Sinds enige tijd heb houdt mijn 147 regelmatig in bij het rijden op LPG. In de 147 zit een Vialle installatie.
Na een x-tijd rijden gaat de auto op LPG inhouden (eerst alleen inhouden, later echt stotteren) en krijg ik een motormanagement-storing. Overschakelen naar benzine en er is geen vuiltje aan de lucht, schakel ik weer terug naar gas (na een minuutje) dan rijdt de auto weer goed op LPG.
Ik heb de opvoerpomp in de LPG tank na laten kijken, geen probleem, ook voltage naar de pomp is ok. Ik heb nu wel de tip gekregen om andere bougies te monteren en de huidige bougies waren vies en mogen bij LPG geen multipoint-bougies zijn??? Die zitten er nu in (3 contacten) en wil ik in ieder geval gaan vervangen.
Welke monopoint-bougies kan ik het beste in de 147 monteren?
De LPG man opperede nog dat misschien de bobines van de 147 geleden hebben onder de electrode-afstand en de slechte vonk, maar hoe kan ik de bobines controelren / doormeten? Ik wil dit graag uitsluiten of bevestigen.
Misschein juist andere tips? Ik vind het zelf vreemd dat het probleem even weggaat als ik even naar benzine overschakel en daarna weer terug naar LPG. Momenteel moet ik tijdens een rit van, zeg, 50km, 4x overschakelen.