Je moet denk ik even kijken wat het allemaal kan zijn (er zijn meerdere oorzaken mogelijk) en dan punt voor punt gaan uitsluiten wat het wel of niet is. Een kopietje van het werkplaatshandboek is daar handig voor, maar iemand die veel storingszoeken heeft gedaan komt er vaak zonder ook wel uit. Op zich is het zoeken van de zekering en die controleren een prima eerste actie, maar ga er niet van uit dat je daar je probleem mee oplost. Als die zekering door is, heeft dat een oorzaak die je nog op moet lossen en als die zekering niet door is, ben je er ook nog niet.
Uit m'n hoofd zit bij de bedrading van je linker achterlicht een punt waar de kabelboom van de kofferdeksel aangesloten zit op de kabelboom die naar voren gaat. Je hebt kans dat je daar met een multimeter kan meten of je daar de 12V voor je kofferbakopener kan zien als je op het knopje drukt. Dat zal je met 2 personen moeten doen, of de afstandsbediening op je sleutel moet het knopje van de kofferbak het zeker weten van doen. Als je daar geen 12V pakt, zit het in het deel buiten de kofferdeksel, als je daar wel 12V pakt, zit het waarschijnlijk in de bedrading in die slurf of in de kofferdeksel zelf.
Houdt er rekening mee dat je op een 147 een behoorlijke hoeveelheid plastic kappen, bekleding en dergelijke weg moet halen om bij de bekabeling te komen. De 147 die ik heb gerepareerd ben ik wel een paar uur bezig geweest om alles uit te vogelen en netjes een vervangende draad in de kabelboom in die slurf te knutselen.
In ieder geval bedankt, hier heb ik heel veel aan!
Maar het probleem is dus nu.... Ik kan mijn kofferbak niet eens openkrijgen!!!
Dus dan gaat het ook moeilijk om erbij te komen!
Ciao, Mike
Als het maar een buikschuiver is.