Ik ben Hans, woon in scheveningen en ben al een paar avonden aan het struinen op dit forum.
Ik ben echter niet in het bezit van een alfa romeo, maar wel van een (italiaanse import) vw bus waar ik twee alfa motoren en een pasplaat bij kreeg.
Volgens de oude eigenaar een alfasud blokje en een 1.7 ie, maar over dat eerste twijfel ik een beetje.
Die hebben we wegens simpele techniek eventjes als eerste ingebouwd omdat de passing en opbouw redelijk overeenkomt met die van de originele 2.0 luchtkoeler die erin hoort.
Anyways: 2 uurtjes sleutelen en we hadden een runner (zonder uitlaat, dynamo of koelsysteem):

Nu ben ik erg benieuwd wat ik echt voor blokje heb. De reden dat ik denk dat het een later model motor is is omdat er geen mechanische brandstofpomp op zit, die ruimte is gewoon kaal (dus ook geen gat).Er zit een tweetraps weber op, maar dat hebben ze bijna allemaal geloof ik. de motorcode heb ik een foto van gemaakt, komt in een latere post. Lijkt op 9E18, of 81 16, dat zou ook nog kunnen...hehe.
anyways, Thanks voor de tips alvast.
Als dit ding goed rijdt apk erop en dan die 1.7 erin lepelen zeg ik...
groetjes,
hans