Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier een vraagje stelde... maar ik heb even jullie hulp nodig.
Het betref een 147 1.6 en het gaat om de remmen.
Wat is het probleem:
-als ik rem vliegt de wagen eerst rechtsom.... als ik de rem los laat vliegt ie weer naar links... enfin het is duidelijk, het niet is niet echt veilig bij hogere snelheden

-de rem is niet sponsig
-de rem trilt niet
-af en toe heb ik het idee dat de rem lichtjes aanloopt tijdens het rijden.... dat is wisselend!!
Wat heb ik al uitgevoerd/getest:
-het probleem zit hem in de rem links voor
-de rem loopt lichtjes aan.... en na een paar maal ronddraaien loopt het wiel weer vrij....nahja dat was dan de test op de brug....
-heb de blokken losgehaald en de zuigers heen en weer laten gaan (kortom heb geprobeerd om hem vrij te krijgen). Dat heeft echter voor een km of 10 gewerkt...waarna vervolgens de instabiliteit weer optrad.
-het in de zitting duwen van de cilinders (met tool) koste redelijk wat kracht en ging in ieder geval niet echt soepel bij mijn bertone loopt dat een stuk makkelijker (remvloeistof dopje was overigens verwijderd).
Wat is mijn vraag:
-waar moet ik het probleem nu verder zoeken, wat kan ik verder doen?
-Moet ik eerder aan een nieuwe remklauw denken of eerder aan de slangen die intern wellicht verouderd zijn... heb dit ook eens bij mijn oude giulietta gehad.
-abs lijkt me uitgesloten daar dit systeem nog lang niet inspringt tijdens het normaal remmen
-wellicht nog dingen waar ik niet aan heb gedacht?
-als ik komend weekend aan het sleutelen ga....vraag ik me af of de ontluchtingsprocedure gelijk is aan dat van bijv de 75 of bertone?
-moet ik nog rekening houden met het ABS deel.... moet dit separaat worden onlucht?
Wederom dank voor jullie adviezen!
Groet,
Bertoontje