Weet iemand of het einddemper gedeelte zoals op de foto (van een 2.0 V6 turbo), 1 op 1 gaat passen op een standaard uitlaatsysteem van een GTV 2.0 16v TS?
Ben namelijk aan het kijken of er alternatieven zijn om de grote middendempers (nummer 6 en 7) te vervangen. Evt een combinatie van gebruikte soundpipe en bovenstaande uitlaat.
Moet allemaal een beetje low budget blijven.
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk
Hallo plaatsgenoot! De middendemper (#6) is op alle modellen identiek, zou dus moeten passen. Ik ga een Tb einddemper onder de Spider (V6) monteren binnenkort, heb deze demper van iemand overgenomen die deze onder een TS had, maar te luid vond...
Veel GTV/Spider rijders vervangen de middendemper door een pijp of een minidemper (Ragazzon), dit maakt de auto wel heel veel luider dan origineel, zeker in combinatie met een enkele (of zelf zonder) einddemper!
Ok duidelijk verhaal. Dan ga ik sowieso die bovenstaande TB uitlaat maar is bestellen. Nummer 6 wil ik dan inderdaad vervangen voor een soundpipe, en demper nummer5 wordt vernieuwd.
Ik heb een soortgelijke setup bij mijn 155 16v TS. Dus ook met demper 5, dan een rvs soundpipe en rvs einddemper. Qua geluid is dat perfect, niet te hard en niet te zacht.
Nu verwacht ik niet dat ik dat ga benaderen met een low budget uitlaatsysteem, maar dat maakt me niet zoveel uit. Hele zaakje wat er nu onder zit is zwaar verroest, dus zal tzt toch vervangen moeten worden.
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk