Hallo,
Sinds de ombouw naar TS versnellingsbak heb ik nu al twee keer een defecte km teller sinds ik met de auto aan het racen ben.
Met de bakwissel heb ik een TS km teller, TS kastje en TS bakzender behorende bij deze vbak in mijn auto gezet. De km teller deed het perfect, vele straatkilometers, tot een tweede sessie lekker doorrijden op Zandvoort, waar de teller een paar keer op nul ging en er definitief mee ophield.
Vervolgens een andere zender gepakt, eentje met een andere stekker, die zo leek het rechtstreeks op de auto moest worden aangesloten zonder kastje. In elk geval deden de kleucoderingen op de draden dit vermoeden.
Resultaat: km teller deed het weer en helemaal perfect, maar je raad het al: de volgende keer op Zandvoort en na 30 minuten was het weer over en sluiten. Km teller weer op 0.
Nu kan ik bakzenders blijven wisselen met iedere pitstop, maar ik vroeg me af of iemand bekend is met dit probleem en of de zenders idd defect gaan bij een bepaalde baktemperatuur? Ik stook de bak op tot een bizarre temperatuur. Of dat ik wellicht iets anders kan proberen? Montage niet goed?
Veel dank voor de ideeën en suggesties, Mvg Pieter