Eerst stofhoes eraf en weer even flink genieten van de mooie lijnen. Het blijft een prachtig ontwerp.
Alles even goed nagelopen
Accu gemoneteerd.
Bougies eruit, controleren. Prima!
Electra nalopen, geen rare dingen, muizen oid.
Olie controleren
Luchtfilter verwijderd.
Verse peut erin.
Even schommelen in z'n 4. Alles draaidt goed. Niks zit vast.
Eevn starten zonder bougies. Filter zit al weer vol met bezine.
Bougies erin en starten.
Slaat vrijwel direct aan. Met de choke, maar wel een beetje onregelmatig. Beetje gas geven en pakt dan redelijk op. Stationair lijkt hij op 3 cilinders te lopen, met een beetje gas pakt hij redelijk op.
Na een paar minuutjes even uit de auto en de boel bekijken...............

Een grote plas bezine achter de auto, uit de uitlaat druipt de bezine.
Grote plas bezine onder de motor
Bougie van cilinder 4 wordt omringd met bezine
Luchtfilterbak staat vol bezine, het loopt vanuit de carb zo het filterhuis weer in. (alleen van cilnder 4)
Even flink schrikken. Een klein fonkje en alles had flink in de fik gestaan. Gelukkig niks gebeurd.
Het probleem bestaat uit 2 delen.
- het bleek alle slangen van en naar de pomp/filter/carbs kats rot waren. Het droop eruit en bij aanraking vielen ze uit elkaar. Nu heb ik werkelijk alle rubbers vervangen in en aan mijn Bertone, behalve die paar slangetjes bij de pomp/filter. Die zagen er toen nog goed uit. Met wat nieuwe slangen alles vervangen.
- het volgende probleem is dus cilinder 4. Eerst maar even alle gelekte bezine weggehaald. Bougie eruit. En alles laten drogen.
Mijn vraag is nu, wat zou het kunnen zijn?
Bezine genoeg in ieder geval!!!
Cilnder 4 doet blijkbaar niet mee of krijgt te veel bezine.
Of clinder 4 fonkt weet ik nog niet. Was alleen in de stalling en dus moeilijk te testen.
Bougies zijn nieuw en hebben het hiervoor prima gedaan.
Misschien een probleem in de carb. Vast zittende flotter zou kunnen, maar dan zou het ook uit cilinder 3 moeten lekken.
Waarom rond bougie 4 bezine stond is mij niet duidelijk. Ik ga er maar even vanuit dat ik de bougie niet helemaal goed had vastgedraaid.
Iemand een idee?
Wat specs: GTV 2000, motor/carbs gereviseerd en functioneerde prima voor de winterslaap. Hoog compressie zuigers, carbs: dellorto's