yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Remschijven 75

ma apr 04, 2011 16:03

Yep, alles op 0.10. Nu wordt er met deze auto niet al te woest gereden, dus met het heet worden van de achterremmen zal het wel loslopen. En ik heb ook op mijn eigen auto's de blokjes vaak vrij strak gesteld staan vanwege het pedaalgevoel, en nog nooit problemen gehad, maar misschien dat anderen dat wel hebben ervaren?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

ma apr 04, 2011 19:11

Remblokken achter afstellen met de voelermaat heb ik ooit maar 1x gedaan.
Ik doe het gewoon op gevoel, slepend afstellen met minimaal speling dus minimale slag.
Nooit probleem mee gehad.

Gr DJ

brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo
Contacteer: Website

Re: RE: Remschijven 75

ma apr 04, 2011 19:22

Ik doe het gewoon op gevoel, slepend afstellen met minimaal speling dus minimale slag.

Gr DJ
Zo doe ik het dus ook,wist niet eens dat dat met voelermaatjes moest :oops:
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

Richard75
Guru
Guru
Contacteer: Website

ma apr 04, 2011 19:26

tsja, had het zo eens gelezen op het forum, en had voelermaatjes zowat op de kist liggen 8)
maar ik zet ze van de week wel ff iets strakker..kijken wat er te halen valt.

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

ma apr 04, 2011 19:40

Gr DJ
Zo doe ik het dus ook,wist niet eens dat dat met voelermaatjes moest :oops:
Lekker niet gebruiken die voelermaatjes, scheelt slag.

Gr DJ

Performa
Guru
Guru

ma apr 04, 2011 22:04

Heb ze pas bij mij ook gedaan ook gewoon op gevoel. Wat natuurlijk ook geeft in remverschil is lucht in je circuit en die kans is natuurlijk enorm bij een transaxle want wat is ontluchten achteraan een rot klus op de traditionele manier.
->146<-->GTV6<-->75<->MiTo<-->159SW<-->'66 Giulia TI<-

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

di apr 05, 2011 07:28

Heb ze pas bij mij ook gedaan ook gewoon op gevoel. Wat natuurlijk ook geeft in remverschil is lucht in je circuit en die kans is natuurlijk enorm bij een transaxle want wat is ontluchten achteraan een rot klus op de traditionele manier.
Dat klopt. Transaxle ontluchten gaat best met kont flink ver omhoog. Maar dat zullen de meeste zef sleutelaats ondertussen wel weten.
Joost mag weten waarom maar achteremmen ontluchten van een transaxles is echt een crime vergleken met een 105 serie.

Gr DJ

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di apr 05, 2011 10:44

Joost mag weten waarom maar achteremmen ontluchten van een transaxles is echt een crime vergleken met een 105 serie.
Ik heet dan wel geen joost, maar het komt, omdat de ontluchtingsnippels NIET uit het hoogste deel van de remzuigerboring steken bij horizontaal staande auto. Dan blijft er ALTIJD een luichtbel bovenin de klauw zitten. :wink: (Bij een 105 en bij 9 van de 10 andere auto's zitten de ontluchtingsnippels wel op het hoogste punt. (van de remcilinder)
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

di apr 05, 2011 13:13

Ik heet dan wel geen joost, maar het komt, omdat de ontluchtingsnippels NIET uit het hoogste deel van de remzuigerboring steken bij horizontaal staande auto. Dan blijft er ALTIJD een luichtbel bovenin de klauw zitten. :wink: (Bij een 105 en bij 9 van de 10 andere auto's zitten de ontluchtingsnippels wel op het hoogste punt. (van de remcilinder)
Nee jij heet Sander. :wink:

Maar het gekke is met 105 serie tangen aan de achterkant van een transaxle zitten je ontluchtingen zeker niet meer op het hoogste punt, of je moet auto rechtop op z'n neus zetten zo ongeveer.
Toch krijg je de boel wel ontlucht met wat moeite.
Bij originele tangen krijgen je ontuchtingen wel makkelijk op het hoogste punt en dan nog is ontluchten een crime vergeleken met 105 serie.
Dus hoogste punt verhaal is heel logisch en is het beste, maar gaat niet 100% op.
En daar zou ik toch nog wel eens van Joost een waterdichte verklaring voor willen horen. :wink: :D

Gr DJ

Terug naar “Algemene Technische vragen”