den Duyf: Giulietta 2.0 1983, uiteraard zilvergrijs!
den Roedmob: Giulietta 2.0 1985 Gesloopt wegens onredbaarheid
den Pruym: Giulietta 1.6 1979. pruimkleurig dus
scarb 0149

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Bevestiging stabi Alfa 75

vr sep 06, 2013 07:50

Ik denk dat er verder weinig keuzes zijn... Het is óf PU óf de beste kwaliteit "origineel".

Het hele thema werd gestart met silent blocs in de bovenste draagarmen voor de 105 serie die "los liepen" en dan nauwelijks meer te verwijderen waren, hooguit destructief. Bleken niet aan de arm zelf gevulcaniseerd te zijn maar er bemoeide zich ook een rubberengineer mee en toen kwam het hele Banglarubber verhaal boven.

Zo onlogisch dat je problemen hebt met PU is het dus niet maar aan de foto van Aubrey zie je ook wel dat de belasting zeer hoog is want zo heb ik een origineel busje met een standaard stabi er nog nooit onderuit zien komen. Het lijkt er wel op dat dat setje al redelijk wat kilometers achter de rug heeft. Stel je dit voor als het rubber / PU niet verbonden is met het "oog" en je kunt je wel een voorsteling maken, zelfs met een standaard set-up...

Dus tsja, wat is wijsheid?
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Matteomeubel
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2325
Lid geworden op: di aug 16, 2011 21:35
Locatie: Dordrecht
Contacteer: Website

RE: Bevestiging stabi Alfa 75

vr sep 06, 2013 08:15

Nou ja, ik begrijp dus dat ik in al mijn onbekendheid met d'n materie zo'n slechte keuze niet heb gemaakt.

Als idd het banglarubber inferieur is aan origineel, is een kleine modificatie dus gerechtvaardigd want je weet hoe ik tegenover modificaties sta.

Wat ik wel apart vind is dat, en Aubrey bevestigd dat, er in Europa geen PU te vinden is voor deze botjes, the States is blijkbaar the place to go.

@Aubrey: mocht je bij Performatek gaan kopen, PB me dan even, dan sparen we wellicht wat vrachtkosten uit.
De hedendaagse Socialist laat de Kapitalist voor zich werken.

Pakezel: VW T5
den Duyf: Giulietta 2.0 1983, uiteraard zilvergrijs!
den Roedmob: Giulietta 2.0 1985 Gesloopt wegens onredbaarheid
den Pruym: Giulietta 1.6 1979. pruimkleurig dus
scarb 0149

Gebruikersavatar
Aubrey H
Full Member
Full Member
Berichten: 290
Lid geworden op: zo sep 25, 2011 20:31
Locatie: Dordrecht
Contacteer: ICQ

RE: Bevestiging stabi Alfa 75

vr sep 06, 2013 13:40

Ik wist dat het bij mij niet meer in een geweldige staat was, maar na een bezoekje aan Antwerpen waren ze echt dood!
Van die kinderkopjes knapt het allemaal niet op, net als van die verkeersdrempels hier.

Maar het heeft inderdaad aardig wat te leiden in deze configuratie.
Ik heb geen idee of het nog de originele zijn, de auto staat nu even boven de 2 ton.

Gisteren even bij de garage langs geweest, die had nog twee originele liggen, de andere twee worden bijbesteld.
Dat ga ik eerst even proberen, afhankelijk van het resultaat ga ik verder kijken.

In Europa kan ik inderdaad niets vinden. Performatek heeft wel genoeg op de website staan. Zo kom je steeds vaker in de States terecht.
Binnenkort haal ik het allemaal even van de auto af en ga ik het bekijken, dan heb ik die standaard gevallen liggen en kan ik even een beslissing nemen over wat ik wil.
@ matteomeubel: Als ik bij Performatek dan nog iets wil hebben overleg ik het even.
Alfa 33 1.7 i.e. 1992
Alfa 75 3.0 V6 QV 1992

SCARB nr. 8639

Gebruikersavatar
Matteomeubel
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2325
Lid geworden op: di aug 16, 2011 21:35
Locatie: Dordrecht
Contacteer: Website

RE: Bevestiging stabi Alfa 75

vr sep 06, 2013 14:02

:thumbs: :thumbs:
De hedendaagse Socialist laat de Kapitalist voor zich werken.

Pakezel: VW T5
den Duyf: Giulietta 2.0 1983, uiteraard zilvergrijs!
den Roedmob: Giulietta 2.0 1985 Gesloopt wegens onredbaarheid
den Pruym: Giulietta 1.6 1979. pruimkleurig dus
scarb 0149

Gebruikersavatar
Aubrey H
Full Member
Full Member
Berichten: 290
Lid geworden op: zo sep 25, 2011 20:31
Locatie: Dordrecht
Contacteer: ICQ

RE: Bevestiging stabi Alfa 75

vr sep 06, 2013 22:24

Zo is het er onderuit gekomen, kapot en volledig verteerd:

Afbeelding

De reden waarom ik eraan ben begonnen waren de bijgeluiden op een ongelijke weg, nu heb ik zonder stabilisator even gereden en zijn alle geluiden gelukkig weg.
Alfa 33 1.7 i.e. 1992
Alfa 75 3.0 V6 QV 1992

SCARB nr. 8639

Terug naar “Algemene Technische vragen”