Gebruikersavatar
Erik127
Junior Member
Junior Member
Berichten: 77
Lid geworden op: ma apr 10, 2006 23:54
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

Komen de boeven bij jullie ook makkelijk binnen?

zo mei 22, 2011 23:43

In het jaar dat ik de 156 SW nu heb, zijn er zeker 3 keer boeven in mijn auto geweest. Vandaag heeft het me mijn portemonnee en telefoon gekost (jaja, ik weet het. Moet je niet in je auto laten liggen. Kan ze alleen ook niet meenemen als ik ga surfen).

Ik vergeet wel eens de auto op slot te doen, maar kan me niet voorstellen dat ik dat 4 keer in een jaar tijd doe.

Zijn de 156-en zo makkelijk open te maken zonder braak?

Ps, het is een ja/nee vraag, svp niet gaan beschrijven hoe je dat kan doen voor het geval dat boeven kunnen lezen.
GT Junior 1300
156 SW

Gebruikersavatar
B-lex
Guru
Guru
Berichten: 1257
Lid geworden op: wo apr 23, 2008 21:17
Locatie: Tholen

RE: Komen de boeven bij jullie ook makkelijk binnen?

ma mei 23, 2011 01:29

Heb ik nooit.. *klopt het af*

Altijd dubbelcheck of ze op slot is..ondanks dat het een routine is doe ik het ook altijd.
Verder geen sporen van inbraak oid? Dan waarschijnlijk gewoon vergeten op slot te doen..


Grtz, Alex
Alfa 75TS Madeno
Audi RS4 Avant
Lada Niva

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: Komen de boeven bij jullie ook makkelijk binnen?

ma mei 23, 2011 05:24

Ja zo makkelijk zijn ze open te maken zonder schade...
Overigens zijn er nog veel merken die zonder schade eenvoudig te openen zijn.
Daarnaast gebruikt het dievengilde tegenwoordig, knap modern spul om snel (binnen twee minuten) jouw sleutel gekopieerd te hebben zonder dat jouw sleutel daarvoor in hun handen is geweest...
dus als je aangifte wilt/moet doen, doe dan aangifte van diefstal uit je auto dmv valse sleutel.(indien daarvoor verzekerd, moet je verzekering wel uitkeren.)
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 862
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 19:18

RE: Komen de boeven bij jullie ook makkelijk binnen?

ma mei 23, 2011 07:24

Mijn SW tref ik ook vaak nog open aan als ik s'morgens weg wil.
Waar je zeker op moet letten is dat je de deuren niet kan afsluiten als de kofferklep open is.
Maar ook als je de deuren afsluit en direct op het knopje van de kofferklep drukt gaan de deuren weer terug open. (dat overkomt mij vaak)
Transaxle loos!

Gebruikersavatar
Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3035
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 19:46
Locatie: Bourgondistan

RE: Komen de boeven bij jullie ook makkelijk binnen?

ma mei 23, 2011 08:13

Nee, ik heb gelukkig nog nooit mee mogen maken dat er fysiek iets uit de auto gehaald is. *zoekt stuk hout en klopt het af*
Ik geloof wel dat het merendeel van de auto's relatief eenvoudig open te maken is.
De veiligheid welke geboden word door de autofabrikanten is vaak schijnveiligheid als je iets beter gaat kijken hoe het allemaal in elkaar steekt.
Het gaat wel beter met de modernere auto als je het mij vraagt...

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: Komen de boeven bij jullie ook makkelijk binnen?

ma mei 23, 2011 08:33

Ik had laatst ook een 156 waar alles uit gehaald was zonder dat er (verse) braakschade was. Van de 156 ken ik het truukje nog niet, maar bij de 155 is het kinderlijk eenvoudig en het zal me niets verbazen als dat truukje bij de 156 ook gewoon werkt.

Ik ga er van uit dat als ze in je auto willen komen, ze er zo in zijn, ongeacht het merk. De idoten die denken dat autoradio's en tomtoms jatten een carriere is, zijn over het algemeen niet zo slim om zonder schade je auto open te maken, dus je mag al blij zijn dat je er eentje hebt die het wel "netjes" doet. Spullen in je auto laten liggen is tegenwoordig eigenlijk niet meer mogelijk. Alles wat er in ligt, is in principe vogelvrij helaas. Gewoon je auto echt leeghalen, dan hebben ze iig een keertje geen buit. Als iedereen dat nou zou doen, maar ja, de hoeveelheid mensen die hun frontje en tomtom in het handschoenenvakje of onder de stoel laten liggen.....

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: Komen de boeven bij jullie ook makkelijk binnen?

ma mei 23, 2011 09:37

Auto echt leeg halen idd en auto open laten.
Heb een klant die het zo doet nadat 4 keer zijn autoradio gejat was.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
Stef33
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do jun 16, 2005 18:07
Locatie: Rotterdam

RE: Komen de boeven bij jullie ook makkelijk binnen?

ma mei 23, 2011 09:52

Mijn 156SW is helaas ook al 2 keer opengebroken, beide keren wel met (lichte) schade. Ik denk dat het per exemplaar verschilt of er wel of geen schade "nodig" is, zal ook van de lompheid van de idioot afhangen.

En open laten staan zal op sommige plaatsen wel werken, op andere plaatsen is het weer een uitnodiging voor ander volk om eens rond te kijken/hangen. Het schijnt ook ook niet te mogen (gelegenheid geven o.i.d.). Ik heb er nu alarm op, tot nu toe lijkt het te helpen ...
Stef
1750 GTV, 1969, AR735 Grigio Indaco
159 SW 1750 TBi, 2010, AR568 Grigio Titanio
Gehad: 33 1.3S, 33 1.7IE, 75 2.0TS, 156 SW 2.0TS

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

RE: Komen de boeven bij jullie ook makkelijk binnen?

ma mei 23, 2011 09:54

Geregistreerd op: 10-4-2006
Berichten: 96
Woonplaats: Amsterdam
Jij woont in Amsterdam en je vergeet wel eens jouw wagen af te sluiten?
Hmmm..... dat is vragen om problemen.

Wat ik ooit heb vernomen in Amsterdam, is dat bij bepaalde auto's de deuren vanzelf openen als je .............
Jouw wagen behoort tot deze categorie. De onervaren dief laat dan een spoor na, de meer ervaren dief laat geen spoor na.

Gebruikersavatar
Ruben
Member
Member
Berichten: 183
Lid geworden op: di feb 21, 2006 18:01
Locatie: Leiden

RE: Komen de boeven bij jullie ook makkelijk binnen?

ma mei 23, 2011 10:56

Alle 156 bezitters, Let op! Een 156 is zeer makkelijk open te maken.
Nadat ik een keer mijn sleutel in de kofferbak had laten liggen en deze dicht had gedaan kon ik de auto niet meer in. Dit was op skivakantie (geen reserve sleutel bij me :oops: ) dus ik heb maar naar mijn garage gebeld wat ik het beste kon doen.
Deze gaven mij een tip om de deur te openen, en dit ging echt zeer eenvoudig zonder gereedschap of iets dergelijks! Ik kan het trucje mischien maar beter niet vermelden, aangezien ook mensen met slechte bedoelingen op ons forum kunnen zoeken....
Ducati 900 supersport 1993
Ducati 748 2003
Alfa Romeo 75 T-spark 1988
Alfa Romeo Giulietta 2.0 1983

Gebruikersavatar
alfasud1972
Guru
Guru
Berichten: 1694
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:31
Locatie: Emmen
Contacteer: Website

Re: Komen de boeven bij jullie ook makkelijk binnen?

ma mei 23, 2011 11:07

jaja, ik weet het. Moet je niet in je auto laten liggen. Kan ze alleen ook niet meenemen als ik ga surfen).
Is het geen optie om op een niet zichtbare plek een autokluisje ergens in te bouwen? Ja, het is eigenlijk van de zotte maar je moet wat...

.

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: Komen de boeven bij jullie ook makkelijk binnen?

ma mei 23, 2011 11:34

jaja, ik weet het. Moet je niet in je auto laten liggen. Kan ze alleen ook niet meenemen als ik ga surfen).
Is het geen optie om op een niet zichtbare plek een autokluisje ergens in te bouwen? Ja, het is eigenlijk van de zotte maar je moet wat...

.
hoe moeilijker je het maakt, des te meer schade.... (gewoon niks meenemen aan waarde, dashboard kastje open laten zodat ze zien dat er niks ligt, etc...)

paar maanden terug, mijn sleat ibiza stond achter een sleat leon, bij beide navigatie gestolen. Verschil: ibiza is makkelijk open te maken, geen braak schade. Verder zat de navigatie niet echt heel vast, dus ook geen dashboard schade. De Leon blijkt moeilijker open te maken, inbraakschade aan deur en dak. Daarnaast had hij zijn navi wel erg goed ingebouwd, gevolg was dat zijn hele dashboard gesloopt was....

(excuus voor het niet alfa voorbeeld :wink: )
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
roel
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 763
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:18
Locatie: Meppel
Contacteer: Website

RE: Komen de boeven bij jullie ook makkelijk binnen?

ma mei 23, 2011 12:15

Ik werd er gek van bij de 156. Er is gelukkig nooit wat weggehaald, maar het gebeurde zo vaak dat hij 's morgens niet meer op slot stond :shock:
De reden: veel te gevoelig knopje op de sleutel. Als ik hem in de broekzak had, dan hoorde ik soms de auto al van het slot gaan als ik weggliep :roll:

Roel
http://www.1750gtv.com
SCARB nr. 03894
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
edwinvanpoeijer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 851
Lid geworden op: zo sep 11, 2005 14:03
Locatie: Zevenbergen
Contacteer: Website

RE: Komen de boeven bij jullie ook makkelijk binnen?

ma mei 23, 2011 12:33

Bij mij is dit weekend mijn autoradio gejat (kwam ik vanmorgen achter), ik controleer altijd of de deuren op slot zijn maar ook hier radio weg en geen inbraaksporen :?
Gelukkig ging ook de radio er makkelijk uit dus heb ik verder geen schade, dikke vet pech en nu vanmiddag op zoek naar een nieuwe radio.
Nu : Alfasud Super 1.3 '79 Bianco Capodimonte
Nu : Giulietta 1.4TB Bianco
Vroeger: Mito, Giulia 1600 Super '67,Spider 2000 Veloce USA '81,156 SW 1.8TS,75 2.0 Twinspark ,146 1.4TS ,75 1.8 Indy ,46 1.6TS ,33 1.4 IE Imola

Gebruikersavatar
stof
Guru
Guru
Berichten: 1220
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 05:05
Locatie: Rotterdam

Re: RE: Komen de boeven bij jullie ook makkelijk binnen?

ma mei 23, 2011 14:19

Auto echt leeg halen idd en auto open laten.
Heb een klant die het zo doet nadat 4 keer zijn autoradio gejat was.
als je dat in Rotterdam zou doen zou je elke ochtend eerst een zwerver van je achterbank moeten schoppen! Zeker in de winter is een auto toch warmer en droger dan onder een brug of achter een metrostation. Voor mij en velen anderen geen optie dus!
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Terug naar “Algemene Technische vragen”