do dec 15, 2011 19:06
Uitijndelijk kreeg ik vandaag een telefoontje van de sleutelboer. Hij heeft de sleutels op maat kunnen maken bij mijn slot. Het was voor hem drie dagen piellen maar het is hem gelukt. Voor 50,-euro heb ik nu weer twee sleutels die passen op mijn slot!!
Achteraf ging het toch allemaal redelijk makkelijk.
Hier een korte beschrijving voor een ieder die het ooit nodig zal hebben.
-verwijder eerst de klokkenkast. deze zit met 4 kleine boutjes vast en vergt wat lenigheid, kleine vingers en doorzettingsvermogen.
-even fotos maken van alle draden
-Vervolgens kunnen de kappen van het stuurhuis worden geschroefd.
-dan maak je met een Dremeltje een gleufje in de breekbout die het slot aan het stuurhuis klinkt.
-Dan draai je met een haakseschroevendraaier of in mijn geval een ratel waar het bitje rechtstreeks in past het boutje er uit.
-en weer even fotos maken van alle draden
-vervolgens weg brengen en alles in omgekeerde volgorde uitvoeren voor montage.
Zelf heb ik echter ook nog een vraag.
Mijn slot was verbonden met 4 draden.
een daarvan zat verbonden op het stuurstang. Deze was echter al flink doorgebrand had ik gezien bij de demontage.
Toen ik hem opnieuw aan sloot fikte hij meteen weer door. Mijn conclusie, dat draaitje zit daar niet goed. Ik heb hem nu weg gelaten en alles werkt gewoon.
Het klopt dus dat het contact slot maar met 3 draden is aangesloten?
nu; 166TS, Giulia 1300Ti '67 met 2.1L
